Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-08-02, 01:24
  #14449
Medlem
Crille-boys avatar
http://www.dailymail.co.uk/sport/foo...Alex-Song.html

Snackas om ett bud på £12.5m där.
2012-08-02, 01:46
  #14450
Medlem
namerlesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crille-boy
http://www.dailymail.co.uk/sport/foo...Alex-Song.html

Snackas om ett bud på £12.5m där.


Han är fan värd mer än det?
Tror dock inte han kommer gå.
2012-08-02, 02:20
  #14451
Medlem
C0ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FHCDanne
Det verka som att Alex Song kommer vara klar för Barcelona inom 48 timmar

Åh se på fan! Det där var oväntat.

Hoppas verkligen att detta inte är sant. Blir ju bara löjligt med ännu en mittfältare i laget. Dessutom ska de använda honom som mittback också. Vad fan är grejen med Barcelona och omskolade defensiva mittfältare? Varför köps inte bara en naturlig mittback in? Köp Subotic eller Agger istället!

El Mundo Deportivo:
David Luiz, Lovren, Hummels, Subotic, Tasci among centre backs with positive scouting reports. Short list of three has been drawn up. [md]
2012-08-02, 02:27
  #14452
Medlem
Langsdales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C0w
Åh se på fan! Det där var oväntat.

Hoppas verkligen att detta inte är sant. Blir ju bara löjligt med ännu en mittfältare i laget. Dessutom ska de använda honom som mittback också. Vad fan är grejen med Barcelona och omskolade defensiva mittfältare? Varför köps inte bara en naturlig mittback in? Köp Subotic eller Agger istället!

El Mundo Deportivo:
David Luiz, Lovren, Hummels, Subotic, Tasci among centre backs with positive scouting reports. Short list of three has been drawn up. [md]

Finns det ingen stabil mittback som Barca har bland sina ungdomar?

Håller med om att en värvning av Song vore väldigt dumt, men skulle inte bli förvånad precis om det är sant..
2012-08-02, 02:37
  #14453
Medlem
C0ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Langsdale
Finns det ingen stabil mittback som Barca har bland sina ungdomar?

Håller med om att en värvning av Song vore väldigt dumt, men skulle inte bli förvånad precis om det är sant..

Jo, finns några.

Muniesa (som höjs till skyarna utav många Barca-fans) är en, han flyttade upp till A-laget nu under sommarn. Synd bara att hans knä ligament for åt helvete förra veckan i första preseason matchen. Killen hann inte ens spela i 15 minuter innan han skadades Borta i 6 månader.

En annan är Marc Bartra som också nyss flyttade upp till A-laget. Presterat skitbra hittills. Han spelade också en match mot Atl Madrid innan (Alves avstängd tror jag) och presterade rätt bra. Tror faktiskt att han kommer gå långt.

Inte jag heller faktiskt. Vilanova har sagt att han vill ha en spelare som kan spela som både mittback och mittfältare och att det finns ca 40-50 spelare som passar in på kriterierna och att de tittar på dem. Sjukt...
2012-08-02, 02:46
  #14454
Medlem
dires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av waikikii
Nä asså om Song sticker till Barca blir jag fan ledsen, älskar den mannen.

Hans betydelse för laget har varit grymt överskattad rätt länge nu. Hans fria roll och allmänna gungho-spel förra säsongen gjorde mer skada än nytta för laget då sällan var i position i försvarsspelet. Han är en hyfsad spelfördelare, till och med en rätt bra sådan för att vara renodlad defensiv mittfältare, men det är på ungefär samma nivå som att Jagielka är en bra målvakt för att vara utespelare.

Song ska sitta i hålet mellan backlinje och mittfält och vara disciplinerad, något som varken Song eller Wenger verkar vara så sugna på att implementera. Istället blir det irrfärder norrut som då och då resulterar i nån läcker assist, men som alltsomoftast innebär en väldig instabilitet bakåt. Nej, att byta ut Song mot en spelare som Mvila skulle göra underverk för oss, det är jag övertygad om.


Citat:
Ursprungligen postat av Crille-boy
http://www.dailymail.co.uk/sport/foo...Alex-Song.html

Snackas om ett bud på £12.5m där.

Låter förvisso väldigt lågt då den gängse uppfattningen ändå är att Song tagit stora kliv framåt (i utvecklingen alltså, bokstavligt talat är jag dock inne på samma spår som sagt) och således borde det bringa en större köpesumma än £12m. Barca verkar dock ha rabattkort i Arsenal FC player store.
__________________
Senast redigerad av dire 2012-08-02 kl. 02:53.
2012-08-02, 09:25
  #14455
Medlem
Nu har även BBC skrivit på deras hemsida att Arsenal är nära att signa Santi Cazorla permanent och Nuri Sahin på lån. Dock vill Arsenal som vi vet ha en köpoption på Sahin vilket skulle kunna stoppa affären, då Real verkar ovilliga att acceptera det.

En sak är säker, det lär hända en del i Arsenal under slutet av denna vecka. I år verkar det faktiskt som man vill få klart truppen i någorlunda god tid.

Cazorla känns hyfsat säker, precis som RvP känns säker på att lämna. Sahin och Song dealerna känns inte riktigt lika nära.
2012-08-02, 09:28
  #14456
Medlem
waikikiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dire
Hans betydelse för laget har varit grymt överskattad rätt länge nu. Hans fria roll och allmänna gungho-spel förra säsongen gjorde mer skada än nytta för laget då sällan var i position i försvarsspelet. Han är en hyfsad spelfördelare, till och med en rätt bra sådan för att vara renodlad defensiv mittfältare, men det är på ungefär samma nivå som att Jagielka är en bra målvakt för att vara utespelare.

Song ska sitta i hålet mellan backlinje och mittfält och vara disciplinerad, något som varken Song eller Wenger verkar vara så sugna på att implementera. Istället blir det irrfärder norrut som då och då resulterar i nån läcker assist, men som alltsomoftast innebär en väldig instabilitet bakåt. Nej, att byta ut Song mot en spelare som Mvila skulle göra underverk för oss, det är jag övertygad om.




Låter förvisso väldigt lågt då den gängse uppfattningen ändå är att Song tagit stora kliv framåt (i utvecklingen alltså, bokstavligt talat är jag dock inne på samma spår som sagt) och således borde det bringa en större köpesumma än £12m. Barca verkar dock ha rabattkort i Arsenal FC player store.

Även om du givetvis har en poäng så tycker jag allt det här med att Song slarvar med sitt defensiva ansvar har blivit något överdrivet.
2012-08-02, 09:35
  #14457
Medlem
pontassss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VanDenBerg
Nu har även BBC skrivit på deras hemsida att Arsenal är nära att signa Santi Cazorla permanent och Nuri Sahin på lån. Dock vill Arsenal som vi vet ha en köpoption på Sahin vilket skulle kunna stoppa affären, då Real verkar ovilliga att acceptera det.

En sak är säker, det lär hända en del i Arsenal under slutet av denna vecka. I år verkar det faktiskt som man vill få klart truppen i någorlunda god tid.

Cazorla känns hyfsat säker, precis som RvP känns säker på att lämna. Sahin och Song dealerna känns inte riktigt lika nära.

Cazorla vore en grym värvning, antar även att han kommer för en relativt bra summa. Blir värvningen verklighet, så ser säsongen riktigt lovande ut. Jag hoppas verkligen inte Song lämnar, han är lite av en favorit på mittfältet.

Nu hoppas jag att ett besked kring RvPs framtid kommer snart, blir så trött på alla spekulationer om klubbar hit och dit. Oavsett vad så kommer han aldrig bli densamma i mina ögon.
2012-08-02, 09:35
  #14458
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VanDenBerg
Nu har även BBC skrivit på deras hemsida att Arsenal är nära att signa Santi Cazorla permanent och Nuri Sahin på lån. Dock vill Arsenal som vi vet ha en köpoption på Sahin vilket skulle kunna stoppa affären, då Real verkar ovilliga att acceptera det.

En sak är säker, det lär hända en del i Arsenal under slutet av denna vecka. I år verkar det faktiskt som man vill få klart truppen i någorlunda god tid.

Cazorla känns hyfsat säker, precis som RvP känns säker på att lämna. Sahin och Song dealerna känns inte riktigt lika nära.

Håller med, det perfekta hade dock varit om ovanstående slog in samtidigt som man tog in en kompetent back. Hade man kunnat norpa Skrtel hade det varit guld.
2012-08-02, 09:48
  #14459
Medlem
Erosenins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av waikikii
Även om du givetvis har en poäng så tycker jag allt det här med att Song slarvar med sitt defensiva ansvar har blivit något överdrivet.

Håller med Dire.
Han spelar lite för högt upp i banan och glömmer defensiven emellanåt. Faktumet att arsenals fans kallar honom black Zidane bevisar detta (även om Wenger har lika mkt skuld i detta såklart).
2012-08-02, 10:42
  #14460
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dire
Hans betydelse för laget har varit grymt överskattad rätt länge nu. Hans fria roll och allmänna gungho-spel förra säsongen gjorde mer skada än nytta för laget då sällan var i position i försvarsspelet. Han är en hyfsad spelfördelare, till och med en rätt bra sådan för att vara renodlad defensiv mittfältare, men det är på ungefär samma nivå som att Jagielka är en bra målvakt för att vara utespelare.

Song ska sitta i hålet mellan backlinje och mittfält och vara disciplinerad, något som varken Song eller Wenger verkar vara så sugna på att implementera. Istället blir det irrfärder norrut som då och då resulterar i nån läcker assist, men som alltsomoftast innebär en väldig instabilitet bakåt. Nej, att byta ut Song mot en spelare som Mvila skulle göra underverk för oss, det är jag övertygad om.




Låter förvisso väldigt lågt då den gängse uppfattningen ändå är att Song tagit stora kliv framåt (i utvecklingen alltså, bokstavligt talat är jag dock inne på samma spår som sagt) och således borde det bringa en större köpesumma än £12m. Barca verkar dock ha rabattkort i Arsenal FC player store.

Ja, jag är själv inget större fan av att Song ska dela det defensiva lika med sin mittfältspartner. Funkar dock hyggligt med Arteta på planen. Han (Song) har blivit en sjukt bra spelare men känns som att han används på fel sätt.
Tvivlar på sanningshalten i den här historien.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback