Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-07-23, 23:22
  #13861
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av xeezer
United och Sir Alex är alltså beredda att lägga ut 40 milj euro för Lucas? den mannens öga för talanger ska inte underskattas. Värderar han Lucas så högt betyder det ju att han har potentialen till att bli jäääävligt bra. Anzhi erbjöd Sao Paulo 40 milj euro i vintras men Lucas ville inte flytta till Anzhi så därför blev det inte av. Vore dessutom smart att sälja före 20 augusti.

Lucas är Brasiliens största talang. Har större potential än Neymar och Oscar tillsammans.
2012-07-23, 23:23
  #13862
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bagwell5
Lucas är Brasiliens största talang. Har större potential än Neymar och Oscar tillsammans.

Haha, va?

2012-07-23, 23:25
  #13863
Medlem
DerplockHolmess avatar
Jag tycker Lucas Moura, OAVSETT potentialen inte är värd 40 mille. Jag litar fullt ut på Sir Alexs talangscoutsöga men imo är ingen talang värd den summan. Se till att få Van Persie till Old Trafford. Men aja, inte mycket det här inlägget påverkar hans idé, bara att vänta och se vad som händer.
2012-07-23, 23:30
  #13864
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bagwell5
Lucas är Brasiliens största talang. Har större potential än Neymar och Oscar tillsammans.

Håller med om de förstnämnda men det sista du skrev lät jävligt skevt .
2012-07-23, 23:45
  #13865
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av xeezer
Håller med om de förstnämnda men det sista du skrev lät jävligt skevt .

Menar att Lucas är en kombination av Neymar och Oscar. En komplett spelare.
2012-07-23, 23:45
  #13866
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Haha, va?


Har du problem med det jag nyss skrev? Lucas är långt mer komplett än dessa spelare.
2012-07-23, 23:50
  #13867
Avstängd
Banegas avatar
Ni som tycker att Lucas är bättre än Neymar eller Oscar följer inte den brasilianska ligan antagligen. De är mer kompletta, bättre beslutsfattande och är mer jämna än Lucas. Men jag är säker på att Lucas kommer att växa till en av de största ifall han flyttar till Man United, ingen tvekan.

Lucas är även född 92 till skillnad från Oscar till exempel som är ett år äldre.
2012-07-23, 23:53
  #13868
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bagwell5
Har du problem med det jag nyss skrev? Lucas är långt mer komplett än dessa spelare.

Fast det skrev du ju inte? Du skrev att Lucas har större potential än Neymar och Oscar tillsammans. Vilket givetvis är helt befängt, sedan är det extremt svårt, snudd på omöjligt att avgöra vilken av dessa spelare som kommer att lyckas bäst. Rent sportsligt hade jag personligen kunnat lägga ut mest pengar i fallande ordning för Lucas, Oscar och sen Neymar. Däremot tror jag att Oscar är den spelare som är mest redo att iklä sig ett par större skor då hans spelstil inte blir lika blottad i en storklubb.
__________________
Senast redigerad av 4522 2012-07-23 kl. 23:56.
2012-07-24, 00:52
  #13869
Medlem
Tim Cahill lämnar Everton för spel i New York Red Bulls.

http://www1.skysports.com/football/n...-for-Red-Bulls
2012-07-24, 01:10
  #13870
Medlem
Van Persie i United? Nej tack för mig. Vill inte ha honom i laget. Är ju inte hardcore-fan på nåt sätt, men inte vill jag se en Arsenal-dude spela i United. Bara jag som känner så? Roligare att ta fram egna talanger och värva eget isf.
2012-07-24, 01:37
  #13871
Medlem
zizacons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av namerless
Arsenal end their interest in Yann M'Vila. Wenger has said that they have more than enough midfielders.

Hela den här M'Vila-historien är ganska underlig. Arsenal påstås ju plötsligt helt ha tappat intresset, men samtidigt är det fortfarande ett himla tjat om det. Visst är det väl så att journalisterna ställer frågor, men man ska nog inte heller underskatta förhandlingsspelet som pågår i bakgrunden för alla värvningar. Sedan stänger Wenger trots allt inte dörren helt, utan kastar in ett "if we have setbacks". Setbacks som åtminstone för Jack Wilshere tyvärr verkar relativt troligt.

M'Vila har tillsynes tappat mycket av sin attraktivitet efter EM. Arsenal verkar ha varit den klubb som varit mest intresserade: men varför ska man betala mer än man behöver? Jag tror knappast att Wenger nu plötsligt över en natt blivit totalt ointresserad av M'Vila. Hans personliga problem, kan inte gärna ha kommit som någon nyhet, utan kanske är det så att man ser om man kan få ner priset. Det är förstås till Arsenals fördel prismässigt om man tillslut tillsynes kan göra en förfrågan på M'Vila som lite skadeersättare, för Diaby eller Jack, snarare än någon prestigevärvning, speciellt om intresset i övrigt är relativt svalt.

Men det är knappast någon värvning som Wenger anser sig nödvändigtvis behöva göra. M'Vila har två år kvar på kontraktet. Ponera att han inte förlänger, om Rennes väntar ut den här sommaren så kan man tvingas sälja billigt nästa sommar, och i värsta fall går spelaren skadad eller underpresterar. Det vore inte helt otänkbart att en klubbledning istället (efter EM-fiaskot) väljer att casha in nu medan man kan, även om man inte får så mycket som man hade hoppats.

Sedan menar jag förstås inte att dessa alternativa scenarier nödvändigtvis är särskilt sannolika eller troliga, men man ska nog åtminstone inte tro helt oreserverat på var Wenger (eller någon annan för den delen) säger. Och det vore väldigt konstigt, som sagt, om Wenger chockats så svårt av M'Vilas beteende från en dag till en annan att hela affären gått i stöpet engbart av det. Får man ett bra pris tror jag fortfarande att man är beredda att göra ett köp, men får man det inte så är det förmodligen inte hela världen. M'Vila är sannolikt inte heller den enda spelaren som man har en sådan relation till. Podolski och Giroud var ju på samma sätt bra möjligheter, snarare än att man absolut måste ha just de spelarna, eller ens en spelartyp som t.ex. Giroud.

Citat:
Ursprungligen postat av K.R.I.T.
Ett bud på 20m Euro från Juventus för RvP har blivit accepterat av Arsenal.

Det känns väldigt osannolikt. I synnerhet 20m euro, som är ungefär 15 miljoner pund för den som varit klar målkung i Premier League, vunnit skytteligan, burit Arsenal, och bevisligen kan prestera oerhört bra i England- dessa spelare brukar ju vara erkänt dyra. Nasri gick som bekant med ett år kvar på kontraktet för 25 miljoner pund.

Nej för småsummor kan man lika gärna behålla honom en säsong till: om han spelar bra så hjälper han klubben och minskar prestigeförlusten genom att klubben åtminstone inte hur som helst tappar sina spelare, eller låter dem styra. Om han skadar sig eller spelar dåligt, så avtar hans attraktivitet förmodligen ganska starkt - i synnerhet om han skadar sig för en längre tid, vilket inte på något sätt är osannolikt. Märk väl att det inte bekymrar Arsenal rent ekonomiskt eftersom man i det fallet ändå inte ska sälja honom, men istället så finns kanske chansen att trots allt säkra upp ett nytt kontrakt till någorlunda villkor om både RvP och hans agent kommit ner lite på jorden, och tar sitt förnuft tillfånga om de påminns om vilken sorts spelare RvP egentligen är - och hur oerhört generösa Arsenal varit med en sådan spelare. I synnerhet om de allra värsta erbjudandena från de nyrika klubbarna sinar, och schejkerna istället flockas runt nästa solstråle som presterar under en säsong.
__________________
Senast redigerad av zizacon 2012-07-24 kl. 01:51.
2012-07-24, 03:43
  #13872
Medlem
lanafishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DerplockHolmes
Jag litar fullt ut på Sir Alexs talangscoutsöga men imo är ingen talang värd den summan.

Som med Lewandowski?

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback