Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-02-01, 12:15
  #13
Medlem
Thubbes avatar
Cannabinoider aktiverar det relativt nyupptäckta endocannabinoidsystemet. Detta är ett kroppseget system som reagerar på kroppens egna cannabinoidliknande ämnen.

Alla roller av detta system är ännu inte bekräftade men vi vet att:
- det påverkar hela kroppen
- det har effekter på stress och humör

Vad kroppen och hjärnan får för effekter av lång- och kortvarig stimulans av detta system debatteras fortfarande, men några akut toxiska effekter, det vill säga att nerver eller annan vävnad skadas eller dör, har man inte kunnat påvisa.

Aktivering av endocannabinoidsystemet verkar snarare skydda nervsystemet:
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/m/pubme... system&page=2
__________________
Senast redigerad av Thubbe 2018-02-01 kl. 12:25.
Citera
2018-02-01, 21:20
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zigzagman
Beklagar detta. Du har samtidigt en hel drös läkemedel som tycks ska kunna hjälpa dig med smärtan. Om du inte har lyckats bli smärtfri av dessa läkemedel så så kan cannabis hjälpa dig (känner flera med smärtproblematik som blivit hjälpt), gärna med hög CBD-halt då detta reducerar inflammation och dämpar smärta tillsammans med THC. Det finns tusen sorter utav cannabis, olika hybrider mellan sativa och indica till olika ändamål. Cannabis indica är rekommendationen i de flesta fallen gällande smärtproblematik.
Lycka till.
Ok, jag är helt novis på såna här preparat.
Om jag förstått detta efter en del googlande så blir man beng och eller jävligt trött men smärtan minskar. Finns det nån sort som tar bort smärtan utan att man blir trött eller påverkad på nåt sätt?
Visst det hade ju kvittat på kvällen då kanske det tillochmed går att sova utan sömnmed. Men på dagen vill jag ju kunna utföra mitt jobb utan att vara bäng.
Ska tillägga att jag provat CBD-olja utan resultat.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback