Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-04-01, 19:34
  #1
Medlem
gurankrs avatar
Hejsan!
Fick idag hem min airport express.
Min avsikt är att kunna streama musik från itunes/spotify ut till mitt logitech z-5500 från min macbook air.
Grejen är den att jag inte lycke få prylarna att jobba ihop, får fel meddelanden hela tiden :/
sitter med en d-link di-524 rauter....
någon som har något tips? hur skall allt kopplas?

/G
Citera
2011-04-02, 00:10
  #2
Medlem
Använder du några prylar med nätverkssladd? Om inte så behöver du ju inte D-Linken, det blir bara risk för massa extra strul.

Om du behöver D-linken så se till så att Airporten är inställd på bryggat läge (dvs att vara Access punkt). Kör Airport-assistsenten och ställ in den på det. På så vis undviker du dubbel NAT:ning vilket sannolikt ställer till det för dig just nu.
Citera
2011-04-02, 20:44
  #3
Medlem
datajesuss avatar
jag ser tvärt om mot föregående inlägg att din airport express får ansluta sig till dlinken (dlink, som man förövrigt bör undvika, speciellt domdär gammla trökiga modellerna) trådlöst. så du väljer "connect to network" eller vad det nu kan bli på det språk du använder.

på så vis slipper man som föregående talare även tipsat om, dubbel-nat osv. configgen gör du enklast med ethernet kabel mellan airporten och datorn direkt.
Citera
2011-04-03, 05:03
  #4
Medlem
@DataJesus: tycker det låter som du föreslår samma sak som jag? Att den ska vara i bryggat läge/accesspunkt med dlinken? Eller vad menar du med "Connect to network"?
Citera
2011-04-09, 16:14
  #5
Medlem
en kopp kaffes avatar
https://www.flashback.org/t1487061

Funkade för mig.
Citera
2011-04-18, 17:08
  #6
Avstängd
Kapar tråden. Någon som vet hur många connections man kan ha på Airport Express? Försökt Googla men kan inte hitta något vettugt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback