Under en lunch med en polare idag dök en charterhistoria upp som jag sedan länge förträngt.
Kanske beroende på de stora minnesluckor jag själv har från händelsen.
Återger historien baserad på det som jag fått berättat för mig själv av de andra som var med och av de små fragment jag själv kan minnas.
Tidigat nittotal, Rhodos. Innan jag var där och jobba.
4 grabbar som åker ned en vecka.
Efter 4 dagars intensivt festande sitter vi på kvällen i baren och upptäcker att spriten inte biter så bra längre.
En kille i sällskapet kommer på den geniala idén att skaffa droger.
Efter några timmars frånvaro kommer han tillbaka med en plastpåse cola och några tabletter.
Han har ingen aning om vad det är för tabletter men rastafarin han köpte av hade lovat att det var "good shit"
Borde anat oråd redan där.
Men vid det laget har vi andra ändå lyckats fyllna till ganska bra och omdömet är något bedövat, varför jag gladeligen sätter i mig två ljusgula piller polarn fiskar upp ur påsen och lite cola.
Vi tar en grogg till sedan är det slut på minnen.
Det nästa jag minns klart är att jag vaknar upp i sängen, eftermiddagen efter med en baksmälla som inte är av denna värld, stort bandage runt ena tummen och satans ont i fötterna.
I minnet finns bara små fragment av händelser och de bekräftar tyvärr vad som andra sa hände.
Jag inledde starkt med att beställa in ett stort glas tequila med mycket tabasco i.
Varför tabasco??
Vi går vidare till nästa bar, efter ytterligare en groog ställer jag upp mina skor på bardisken (förklarar ont i fötterna) och begär att få dem fyllda med öl.
Märkligt nog nekas jag...
Tjafsar som fan om detta och vi blir utskickade.
Jag ger bartender en svensk hundring i dricks för hans goda service (?)
Kommer ut igen, jag barfota, och nu börjar eländet på allvar.
Jag går omkring och vrålar till alla damer jag ser "VILL NI HA KUUUUUUUUUUUK" svenska
som utländska...
En av mina polare har hamnat i ett liknande stadie nu, så han är inte sen att hänga på.
Vi lyckas skapa en sång som vi glatt skrålar på i stil med, "Vill ni ha kuk, kuk, kuk,
vill ni ha kuk, kuk, kuk vill ni ha flera meter kuk"
Kompisen som jag åt med idag sa att det första han tänkte på när han hörde Lena PH´s "Det gör ont"
var att hon snott melodin från vår "låt"
Men lugnt Lena, jag ska inte anmäla låtstölden
Någonstans i denna villervalla lyckas vi få tag på en flaska rom, som jag efter ett tag har sönder och skär mig på tummen.
Vägrar att låta någon annan plåstra om mig, utan river sönder min t-shirt och gör ett bandage av den.
Så nu är jag alltså iklädd endast byxor och halvt sönderriven blodig t-shirt.
Strax därefter träffar vi på två svenska tjejer.
Efter en del rabalder så följer vi med hem till dom.
Hur vi lyckas har jag ingen aning om, eftersom de två polare som hade förståndet i behåll väljer att lämna oss nu.
Helt förståeligt...
Efter vad tjejen berättar när jag sista dagen springer på henne på flygplatsen så har vi sex två gånger under natten, min polare och den andra tjejen blev det inget av då han under hångel lyckas spy ned henne totalt...
Själv har jag inget som helst minne av sex eller av hennes hotellrum över huvud taget.
Tydligen har jag agerat riktigt märkligt under natten.
Bland annat vrålat mitt eget namn skithögt, vänt upp och ned på rumemt i jakt på sprit, frågat om hon vill gifta sig med mig när vi kommer hem

och kanske märkligast av allt, gått ut på balkongen efter sex och skrikit om att det fan får börja snöa nån gång och därefter tokslocknat naken på balkongen.
Efter en timme hade hon börjat bli lite skraj och väckt mig.
Då hade jag helt radiostyrd gått upp, klätt på mig brallorna och gått. Tydligen hade jag hittat hem.
När jag kommit till mitt hotell så hade jag klivit rakt in, muttrat om "satans jävla sossar" och somnat.