Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-04-01, 14:11
  #1
Medlem
Conones avatar
Idag 2011-04-01 har Derek Cianfrance ”Blue Valentine” Sverigepremiär. Vad tycker ni som redan sett filmen? Jag blev ganska illa berörd av filmens minst sagt uppgivna ton, men jag kan inte påstå att den därför är dålig. Michelle Williams och Ryan Gosling är exempelvis fantastiska men jag vet inte om jag skulle orka se filmen en gång till. Vad tyckte ni?

Recensioner:

http://www.kulturdelen.com/2011/04/0...lue-valentine/
http://www.moviezine.se/film/blue-valentine
Citera
2011-04-01, 20:00
  #2
Medlem
natemeds avatar
Har precis sett den nu och den är helt klart sevärd. Var riktigt skönt att slippa de klassiska hollywood klyscherna. De båda huvudrollerna är riktigt bra spelade! Ger den en stark 7/10.
Citera
2011-04-02, 11:32
  #3
Medlem
Mikeyjamess avatar
En av de bästa filmer jag sett Makalös kemi mellan Gosling och Williams! Skandal att inte hela filmen blev Oscarsnominerad.
Citera
2011-04-02, 19:40
  #4
Medlem
D_V_Ss avatar
Har inte sett den, ännu. Men allt Ryan Gosling tar i blir till guld!

Filmen verkar skönt lågmäld och titeln låter som en sävlig Elvis-låt. Kan inte bli annat än väldigt bra.
Tyvärr så är jag rädd för att Michelle Williams skall förstöra filmen med hennes tråkiga "moral-utseende" och framtoning; trots hennes Oscars-nominering.
Citera
2011-04-06, 23:59
  #5
Medlem
Rocket-Queens avatar
Såg den på bio nu ikväll och den var väldigt bra, dock inte toppbetyg. Ger den en 4/5
Citera
2011-04-14, 19:29
  #6
Medlem
Phil.Leotardos avatar
En väldigt bra film. Är mest imponerad över Ryan Gosling insats då jag tyckte han spelade fantastiskt bra. Tycker den har fått lite väl lite credd, den förtjänar mer. Varför hypas inte den här filmen?
Citera
2011-05-04, 09:45
  #7
Medlem
lolitoos avatar
Tycker också att filmen var riktigt sevärd! Bra musik och fint skådespel. Skönt att se en mer realistisk film som saknar klichéer och annat trams.
Citera
2012-01-02, 01:03
  #8
Medlem
persiflages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lolitoo
Tycker också att filmen var riktigt sevärd! Bra musik och fint skådespel. Skönt att se en mer realistisk film som saknar klichéer och annat trams.

Jo, håller helt med dig angående all realism i filmen och avsaknaden av klichéer. Men man får passa sig för att se för många nerskalade filmer i rad eftersom då blir allt för snarlikt det riktiga livet och då blir inte filmen någon verklighetsflykt längre och ganska mättande. Ett mästerverk? Nja, kanske mästerliga och precisa insatser av Gosling och Williams.
Citera
2012-05-15, 13:16
  #9
Medlem
temps avatar
Gillade denna filmen starkt. Alla som besitter någon erfarenhet av mindre bra förhållanden kan förmodligen relatera starkt till denna. Filmen kändes enormt äkta och försökte inte att vara något mer. Gosling och Williams är fruktansvärt bra tillsammans och dialogerna är spot on. Var så starkt mot slutet att det kändes som att man inte fick vara där och titta.
Frustrationen som uppstår när man kämpar för ett förhållande men det är lönlöst gestaltades så bra. SE!

Ryan har berättat han och Michelle, som förberedelse, bodde tillsammans i ca en månad. De firade jul och födelsedagar bla. En förklaring till varför kemin mellan dem stämde så bra.

Skulle nästan säga som Gosling själv, den borde vara MPPAA rated. Recommended to adults only...
__________________
Senast redigerad av temp 2012-05-15 kl. 13:23.
Citera
2014-04-13, 21:41
  #10
Medlem
Bump, förmodligen. Heh.

Men denna film gillade jag. Ryan Gosling och Michellle Williams är som gjorda för varandra, riktig bra kemi mellan dom två. Som ovan sagt före mig.
Hade egentligen inga större förhoppningar innan jag slog på den, men jag skulle ge filmen en 8/10 i alla fall.
Citera
2014-08-31, 03:15
  #11
Medlem
apelsinhimlens avatar
Hej!

Blue Valentine är något av ett mästerverk och kanske den bästa separationsfilmen som gjorts.

Så smärtsam att det bitvis gör ont att se på. En fängslande och gripande film som skildrar en kärleksrelations upp- och nergångar.

Lägg därtill att Ryan Gosling och Michelle Williams aldrig varit bättre än de är här.

Blue Valentine var för övrigt årets bästa film 2011 enligt kritiker.se och det är bara att hålla med.
Citera
2014-08-31, 11:42
  #12
Medlem
timoshenkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av apelsinhimlen
Blue Valentine var för övrigt årets bästa film 2011 enligt kritiker.se och det är bara att hålla med.
Blue Valentine må vara jäkligt bra, men bästa filmen från 2011? Nej du, där finns det bara en film och det är Drive.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback