Citat:
Ursprungligen postat av
cucciola
Det är bara att titta på dina inlägg, där du försvarar Roberto idogt trots att han själv pratar om att det han gjort är det smutsigaste man kan göra, och samtidigt går du frekvent på alla "feminister"- det vill säga alla kvinnor som tycker att det är fel att utnyttja människor från fattiga länder som tvingats in i prostitution.
Om du nu verkligen har läst mina inlägg borde du sett att jag tycker polisen ska rikta sina insatser mer specifikt mot människohandel och traffickerade tjejer snarare än lyxeskorter som den tjej Paolo träffat. Att lagföra sexköpare för att dra in lite bötespengar till regeringen och piffa upp statistiken samtidigt som det "stackars utsatta traffickingoffret" dagen efter flyttar till en annan svensk stad och helt sonika fortsätter sälja sex som om inget hänt är uppenbarligen inte utformat för att hjälpa "utnyttjade människor från fattiga länder som tvingats in i prostitution" som du uttrycker det. Att polisen dessutom står utanför lägenhetsdörren och lyssnar efter "sexljud" samtidigt som detta hemska övergrepp pågår säger väl mer om svenskt rättsväsende. Borde de inte ingripa omgående om det var ett faktiskt övergrepp som höll på att ske?
Jag tycker inte man ska fästa någon vikt vid vad Paolo sagt i en intervju några timmar efter att hela hans liv ruinerats. Det är tydligt att han har valt vägen som är att "erkänna", och då kan han inte göra det på ett genuint sätt om inte han uttrycker förakt för prostitution i allmänhet för att det ska gå hem hos alla läsare där ute (som du själv) vars enda uppfattning om prostitution är "traffickerade ung öststatstjej som dagligen våldtas".
Citat:
Ursprungligen postat av
cucciola
Du tycker att du själv är en fin och hänsynsfull man och därmed gör du inget som helst fel som köper sex, och du inbillar dig att de prostituerade kvinnor du är med inte mår psykiskt dåligt av att utföra oralsex på okända män eller låta dem penetrera dem. Jag frågar dig igen: skulle DU vilja göra motsvarande vad de prostituerade gör? Med precis vem som helst (som inte är våldsam.)
Jag vet som sagt inte om de mår psykiskt dåliga, på samma sätt som jag inte vet om min läkare på vårdcentralen är nära självmord (kom ihåg att läkare är den yrkesgrupp som begår självmord i högst utsträckning). Men personen har för stunden varit professionell och utfört sitt jobb på ett bra sätt och jag har fått den service jag betalat för, och jag har betett mig som en trevlig kund och alltid försäkrat mig om att hon inte känner sig hotad eller rädd på något sätt eller att hon gör något mot sin vilja.
Jag är inte en attraktiv ung kvinna så jag vet inte hur jag skulle uppleva att vara prostituerad.
Citat:
Ursprungligen postat av
cucciola
Ordet hora använde jag inte för att jag ser ner på de prostituerade, utan för att du förskönar hela akten att köpa sex. Jag har inga problem att få män och mitt värde påverkas inte av att det existerar prostituerade - för övrigt känns det uttalandet från en man som måste köpa sex rätt märkligt.
Jag föredrar att vara med någon som inte ser det hela som en köttmarknad utan som en relation mellan två människor. Att snacka om att läkare mår psykiskt dåligt...alltså...va? Håll dig till ämnet.
"Hora" är ett laddat ord och det är du väl medveten om, det används i nedvärderande syfte i negativa sammanhang. Skärpning, denna slingrar du dig inte undan.
Jag håller mig till ämnet. Jag nämnde läkare igen tidigare i detta inlägg så det kanske blev tydligare där vad jag menade.
Dessutom ser jag inte det heller som en köttmarknad. Men det skulle du aldrig fatta, du tror att det bara handlar om sex, låt mig gissa, för att män är djur och tänker endast på sex?