2007-10-28, 13:46
Medlem
xallos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pulseczar
vad har han för etnicitet? ser inte så mkt latinsk ut om jag fick gissa så gissar jag arab/mellanöstern men hans namn klingar ju latinskt

Italienare, det trodde jag knappast hade gått någon förbi!
Citera
2007-10-29, 06:38
Bannlyst
hahah

Citat:
Ursprungligen postat av Carl Hamilton
Det var ju bra gjort av dig. Hjälpte det några av de andra som var där för att lyssna på honom?
Ett tips till dig är att när du börjar en ny mening ska du även börja med stor bokstav...

hahahahahahahah
som om jag skulle bry mig om vad du har att säga
Citera
2007-10-29, 06:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Blah blah Blah
Kanske inte tillhör själva ämnet men jag såg just i tidningen att han bodde i ett RADHUS på Södermalm...!!
Var ligger dom radhusen..??..

det är ett sk "kulturhus", dom där gamla små trähusen från typ 1700-talet

paolo roberto i k-märkt astrid lindgren-land! så vackert att ögat tåras
Citera
2007-10-29, 09:18
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4 the 1
hahahahahahahah
som om jag skulle bry mig om vad du har att säga
Det trodde jag inte att du skulle göra heller. Du verkar inte vara så pass intelligent...
Citera
2007-10-29, 12:26
Medlem
knors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Irffan
Går i katolska kyrkan på medborgarplatsen
AKA Opus Dei's hjögkvarter i Sverige.
Säg inte att karln är medlem
Citera
2007-11-05, 19:57
Bannlyst
Paolo Roberto besökte vår skola förra terminen. Han var (är) en väldigt bra talare.

Han berättade bland annat mycket om sin ungdom, om stämpeln "kungen av kungsan" som han fick, som egentligen innehavdes (?) av en annan.

Det verkar vara en spännande tid, på 80-talet, när man hängde med hundratals andra ungdomar på Plattan.

Han berättade om att han blivit knivhuggen och sånt, men man är inte så kaxig när man kommer med polisen till en lägenhet för att identifiera döda vänners kroppar. När man ser dem ligga där i blod och avföring (för er som inte vet så skiter man på sig när man dör. Låt inte filmens värld få er att tro nåt annat).

Kanske inte var så mycket skvaller, men han är ändå en intressant man. Skulle mer än gärna lyssna på honom en gång till.
Citera
2007-11-16, 16:20
Medlem
niklassss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av darkdog8
När man ser dem ligga där i blod och avföring (för er som inte vet så skiter man på sig när man dör. Låt inte filmens värld få er att tro nåt annat)

Vad snackar du om? Menar du att det egentligen inte spelar någon roll hur man dör, man skiter på sig ändå???
Citera
2007-11-16, 18:48
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pulseczar
vad har han för etnicitet? ser inte så mkt latinsk ut om jag fick gissa så gissar jag arab/mellanöstern men hans namn klingar ju latinskt

Mamma Svensk och pappa Italienare.
Citera
2007-11-16, 19:13
Medlem
Partons avatar
[quote=darkdog8]Paolo Roberto besökte vår skola förra terminen. Han var (är) en väldigt bra talare.

Han berättade bland annat mycket om sin ungdom, om stämpeln "kungen av kungsan" som han fick, som egentligen innehavdes (?) av en annan.[quote]

Vi har också haft honom på vår skola då han snackade om det glada 80-talet. JAg håller med till fullo om att han är en mycket bra talare.

Angående detta om "Kungen av Kungsan", var inte det bara ett tidnings-scoop? Var det inte så att det, enligt paolo själv, var en liten fjolla som först sa att han var kungen av kungsan och att Paolo senare fick stämpeln? Han sa väl i dokumentären på tv3 för något år sedan att det aldrig fanns någon kung i kungsan?
Citera
2007-11-16, 21:04
Medlem
ArturoBandinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av niklasss
Vad snackar du om? Menar du att det egentligen inte spelar någon roll hur man dör, man skiter på sig ändå???

Jag har hört att eftersom allt i kroppen helt släpper så skiter man på sig, ja.

http://www4.medfak.lu.se/avd/exjobb/...pet/index.php3
Citera
2007-11-16, 23:46
Medlem
jumpcuts avatar
[quote=Parton][quote=darkdog8]Paolo Roberto besökte vår skola förra terminen. Han var (är) en väldigt bra talare.

Han berättade bland annat mycket om sin ungdom, om stämpeln "kungen av kungsan" som han fick, som egentligen innehavdes (?) av en annan.
Citat:

Vi har också haft honom på vår skola då han snackade om det glada 80-talet. JAg håller med till fullo om att han är en mycket bra talare.

Angående detta om "Kungen av Kungsan", var inte det bara ett tidnings-scoop? Var det inte så att det, enligt paolo själv, var en liten fjolla som först sa att han var kungen av kungsan och att Paolo senare fick stämpeln? Han sa väl i dokumentären på tv3 för något år sedan att det aldrig fanns någon kung i kungsan?

Enligt de som var med under det glada åttiotalet var det väl snarast Paolo som var den lilla fjollan, enligt de historier jag hört från västerortsfolket som närmar sig de 40...
Citera
2007-11-17, 02:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.I.A
Inte mer intressant än att vi stötte på varandra på 80-talet. Vi betedde oss som två tuppar och det var över på någon minut. Fair and square, jag fick ondast. Paolo har min fullar respekt och han kan ta emot mer än de flesta, han är hård som fan.

Jag tror inte att den argentinske boxaren Sebastian Lujan som i oktober 2003, efter 1.22 i andra ronden vid en "boxningsgala" i Mariehamn, med en liten högersmekning skickade PR-fjanten in i momentan medvetslöshet tyckte att han var speciellt "hård"...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in