2011-03-31, 22:51
Medlem
Efter att ha gått hemma i 12 år utan att göra någonting så har jag fått nog, är inne i en depression just nu och känner att jag bara vill att det ska ta slut, jag står inte ut med att gå hemma längre men vet inte vad för hjälp jag borde söka eller om det ens är lönt. Tänker på om självmord kanske är enda utvägen för mig efter att ha gått hemma så länge, jag vill egentligen inte dö men under dessa 12 åren har jag förfallit totalt på alla möjliga sätt. Det känns som jag har förstört för mig så mycket att där är inget att reparera längre.

Jag är 34 år (man) , outbildad och väger över 170 kilo. Har tappat alla mina vänner under dessa år och jag har på senare år fått väldigt svårt för att gå ut bland folk, jag känner hur folk tittar på mig, det hjälper inte att jag har gynekomasti vilket jag skäms väldigt mycket över, jag är förtidspensionär (sedan 18 års ålder) och har fel på hypofysen vilket jag tar medicin för.

Jag känner mig äcklad av mig själv, har egentligen mått dåligt sedan tonåring men alltid förträngt mina känslor och aldrig i hela mitt liv pratat med någon om det. Jag har väldigt mycket hat, ilska och bitterhet inom mig, gentemot mig själv och det är det som har förstört mitt liv.

Det jag undrar är om det finns något hopp?, i så fall var bör jag söka hjälp?
Citera
2011-03-31, 23:05
Medlem
Är inte helt hundra på vart man börjar, men jag började på den lokala vårdcentralen. Testa att höra av dig dit först. Och håll ut! Självmord är inte känt för att lösa problem
Citera
2011-04-01, 07:27
Medlem
marcus90_kungs avatar
Iom att du är förtidspensionerad sedan 18 så förstår jag om självkänslan inte är på topp. Ett jobb brukar ju ge många lite mening med livet, men du kanske inte får jobba?

Men gå ner i vikt förfan. Du har ju gott om fritid, gå ut på långpromenader, skriv in dig på gym, eller sluta ät en massa skitmat.

Testa droger. Amfetamin, om du vill gå ner i vikt. LSD, extasy eller svamp för terapi(rekommenderar E). Cannabis mot stress. Iaf jag har fått mycket bättre perspektiv på livet av trippar på LSD, svamp, eller extacy. Och då handlar det bara om ett fåtal tillfällen medhalvårslånga mellanrum ungefär. Men du får inte göra det i Sverige, för här är det farligare än i andra länder. Dessutom olagligt.
Citera
2011-04-01, 21:29
Medlem
Droger håller jag mig väck ifrån, klarar inte av att göra något själv utan behöver hjälp, men vilken sorts hjälp?, får prova vårdcentralen om inte kommer på något bättre, tack för svar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in