9 032 besökare online
858 141 medlemmar • 45 867 512 inlägg
Användarnamn 
Lösenord
Flashback Forum > Livsstil > Kläder och accessoarer > Kläder och skor: Klassisk stil
Svara på ämne
Ämnesverktyg
Gregson
Medlem
Gregsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tantalus
Det later som en bra ide sa lange det inte blir for kallt - da kan dock Chesterfieldrocken ovan passa bra over kostymen! En stilla undran over slipsen dock: passar inte powder blue battre till vargarderoben?

Javisst, den har egentligen ingenting med mina vinterinköp att göra, den var bara något jag köpte på mig av bara farten.

jumpcut
Medlem
jumpcuts avatar
Ingen kvalitetsfråga, men det känns ändå rätt. Jag tog fram handskarna i dag och blev lite ställd när jag tog på mig skorna... Bör man ha ett par svarta och ett par bruna handskar för att kunna matcha skorna, likt man matchar klocka och bälte, eller kan man köra på svarta handskar till allt på samma sätt som man inte behöver matcha väskan?

Ja, det är jak på avataren.

Gregson
Medlem
Gregsons avatar
Vad anser ni om stickade tröjor så som den här? (bry er inte om skorna, är ni snälla)

Jag råkade av misstag beställa två par av den sorten och är nu en aning kluven huruvida jag ska skicka tillbaka dem, då det trots allt kommer att gå på över 200 kronor. Störande moment som att kragsnibbarna är synliga och att den bakre delen av pulloverns halsöppning lätt hamnar långt från skjortkragen till trots så vill jag gärna bli övertygad om den större öppningens förträfflighet. Det känns för tillfället okej men också som att jag skulle trivas bättre i en mindre hals.

tantalus
Medlem
tantaluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gregson
Vad anser ni om stickade tröjor så som den här? (bry er inte om skorna, är ni snälla)

Jag råkade av misstag beställa två par av den sorten och är nu en aning kluven huruvida jag ska skicka tillbaka dem, då det trots allt kommer att gå på över 200 kronor. Störande moment som att kragsnibbarna är synliga och att den bakre delen av pulloverns halsöppning lätt hamnar långt från skjortkragen till trots så vill jag gärna bli övertygad om den större öppningens förträfflighet. Det känns för tillfället okej men också som att jag skulle trivas bättre i en mindre hals.

Det ser val helt OK ut. Huruvida halsoppningen ar hopplost fel eller kan rattas till genom att justera trojan nar du har tagit den pa dig marker du nog bast sjalv men jag tycker inte att oppningen ser alltfor stor ut.

(OT: Raka dig och kasta skorna! )

Gregson
Medlem
Gregsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tantalus
Det ser val helt OK ut. Huruvida halsoppningen ar hopplost fel eller kan rattas till genom att justera trojan nar du har tagit den pa dig marker du nog bast sjalv men jag tycker inte att oppningen ser alltfor stor ut.

(OT: Raka dig och kasta skorna! )

Jösses, här om natten drömde jag att du uppmanade mitt förbluffade jag att raka bringan...

Nåja, den gröna kanske behålls då. Tyvärr råkade jag köpa en TM Lewin-skjorta i regular fit, vilket blir väl säckigt över bålen, också ärmhålen har en ansenlig omkrets, men jag ska ta den till någon skräddare och se om det går att göra något åt det. Frakten tillbaka går ju trots allt på närmare 300. Trist att behöva snåla men så är det.

tantalus
Medlem
tantaluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gregson
Jösses, här om natten drömde jag att du uppmanade mitt förbluffade jag att raka bringan...

Nåja, den gröna kanske behålls då. Tyvärr råkade jag köpa en TM Lewin-skjorta i regular fit, vilket blir väl säckigt över bålen, också ärmhålen har en ansenlig omkrets, men jag ska ta den till någon skräddare och se om det går att göra något åt det. Frakten tillbaka går ju trots allt på närmare 300. Trist att behöva snåla men så är det.

Raka bringan - nagot sadant skulle jag aldrig uppmana nagon att gora!

Technocracy
Medlem
Överrockar.

Nytt underforum, eller något? Jag är ganska säker på att det bara varit tre förut, och om ingen annan vågar skall jag väl...inviga detta, eller vad man kan säga, med en fråga. Flytta gärna om det är helt åt skogen, men skratta inte åt mig om det är fel

Men såhär alltså: när man har en "klassisk" överrock, som påminner lite grand om en kavaj, fast längre (liknande slag, knäppning, krage osv.), skall man då lämna understa knappen uppknäppt som vid kavajbärande, eller "får" man knäppa alla. Tack!

r3450n
Medlem
Det är en smaksak, men jag skulle inte knäppa den. Däremot så har överrocken en praktisk egenskap som västen eller kavajen inte har till samma grad: att hålla kylen ute. Om det är riktigt kallt så tror jag ingen klandrar dig om du knäpper hela vägen ner.

Heinkel
Medlem
Heinkels avatar
Nytt underforum, ja. Det hela har diskuterats här under en längre tid.

Vad gäller överrockar är det absolut okej att knäppa samtliga knappar. Här gäller alltså inte samma regler som för kavajer och västar.

CAXAP
Medlem
CAXAPs avatar
Knäpp!

Heinkel
Medlem
Heinkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CAXAP
Knäpp!
Det är också helt okej och kan ser trevligt ut att inte knäppa - det är en smaksak som r3450n säger, eller beror på om man fryser eller ej.

Technocracy
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heinkel
Nytt underforum, ja. Det hela har diskuterats här under en längre tid.

Vad gäller överrockar är det absolut okej att knäppa samtliga knappar. Här gäller alltså inte samma regler som för kavajer och västar.

Där ser man! Mycket trevligt, bra initiativ!

Men okej, tackar ödmjukast.

Svara på ämne
Topp Dela »