Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-03-31, 16:47
  #1
Medlem
Jag har ett sjukt störande problem.
Nämligen så att jag använder mig av FL studio 9.1 , och har nyss gjort min bästa låt hittils.
Nu när jag skulle exportera ut den, och sedan starta upp låten så är allt jag hör ett stort brus (efter ungefär 10 sekunder in i låten) som sedan trappas ner och blir helt tyst, i början är det högt som fan. Var ej beredd på detta ljud när jag startade låten, och med högsta volym så blev jag så rädd att jag hoppade ur stolen.

Snälla! Behöver hjälp, snabbt om möjligt, hur löser jag detta? Tack
Citera
2011-03-31, 22:06
  #2
Medlem
Det är inte så enkelt att du kör en oreggad version som inte tillåter att du bouncar tracks utan störningar tills du registrerat programmet? Annars vet jag inte, jag vet dock att FL var buggigt när jag prova det.
Citera
2011-03-31, 22:25
  #3
Medlem
Hyperias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ÅsaNisse
Det är inte så enkelt att du kör en oreggad version som inte tillåter att du bouncar tracks utan störningar tills du registrerat programmet? Annars vet jag inte, jag vet dock att FL var buggigt när jag prova det.

Man kan inte spara med oreggade versioner som jag kommer ihåg, men jag kanske missminner mig

Förövrigt så låter det skumt, har aldrig råkat ut för det själv eller hört talas om någon annan som råkat ut för det. Blir det likadant med alla projekt du ska exportera?
Citera
2011-04-01, 00:39
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hyperia
Man kan inte spara med oreggade versioner som jag kommer ihåg, men jag kanske missminner mig

Förövrigt så låter det skumt, har aldrig råkat ut för det själv eller hört talas om någon annan som råkat ut för det. Blir det likadant med alla projekt du ska exportera?


Jag tankade hem versionen iallafall, och har funkat finfint fram tills nu.
Aldrig upplevt några problem tidigare som sagt, förutom lite knaster i bakgrunden möjligtvis.
Kan även tillägga att jag använder mig utav Z3ta, och hade kanske en aning mycket ljudfiler, så det blev för mycket peaks eller något liknande, vad vet jag!

Lyckades lösa det genom att göra om låten dock.
Citera
2011-04-01, 08:41
  #5
Medlem
Koppla in utgångarna till en stereorullbandare och spela in på den, win win.
Citera
2011-04-01, 09:51
  #6
Medlem
Hyperias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Triwe
Jag tankade hem versionen iallafall, och har funkat finfint fram tills nu.
Aldrig upplevt några problem tidigare som sagt, förutom lite knaster i bakgrunden möjligtvis.
Kan även tillägga att jag använder mig utav Z3ta, och hade kanske en aning mycket ljudfiler, så det blev för mycket peaks eller något liknande, vad vet jag!

Lyckades lösa det genom att göra om låten dock.

Det fanns en användare här på Flashback som hade ett liknande problem innan, det visade sig att han använde en oreggad version utav z3ta. Tog du bort z3ta från projektet, eller reggade du den?
Citera
2011-04-01, 12:44
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hyperia
Det fanns en användare här på Flashback som hade ett liknande problem innan, det visade sig att han använde en oreggad version utav z3ta. Tog du bort z3ta från projektet, eller reggade du den?


Nej nej, den är reggad, fick med en key när jag tankade ner det. Så förhoppningsvis ska den vara fixad iallafall.
Annars så är det otroligt mycket knaster när jag kör många ljudfiler samtidigt..
Citera
2011-04-01, 14:43
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Triwe
Nej nej, den är reggad, fick med en key när jag tankade ner det. Så förhoppningsvis ska den vara fixad iallafall.
Annars så är det otroligt mycket knaster när jag kör många ljudfiler samtidigt..

Du har säkert din buffert på kortet för lågt med då blir det massa knaster, höj det till 512 blir inte det bättre prova 1024, behöver du köra 1024 byt kort eller installera iaf asio4all annars blir delayen för mycket.

Du fick med en key när du ladda ner programmet, men körde du keyn och klistra in den i appen?
Citera
2011-04-02, 06:45
  #9
Avstängd
guywithtnts avatar
Testa att fråga här nästa gång: Den stora officiella tråden om FL Studio (Fruity Loops)/ Support / Frågor / Tips!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback