Skall börja kolla runt på ny tjänstebil då jag haft min audi i drygt 2,5 år..
Förra gången stod det mellan BMW´s 3-serie, Audi A4 och MB..
Mitt val föll då på Audin eftersom jag tyckte att BMW:n och MB:n inte alls kom upp i samma klass som Audin när det gäller förarmiljö och "value for money" om man säger så..
Jag är riktigt nöjd med A4:an då den e kvick och snål.. dessutom sjukt snygg (kör avant).
Men när det blir dags att byta igen kanske man skall kolla på de andra igen.. eller iaf BMW och då vill jag i så fall ha en 5-serie diesel touring..
Frågan är bara om de fortfarande är sådär BMW-tråkiga interiört??
Och sen är ju priset oxå relevant eftersom vi har en gräns på inköpspriset..
Att kolla på BMW.se hjälper föga för det blir fantasipriser och de stämmer absolut inte med offerten man får därför frågar jag er som idag har BMW 5 serie i nya modellen vad ert pris hamnade på och hur mycket ni fick för pengarna? jag vet att BMW ofta kör special-priser för tjänstebilar med olika paketlösningar..
Måste du ha en helt ny, annars finns det många fina som inte har gått mer än 1000 mil på Bavaria i Stockholm.
Det är helt idiotiskt att inte ta en ny bil som tjänstebil. Förmånsbeskattningen görs på bilens inköpspris vilket gör en begagnad bil enormt dyr som tjänstebil. Dessutom ska man försöka komma under 320k och dessutom köra minst 3000 mil i tjänsten varje år för att få en förmånlig ny bil.
Satt i en relativt ny 5serie häromdagen,kan säga att det var förbaskat bra komfort,sjysst inredning & bra ljudisolerat (inte massa oväsen från utsidan)
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!