2011-03-31, 13:10
Medlem
DaLorDs avatar
Tja,

Skall börja kolla runt på ny tjänstebil då jag haft min audi i drygt 2,5 år..

Förra gången stod det mellan BMW´s 3-serie, Audi A4 och MB..
Mitt val föll då på Audin eftersom jag tyckte att BMW:n och MB:n inte alls kom upp i samma klass som Audin när det gäller förarmiljö och "value for money" om man säger så..

Jag är riktigt nöjd med A4:an då den e kvick och snål.. dessutom sjukt snygg (kör avant).

Men när det blir dags att byta igen kanske man skall kolla på de andra igen.. eller iaf BMW och då vill jag i så fall ha en 5-serie diesel touring..

Frågan är bara om de fortfarande är sådär BMW-tråkiga interiört??
Och sen är ju priset oxå relevant eftersom vi har en gräns på inköpspriset..

Att kolla på BMW.se hjälper föga för det blir fantasipriser och de stämmer absolut inte med offerten man får därför frågar jag er som idag har BMW 5 serie i nya modellen vad ert pris hamnade på och hur mycket ni fick för pengarna? jag vet att BMW ofta kör special-priser för tjänstebilar med olika paketlösningar..
Citera
2011-03-31, 14:52
Medlem
troligens avatar
Nya 5-serien med utökade läderpaket höjer "fin känslan" enormt kan jag säga!
Citera
2011-03-31, 14:59
Medlem
DaLorDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av troligen
Nya 5-serien med utökade läderpaket höjer "fin känslan" enormt kan jag säga!

Ok..

Och du har en sådan misstänker jag.. Är läderpaketet något som de erbjuder tjänstebilsfolk för en rimlig slant eller kostar det bara multum.. :-)
Citera
2011-03-31, 15:07
Medlem
troligens avatar
Inget jag har personligen men min äldrebror köpte nyligen en ny 550i privat och har tydligen lagt till detta "paket".

Så tyvärr har jag inte så mycket mer info när det gäller tjänstebil.
Citera
2011-03-31, 15:16
Medlem
Gluttis avatar
Måste du ha en helt ny, annars finns det många fina som inte har gått mer än 1000 mil på Bavaria i Stockholm.
Citera
2011-04-04, 15:07
Medlem
DaLorDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glutti
Måste du ha en helt ny, annars finns det många fina som inte har gått mer än 1000 mil på Bavaria i Stockholm.

Ja, Jag vill fisa in den på egen hand..
Citera
2011-09-04, 21:03
Medlem
Stiffnippless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glutti

Det är helt idiotiskt att inte ta en ny bil som tjänstebil. Förmånsbeskattningen görs på bilens inköpspris vilket gör en begagnad bil enormt dyr som tjänstebil. Dessutom ska man försöka komma under 320k och dessutom köra minst 3000 mil i tjänsten varje år för att få en förmånlig ny bil.
Citera
2011-09-04, 21:09
Medlem
Coolermasters avatar
Satt i en relativt ny 5serie häromdagen,kan säga att det var förbaskat bra komfort,sjysst inredning & bra ljudisolerat (inte massa oväsen från utsidan)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in