Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-22, 02:47
  #289
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kafferasten
Var ju inga svårigheter att tidigt lista ut vem av Jess och Reece som skulle vinna i elimineringen. När Reece beskrev vad han gjorde/gjort så såg det ut som att han precis förlorat båda sina föräldrar i en bilolycka eller nått.
Ja jag fick rätt, Reece klarade inte sitt första pressure test:
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Reece har svårt med savoury dishes och jag tror det är han som åker hem imorgon - han har väl heller aldrig varit utsatt för ett pressure test? Ben är riktigt duktig och är en väldigt bra restaurangkock som lagar/replikerar med ypperlig finess vad som ställs framför honom - sämre när det kommer till att vara kreativ under press.
Citera
2018-07-24, 18:31
  #290
Medlem
Snake.Plisskens avatar
Ben är verkligen så värd att vinna idag, han har vuxit rejält i tävlingen, samtidigt som han kämpar mot sjukdom. Han verkar oxå vara en genuint genomtrevlig ödmjuk person, samtidigt som han nailar rätt efter rätt. Den första idag såg magisk ut! Nu hoppas jag på att Jess, Ben eller Kahn vinner imorgon och att Sashi åker ut i elimination. Han känns minst sympatisk och upprepar sig rätt efter rätt börjar jag tycka. Vem som helst av Jess, Ben eller Kahn är värdig vinnare, men jag hoppas lite extra på Ben.
Citera
2018-07-27, 19:12
  #291
Medlem
Snake.Plisskens avatar
Någon som vet varför det inte kommer upp en torrent?
Citera
2018-07-27, 19:45
  #292
Avstängd
Sherberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snake.Plissken
Någon som vet varför det inte kommer upp en torrent?

I slutet sade de (Du vet nar de annonserar nasta avsnitt): "next week - one of the most beautiful harbours in the world!"

Jag vet, sag ocksa framemot att kolla MC AUS och kaka hamburgare ikvall.
Citera
2018-07-27, 19:51
  #293
Medlem
Snake.Plisskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sherbert
I slutet sade de (Du vet nar de annonserar nasta avsnitt): "next week - one of the most beautiful harbours in the world!"

Jag vet, sag ocksa framemot att kolla MC AUS och kaka hamburgare ikvall.

Tack för info, gillar ändå detta med MC Aus, dom ändrar om och är lite oförutsägbara. Alltså, Finals week startar med en elimination. Coolt! Tror denna vecka blir epic i form av utmaningar! Heja Ben och Jess!
Citera
2018-07-27, 19:57
  #294
Avstängd
Sherberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snake.Plissken
Tack för info, gillar ändå detta med MC Aus, dom ändrar om och är lite oförutsägbara. Alltså, Finals week startar med en elimination. Coolt! Tror denna vecka blir epic i form av utmaningar! Heja Ben och Jess!

Absolut, haller med Dig, hur manga avsnitt var det forra sasongen? 64-65? Jag gillar Ben (och saklart Jess, vem gor inte det).

En grej bara, hon Kirsten som vann en resa till London och ha "afternoon tea" med Nigella, det fick vi aldrig se, synd tycker jag.
Citera
2018-07-31, 17:31
  #295
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Jahapp då var finalen avklarad. Vinnaren blev:
vilket var solklart välförtjänt men
hade också förtjänat vinst då hans resa varit hårdare. Väldigt spännande final väntar för er som inte har sett den då det skapas ett rejält underdog-läge.
Citat:
Ursprungligen postat av Sherbert
En grej bara, hon Kirsten som vann en resa till London och ha "afternoon tea" med Nigella, det fick vi aldrig se, synd tycker jag.
Samtidigt var det en privat grej, hade blivit jätteobekvämt för Kirsten om hon och Nigella skulle umgås på tu man hand med massa kameror i nyllet.
Citera
2018-08-01, 08:19
  #296
Avstängd
Sherberts avatar
Jag gillade inte finalen maste jag saga, kandes nastan uppgjort, hur kunde han misslyckas sa fatalt???
Citera
2018-08-01, 15:03
  #297
Medlem
Kafferastens avatar
Det var ju en konstig finalinsats ifrån Bens sida minst sagt. Känslan mot slutet av säsongen var ju att Sashi kunde åkt ur ett par gånger minst men att domarna ville ha honom kvar. Det har ju hänt tidigare att man känt det som att vissa deltagare favoriserats pga att dom varit starkare överlag än andra deltagare och därmed offrar man den "sämre" deltagaren vid elimineringen även om denna inte gjort den sämsta rätten.
Citera
2018-08-01, 21:05
  #298
Medlem
Snake.Plisskens avatar
Måste säga, tråkigaste finalen någonsin efter Bens fail på första delen. Trodde han kunde bättre, förrätten var som hämtad från 70-talet. Inte alls glad att Sashi vann, känns som att han har gått ner sig rejält de senaste veckorna och i stort sett bara lagat kyckling, curry och ris, homestyle. Ben har ju i ärlighetens namn inte direkt kommit fightandes stenhårt med sina rätter med fisk/kött, pure och grönsaker. Tråkigt. Det här blir definitivt inte en säsong att minnas, hoppas på en skärpning nästa år.

Årets rätta vinnare är Kahn, inget snack.
Citera
2018-08-04, 01:59
  #299
Medlem
Kändes som dom bästa kanske försvann längs vägen. Flera av dom mest kreativa, åtminstone. Kvar blev dom två med högst lägstanivå. Säsongen var riktigt bra ungefär halvvägs men levde inte riktigt upp på slutet. Fast jag gillade Sashis ärliga matlagning.

Det var ju bättre rätter på audition än i finalen, Bens varmrätt måste varit bland det sämre han lagat i hela tävlingen. Pressure tests är också hur tråkigt som helst och följer nästan alltid samma mönster, och passar inte riktigt in i finalen heller. Hade varit roligare med en mystery box för varje rätt.

Och så stör jag mig något enormt på den uppsjö av minimalistiska rätter med ett (svindyrt) protein och en sås. Halva rätter, så som Bens i semifinalen och finalen, men han är inte ensam. Äter man inte potatis på restauranger i Australien?
Citera
2019-04-25, 19:16
  #300
Medlem
irrus avatar
Nästa vecka smäller det igen, hoppas på en bra säsong!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback