Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-28, 18:38
  #253
Medlem
acke_banans avatar
Ooouf på måndag drar det igång igen. Så jävla taggad! Årets tv händelse! 😋

Ska bli intressant att se Ramsey i detta formatet, och vad alla överraskningar ska bli. Tyckte att förra säsongen va en av de bättre så hoppas denna levererar.
Men jävligt trist att Marco inte är med mer...
Citera
2018-05-03, 00:38
  #254
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kafferasten
Ja Marco är oersättlig. Snubben dom tog in förra säsongen (vad han nu hette?) istället för Marco var ingen hit direkt.

yotam? näe han var inte så skoj. tycker iof sig gordon är jobbig. varje gång han är trevlig känns det så tillgjort för han är så otrevlig per default
Citera
2018-05-08, 14:31
  #255
Avstängd
Sherberts avatar
Oh yes (!), sa var det igang, just hamtat de tva (2) forsta avsnitten, blir att kolla ikvall.
Citera
2018-05-08, 19:47
  #256
Medlem
irrus avatar
Hoppas att killen som jobbade som styckmästare går långt. Kändes väldigt duktig och sympatisk. Finns väl viss risk att han åker på nån deserttävling dock..
Citera
2018-05-09, 13:46
  #257
Avstängd
Sherberts avatar
Djakligt hog niva pa deltagarna, manga ratter ser ut som finalratterna i Sveriges Masterkock, och detta ar forsta avsnittet!
Citera
2018-05-11, 02:47
  #258
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Brett - killen som åkte ut - verkade allt annat än stabil, också med tanke på hans tidigare missbruksprobelmatik. Fick också lite rasistvibbar.

Aldo, italienaren, verkar riktig härlig och en bra matlagare.
Citera
2018-05-13, 00:42
  #259
Medlem
Kafferastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Brett - killen som åkte ut - verkade allt annat än stabil

Han blev uppenbart störd över att åka ur. Tyckte man såg tydligt att han ville protestera men han höll sig på mattan. Antar att det är emot reglerna att framför kamerorna ifrågasätta domarnas beslut gällande vinnande rätter, elimineringar, poängsättande osv.
Citera
2018-05-23, 02:31
  #260
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Vilken mat Loki lagar och en otrolig härlig och glädjespridande person! Min favorit hittills och om han fortsätter på den inslagna vägen kan han nog vinna hela tävlingen!

Lokis matkonst visar också att genuint mathantverk och husmanskost slår moderna uppläggningar och molekylär matlagning (utan själ i mitt tycke) som dagens fine dining-tränade kockar enbart verkar syssla med.

Citera
2018-05-23, 10:15
  #261
Avstängd
Sherberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Vilken mat Loki lagar och en otrolig härlig och glädjespridande person! Min favorit hittills och om han fortsätter på den inslagna vägen kan han nog vinna hela tävlingen!

Lokis matkonst visar också att genuint mathantverk och husmanskost slår moderna uppläggningar och molekylär matlagning (utan själ i mitt tycke) som dagens fine dining-tränade kockar enbart verkar syssla med.


Jag tycker precis tvartom, tycker inte om nar Indierna endast skall laga sina Indiska djavla matratter, trottsamt att se pa medans de gungar med sina huvuden vanster / hoger.

Men snart stoter han pa nagot han inte beharskar, and off he went!
Citera
2018-05-25, 03:05
  #262
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sherbert
Jag tycker precis tvartom, tycker inte om nar Indierna endast skall laga sina Indiska djavla matratter, trottsamt att se pa medans de gungar med sina huvuden vanster / hoger.

Men snart stoter han pa nagot han inte beharskar, and off he went!
Vi får väl se, Sashi som också är indier (väl?) har lagat annat mat än indisk. Någon annan som förvisso gör intressant mat men känns kulturellt endimensionell är Hoda där allt hon gör knyts till det libanesiska köket som hon härstammar från.

Gordon Ramsay-veckan startar på söndag! Väldigt spänd här!
Citera
2018-05-25, 10:06
  #263
Avstängd
Sherberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Vi får väl se, Sashi som också är indier (väl?) har lagat annat mat än indisk. Någon annan som förvisso gör intressant mat men känns kulturellt endimensionell är Hoda där allt hon gör knyts till det libanesiska köket som hon härstammar från.

Gordon Ramsay-veckan startar på söndag! Väldigt spänd här!

Haller med gallande Hoda.

Ramsay pa ingang - djakligt kul!!
Citera
2018-05-29, 21:56
  #264
Medlem
acke_banans avatar
Haha vilken energi på Mr Ramsay i dagens immunity tävling!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback