Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-03-30, 22:47
  #1
Medlem
Tjenare!

För att dra en lång historia kort så köpte jag min macbook pro 13,3 i slutet av februari 2010. För ett halvår sedan fick jag då lämna in min macbook för att en konstig grej uppenbarade sig på skärmen. Det var då endast glaset som behövdes bytas ut för det var där felet låg.

Nu ligger det till så att precis samma grej syns på skärmen mot svart bakgrund, men garantin har gått ut. Är det någonting som går att lösa, eller hävda att det inte blivit ordentligt fixat första gången det lämnades in? Detta var på digitalinn i Örebro, sen har jag även en bild som jag kan rota fram ifrån första gången det hände och jämföra.


Det ser ut precis som en vit skugga, mitt i skärmen. Avbildningen liknar då ett liggande E, med en totallängd på c:a 5 cm.

Fan att jag inte sett detta tidigare.

Tack på förhand, mvh ryttaren
Citera
2011-03-30, 22:53
  #2
Medlem
Är det exakt samma fel skulle jag absolut höra av mig till dem, och om de inte vill gå med på att det ska vara garantirelaterat så kan du fortfarande reklamera den, något du torde ha särskilt goda möjligheter att göra då du redan haft ett garantiärende med exakt samma fel. Hör av dig till dem!
Citera
2011-03-30, 23:02
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av icx
Är det exakt samma fel skulle jag absolut höra av mig till dem, och om de inte vill gå med på att det ska vara garantirelaterat så kan du fortfarande reklamera den, något du torde ha särskilt goda möjligheter att göra då du redan haft ett garantiärende med exakt samma fel. Hör av dig till dem!

Tack för svar! Får ringa på lunchen i morgon. Här är i alla fall bilden sedan tidigare och nu syns det inte lika skarpt. Jag antar att det kommer göra det längre fram? Formen är väldigt lik, men hur fasen går det till att det blir en likadan missbildning i skärmen? På en printscreen syns ju ingenting nämligen.

http://sv.tinypic.com/view.php?pic=124a8gw&s=5

Mvh
Citera
2011-03-30, 23:25
  #4
Medlem
Detta skulle alltså kunna bli ett reklamationsärende? Vilket innebär att jag enligt lag skulle kunna kräva en ny produkt, som motsvara min nuvarande macbook. Underlag finns, den biten är det alltså inga problem med.

Skulle Apple kunna säga: "Nej, om vi ens gör något byter vi ut din skärm" och jag får stå helt mållös i samtalet?
Citera
2011-03-30, 23:25
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harryplums
Tack för svar! Får ringa på lunchen i morgon. Här är i alla fall bilden sedan tidigare och nu syns det inte lika skarpt. Jag antar att det kommer göra det längre fram? Formen är väldigt lik, men hur fasen går det till att det blir en likadan missbildning i skärmen? På en printscreen syns ju ingenting nämligen.

http://sv.tinypic.com/view.php?pic=124a8gw&s=5

Mvh


Gör så! Börja inte med att hota med reklamation o.dyl. utan förklara lugnt och stilla att precis samma fel som du haft den inlämnad för tidigare har uppstått igen, och att du vill veta vad du ska göra och hur de tänkt hjälpa dig.


Sjukt märkligt, aldrig sett något liknande. Så länge det inte är du som orsakat det (vete tusan hur det skulle gå till, ser ju nästan ut som något runnit innanför skärmen) borde det lösa sig...
Citera
2011-03-30, 23:35
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av icx
Gör så! Börja inte med att hota med reklamation o.dyl. utan förklara lugnt och stilla att precis samma fel som du haft den inlämnad för tidigare har uppstått igen, och att du vill veta vad du ska göra och hur de tänkt hjälpa dig.


Sjukt märkligt, aldrig sett något liknande. Så länge det inte är du som orsakat det (vete tusan hur det skulle gå till, ser ju nästan ut som något runnit innanför skärmen) borde det lösa sig...

Absolut, det brukar gå helt ok för mig att prata, lämnar rapport i morgon. Och visst är felet helt sjukt, sen just det med att de bytte glaset för att felet låg där och att en liknande skepnad uppstår på samma sätt. HUR?
Citera
2011-03-31, 08:26
  #7
Medlem
transatlantics avatar
Svårt att se på din bild, men jag har hört talas om fall med iPhone 4 och iPad 2 att det ser likadant ut. Tydligen beror det på att limmet från fabriken inte riktigt har torkat ännu, och att det borde försvinna med tiden.

Nu menar jag inte att du ska vänta och se, då kanske du rentav förbrukar din reklamationsrätt. Däremot kan det vara en förklaring på varför
Citera
2011-04-01, 22:29
  #8
Medlem
Hur gick det för dig?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback