Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-03-30, 17:15
  #1
Medlem
Citharas avatar
Tänkte på en sak. Att the game funkar för många att få ligg/ons etc stämmer nog, men finns det inget the game-aktigt när det kommer till att skaffa partner? Det känns som att the game så raggar man med ett alter-ego, och inte "sig själv", torde va ganska svårt att bygga förhållande genom det?

Jag vet många som har hamnat i kompis-facket, inkl mig själv ett par gånger, så det kan ju vara bra att veta särskilda metoder för att undvika det.

Skulle vara intressant i alla fall.
Citera
2011-03-30, 17:30
  #2
Medlem
GainomaxamoniaGs avatar
Grundmetoden för att vara intressant är ju att vara kul och flirtig. Det gör dig intressant och kan ge dig seriösa förhållanden. Tänk själv, hur vill du att det motsatta könet ska vara för dig? Troligtvis inte en osäker tråkig person utan en rolig, intressant och självsäker människa.
Citera
2011-03-30, 17:51
  #3
Medlem
Barathrum50s avatar
Jag tror att ett stabilt och långvarit förhållande funkar bäst om man klickar ganska snabbt. Och då utan en massa trick, utan genom att båda är sig själva.
Citera
2011-03-30, 18:31
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cithara
men finns det inget the game-aktigt när det kommer till att skaffa partner?
Kör på det här http://www.youtube.com/watch?v=_n2IVF9a2IA
Citera
2011-03-30, 19:03
  #5
Medlem
Tyyps avatar
Det tror jag, men bara lite i början för att bygga attraktion Om ni ligger med varan samma natt, så kan man ju tagga ner lite efter det. Men man ska hålla i huvudet, vad skulle man själv tänka om bruden ringde 4 gånger dagen efter? Jo, Desperat.
Därför måste man nog "chilla" ett tag till, tills sista spiken i kistan är slagen, dvs att ni pratat ut och officiellt är "tillsammans"
Enligt mig sammanfattar man "the game" väldigt simpelt; " "

En såndär Tyyp.
Citera
2011-03-30, 19:37
  #6
Medlem
Citharas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barathrum50
Jag tror att ett stabilt och långvarit förhållande funkar bäst om man klickar ganska snabbt. Och då utan en massa trick, utan genom att båda är sig själva.

Givetvis, men nu är det inte direkt trick jag snackar om, utom om bra "taktiker" för att skapa något att bygga vidare på och att inte hamna i kompisfacket. Dvs hjälpa det på traven, att hjälpa till att tända gnistan, hjälpa kemin osv

Jag är helt övertygad om att det borde finnas nåt psykologiskt man kan tänka på när det gäller sånt, precis som när man skapar attraktion och intresse så borde det finnas något man kan göra för att leda det mot djupare plan.
Och tvärtom, saker som man kan undvika för att inte "skrämma iväg" eller bli betraktad som bara vän osv.

Givetvis händer det ibland att man inte blir kär i någon fast man vill vara det.

ja det är svårt att förklara, men vissa kanske fattar vad jag snackar om. Det är en intressant tanke tycker jag.
Citera
2011-03-30, 19:38
  #7
Medlem
Citharas avatar
Jag vill klargöra att jag menar inte man ska använda The Game för att skaffa partner, utan jag efterlyser en annan metod som är mer skapad för det syftet.

EDIT: haha kom precis att tänka på Love-Guru
__________________
Senast redigerad av Cithara 2011-03-30 kl. 19:41.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback