Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-03-30, 17:03
  #1
Medlem
Ovics avatar
Hej!

Jag har sökt Design och Produktframtagning på KTH.
Egentligen vill jag läsa Industriell ekonomi, men har inte tillräckliga betyg. Därför valde jag DOP pga att linjerna är väldigt lika, och för att jag är intresserad av "från idé till färdig produkt", matematik och teknik.
De kurser som inte ingår i DOP kommer jag att läsa till, parallellt... dvs statistik och sannolikhetslära, ledarskap m.m. Sedan har jag även en del valbarakurser, där jag kan göra mitt program ännu mer likt indek. År 4-5 kommer jag att välja indek som inriktning + att jag ska välja till SSSE också.
- I bagaget har jag 30 hp nationalekonomi. Inte mycket att hänga upp i julgranen, men alltid något.

http://www.kth.se/utbildning/program...g-300-hp-1.780



Vad är er plan?
Citera
2011-03-30, 20:03
  #2
Medlem
Ovics avatar
Haha! Är det ingen som har sökt något?
Citera
2011-03-30, 22:34
  #3
Medlem
19109216s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovic
Haha! Är det ingen som har sökt något?

Det är fortfarande låååångt kvar till sista anmälningsdag.

Hoppas inte studera.nu kraschar då.
Citera
2011-03-31, 20:57
  #4
Medlem
Ovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 19109216
Det är fortfarande låååångt kvar till sista anmälningsdag.

Hoppas inte studera.nu kraschar då.
Jag har iof varit väldigt säker på mina val länge. Men så himla lång tid kvar till sista anmälningsdag är det ändå inte...
Citera
2011-03-31, 21:06
  #5
Medlem
Jag har sökt Ekonomi och IT - Stockholms Universitet.

Har sökt den eftersom jag vill läsa något inom området jag jobbar (IT) men även Ekonomi.

Ska försöka ta mig igenom den samtidigt som jag jobbar 50 % dagtid.. Am I screwed?
Citera
2011-03-31, 21:15
  #6
Medlem
Civilekonomprogrammet Linköpings Universitet.
Varför? Har skapat ett intresse för ekonomi efter några års styrelseuppdrag och inblickar inom ekonomiområdet på jobbet. Vill flytta till en studentstad och tar mig så långt betygen räcker - Linköping. Ser fram emot hösten och känner mig mer motiverad än någonsin att börja plugga.
Citera
2011-03-31, 21:19
  #7
Medlem
Ferres avatar
Juridisk översiktskurs på SU/SÖH

Alternativt ekonomisk historia.

Varför? jag kompletterar dessa fristående kurser med min statsvetenskaputbildning och jag har inte matte c ännu så kan inte studera FEK eller NEK.
Citera
2011-03-31, 21:31
  #8
Medlem
bratemos avatar
Har sökt Juridisk Översiktskurd på Distans 15 HP på gotland
Har även sökt grundkurs i Kriminologisk teori distans på gävle uni, samt kriminologi 1 i skövde och sociologi: Kriminologi och slutligen ledarskap - jag och gruppen.


Första året som jag söker och går ut gymnasiet till sommaren, så har inte valt någon heltidsstudie utöver de fyra fristående kurser jag valde för att lära mig lite mer hur det fungerar att "studera på riktigt"

Allting på distans förresten
Citera
2011-03-31, 21:37
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bratemo
Har sökt Juridisk Översiktskurd

Skönt!
Citera
2011-03-31, 21:42
  #10
Medlem
Ferres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psykbrytaren
Skönt!

Tänkte på det med. De där kurderna har så jävla höga intagningspoäng också.
Citera
2011-03-31, 23:47
  #11
Medlem
bratemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psykbrytaren
Skönt!


Humor! Menade förstås KURS och inte KURD

Citat:
Ursprungligen postat av Ferre
Tänkte på det med. De där kurderna har så jävla höga intagningspoäng också.

Jävla kurder!

Vad har ni sökt förresten?
Citera
2011-04-01, 00:14
  #12
Medlem
Ovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bratemo
Har sökt Juridisk Översiktskurd på Distans 15 HP på gotland
Har även sökt grundkurs i Kriminologisk teori distans på gävle uni, samt kriminologi 1 i skövde och sociologi: Kriminologi och slutligen ledarskap - jag och gruppen.


Första året som jag söker och går ut gymnasiet till sommaren, så har inte valt någon heltidsstudie utöver de fyra fristående kurser jag valde för att lära mig lite mer hur det fungerar att "studera på riktigt"

Allting på distans förresten
Jag tycker att du ska vaska Gotland. Universitetet har väl blivit utnämnt till det sämst i Sverige flera år i rad(?) Har du inte betyg till distans på en annan ort?
__________________
Senast redigerad av Ovic 2011-04-01 kl. 00:25.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback