Citat:
Ursprungligen postat av
Pillerarm
Köpte en plastkorv med "Norrlandspölsa" från Scan tidigare i dag. Gillar inälvsmat och vet att vi fick det som barn ibland, och att jag tyckte det var gott.
Den jag köpte nu var otroligt fet, och även om jag kände igen smaken så var den ingen hit.
Halva plastkorven kvar. Förslag på att få den biten bättre? Stekte den första halvan i smör och åt med lingonsylt.
Inälvsmat ?
Det är väl precis på gränsen till att kallas det iaf ang innehållet men ändå långt ifrån
Innehåll. INGREDIENSER: Buljong, nötsenor*, KORNGRYN, nötlunga*, svål*, nöthjärta*, nöttalg*, grislever*, lök, salt, kryddor, konserveringsmedel E250.
Det är sällan man tänker på leverpastej som inälvsmat iaf eller nöthjärta
hjärta, lever, njure, tunga, mage, bräss, hjärna, juver och lunga. lever är väl inälvsmat men det känns fel att benämna det så. Tunga och hjärta är muskler och borde därför egentligen inte klassas som inälv.
Det finns många olika typer av inälvsmat, och en del är nyttigare än andra. Men de vanligaste och nyttigaste delarna är lever, njure och hjärta.
Scan är det sämsta charkföretaget som finns för övrigt så att de tagit på sig nåt så
som att få tillåtelse att göra Norrlandspölsa är en skymf och bedrägeri emot Norrland
Börja å köp rätt produkt konservern alltså
https://www.mathem.se/varor/norrland...25g-fjallbrynt