Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-07-16, 22:11
  #397
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Changbeer
Tjena alla Nebido-kunniga! Hur lång ester har Nebido? 4 veckors halveringstid? Vilken nål är lämplig att sätta med? Antar att oljan är jäkligt trögflytande och lite jobbig att injecera.

Tacksam för svar. Mvh Changbeer

Jag får mina injektioner med grön nål.
Vad jag fått höra av vana AAS-användare är oljan inte alls trögflytande i jämförelse med annat.
Skillnaden är väl mängden. 4ml

Har fått injektioner av ett par olika sköterskor, en tryckte på alltför snabbt och var skakig på hand, hon verkade något stressad.
Det var ingen rolig dag därefter.. gjorde ont som fan att i hela benet och en bit upp på ryggen, gjorde tom ont att ligga ner.. fick byta ställning hela tiden och haltade när jag gick.. skojar inte.
Blodproven gav även blåmärken stora som handflator och fick blodfläckar på kläderna.

Annars så har jag inte haft några problem alls vid injektion, har klockat och det brukar ta minst 5 minuter att få in allt men då känner jag bara lite spänning i muskeln och efter en timme ingenting alls.
Citera
2012-07-16, 22:32
  #398
Medlem
Dr.Galenikas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnoughisEnough
Jag får mina injektioner med grön nål.
Vad jag fått höra av vana AAS-användare är oljan inte alls trögflytande i jämförelse med annat.
Skillnaden är väl mängden. 4ml

Har fått injektioner av ett par olika sköterskor, en tryckte på alltför snabbt och var skakig på hand, hon verkade något stressad.
Det var ingen rolig dag därefter.. gjorde ont som fan att i hela benet och en bit upp på ryggen, gjorde tom ont att ligga ner.. fick byta ställning hela tiden och haltade när jag gick.. skojar inte.
Blodproven gav även blåmärken stora som handflator och fick blodfläckar på kläderna.

Annars så har jag inte haft några problem alls vid injektion, har klockat och det brukar ta minst 5 minuter att få in allt men då känner jag bara lite spänning i muskeln och efter en timme ingenting alls.

Jag har fått 4ml insmäckat på under 1 min med rosa nål vid två tillfällen av en läkare, med sköterskorna tar det 5-8 min vilket är jobbigt. Det gör ont runt minuten men går över nästa dag.
Citera
2012-07-16, 22:39
  #399
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Galenika
Jag har fått 4ml insmäckat på under 1 min med rosa nål vid två tillfällen av en läkare, med sköterskorna tar det 5-8 min vilket är jobbigt. Det gör ont runt minuten men går över nästa dag.

Häftigt

Får iaf med grön nål och antar att smärtan berodde på en stressad sköterska som inte kunde hålla nålen stilla i det fallet. Tom blodprovet gjorde fanimig ont och resultatet var därefter.

5 minuter är helt ok, då hinner jag snacka lite med sköterskan samtidigt som hon kan bilda sig översexualiserade åsikter om mina skinkor.
Citera
2012-07-16, 22:52
  #400
Medlem
Dr.Galenikas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnoughisEnough
Häftigt

Får iaf med grön nål och antar att smärtan berodde på en stressad sköterska som inte kunde hålla nålen stilla i det fallet. Tom blodprovet gjorde fanimig ont och resultatet var därefter.

5 minuter är helt ok, då hinner jag snacka lite med sköterskan samtidigt som hon kan bilda sig översexualiserade åsikter om mina skinkor.

Var med om en provtagning nyligen för ca 4 veckor sedan, och jag hatar stick i armvecket.
Har kommit över det obehagliga med att bli stucken i armvecket, och jag är noga med att inte låta vem som helst ta prover på mig. Det måste vara någon som sysslar med provtagningar på daglig basis men nu på senaste provtagningen märkte jag att något inte stämde. Fittan till sköterska uppträdde nervöst och när jag frågade hur länge hon varit sjuksköterska fick jag till svar DU jag har FAKTSIKT haft min legitimation i 6 år, typ ifrågasätt inte mig.

Precis allt var fel med henne och jag borde i vanlig ordning bett fittan hämta en annan kollega då jag inte har något förtroende för henne, mycket riktigt hon fick knappt ut något blod, och 7 rör skulle fyllas.
Dem gamla ärrade kärringarna får klart jobbet på rekordtid, bad avskummet att dra ut skiten, då hon var fullständigt inkompetent. Förklarade vilken misslyckad jävel hon är.
Dagen efter fick en av mina ordinarie tanter jobbet gjort, så var noga med vem du låter ta prover på dig.

Har du koll på HB-värdet? Är du blodgivare?
Citera
2012-07-16, 23:07
  #401
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Galenika
Var med om en provtagning nyligen för ca 4 veckor sedan, och jag hatar stick i armvecket.
Har kommit över det obehagliga med att bli stucken i armvecket, och jag är noga med att inte låta vem som helst ta prover på mig. Det måste vara någon som sysslar med provtagningar på daglig basis men nu på senaste provtagningen märkte jag att något inte stämde. Fittan till sköterska uppträdde nervöst och när jag frågade hur länge hon varit sjuksköterska fick jag till svar DU jag har FAKTSIKT haft min legitimation i 6 år, typ ifrågasätt inte mig.

Precis allt var fel med henne och jag borde i vanlig ordning bett fittan hämta en annan kollega då jag inte har något förtroende för henne, mycket riktigt hon fick knappt ut något blod, och 7 rör skulle fyllas.
Dem gamla ärrade kärringarna får klart jobbet på rekordtid, bad avskummet att dra ut skiten, då hon var fullständigt inkompetent. Förklarade vilken misslyckad jävel hon är.
Dagen efter fick en av mina ordinarie tanter jobbet gjort, så var noga med vem du låter ta prover på dig.

Har du koll på HB-värdet? Är du blodgivare?

Det är skrämmande låg kompetens hos en del i vården. Har stött på ett par stycken som tar blodprov som verkar genomstressade och frågar en vilket kärl de ska stick osv.
Det har resulterat i flera stick och riktigt stora blåmärken i armvecken.. man ser ju ut som en sprutnarkoman.. har sagt till om det och var tvungen att vägra en sommarvikarie häromdagen.

Man behöver inte acceptera dålig behandling av vården.
De gamla tanterna är bäst! =) Dessutom genuint intresserade av ens välmående, mammakänslor kanske?
Min läkare är kanon men man kommer inte ifrån känslan att man till stor del är hans personliga försökskanin.

Är inte blodgivare men HB-värdet bla kollas vid varje injektion.
Har inte påverkats nämnvärt än så länge iaf. Har inte siffrorna i huvudet tyvärr.
Citera
2012-07-16, 23:27
  #402
Medlem
EnoughisEnough tack för ditt svar.
Det som gjorde att jag låste mig vid minimum 10v intervall var att sjuksköterskan inte kände till att någon skulle få tätare där jag går, har nu fått veta att så inte är fallet.

Det finns mao patienter även dit jag går som har kortare intervall än så.
Blev något lättad när jag hörde det, trodde på fullaste allvar att det var omöjligt efter hon sagt som hon gjort tidigare.

Misstänker man kommer sänka min... jag hoppas det ivarjefall.
Dom har bara tagit topvärde och ett lägre här och ska dra beslut efter det.

Ang Injektionerna.
Har inte haft några större problem.
Fick mitt lite för snabbt inskjutet sist misstänker jag. Tror inte hon träffade någon nerv men benet ville gärna vika sig efteråt. Blev lite hallt.

Är väl införstådd i att ett lågt tex.totalt testosteron inte per automatik säger att någon mår dåligt. Bra eller dåligt så verkar det som att jag personligen är känslig för nivåer i den lägre skalan :/.

Jag har försökt gå in i det här utan allt förmycket förhoppningar och övertro på preparatet.
Man får flyta med så gott det går istället och succesivt ta alla possitiva förändringar

Må väl!
Citera
2012-07-16, 23:53
  #403
Medlem
Vivohallen: Kul att höra ditt svar, var inte blyg med att försvara din rätt i vården.

Av någon anledning när man höjde mitt intervall med två veckor(det var i samspråk med min läkare) och jag påtalade detta till sköterskan vid nästa injekt att jag mådde dåligt och att det var väldigt märkbart varefter tog hon in en helt okänd läkare som sa att jag visst skulle ligga på 10 veckor det är normalt.

Sköterskan kan inte ta sådana beslut.. det kan en läkare däremot. Problemet var att hon bara gick och hämta honom från ingenstans och han försöker säga till mig att vara nöjd. Har aldrig träffat karln och det var uppenbart att han inte alls var insatt i mitt fall.

Jag frågade helt enkelt om han visste vad jag hette, vad ligger mitt testo på nu och var är det sagt att jag ska ligga osv.. påpekade att min läkare är hans chef vilket isig känns som ett litet problem då han sällan är på plats och svår att få tag i men därefter viker han ner sig.
"Har han sagt att du ska ha det så så gör vi så." ungefär..

Det är rätt så skrämmande isig att beslutsfattandet inom vården kan fungera på det sättet.

Det är nog bra att du inte har en övertro på Nebidon.. testosteron är ju ingen mirakelmedicin vilket många missbrukare verkar tro.
Nebido har ändå givit mig de förutsättningarna jag behöver för att kunna reparera och komma tillbaka till livet. Inget annat kommer gratis.

Tror att en många som använder AAS gör det för att bygga sig en ny personlighet och i längden håller inte det.

Hoppas du får all lycka och välgång framöver

Må väl!
__________________
Senast redigerad av EnoughisEnough 2012-07-17 kl. 00:09.
Citera
2012-07-17, 11:44
  #404
Medlem
Tjena igen Nebidokunniga! Tackar för svaren om nålarna. Nu till nästa fråga. Hur ofta bör jag sticka för att hålla hyfsat jämna testonivåer? Var 4e-5e vecka? Kommer sticka själv nämligen. Sen nästa fråga från en neandertalare, HB-värde? Vad är detta och hur motvärkar jag för höga värden? Lämna blod? Tacksam för all hjälp jag kan få Mvh Chang
Citera
2012-07-17, 13:10
  #405
Medlem
Dr.Galenikas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Changbeer
Tjena igen Nebidokunniga! Tackar för svaren om nålarna. Nu till nästa fråga. Hur ofta bör jag sticka för att hålla hyfsat jämna testonivåer? Var 4e-5e vecka? Kommer sticka själv nämligen. Sen nästa fråga från en neandertalare, HB-värde? Vad är detta och hur motvärkar jag för höga värden? Lämna blod? Tacksam för all hjälp jag kan få Mvh Chang

http://www.1177.se/Fakta-och-rad/Undersokningar/Hb/

För höga värden = för tjockt blod = risk för propp om du har otur. Nebido har en långsam ester och de långsamma estrarna har en tendens att höja hb:t en aning, inte på alla men många.
För täta injektioner med Nebido kan höja ditt Hb.

Man ska ligga någonstans mellan 130-160 i hb-värde om jag inte minns fel, själv ligger jag nog för tillfället uppåt 200 Men jag ska lämna blod på måndag, har blivit godkänd som givare
Tills dess så tar jag en halv aspirin för att tunna ut blodet.
Citera
2012-07-17, 13:23
  #406
Medlem
bigknigts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Galenika
Men jag ska lämna blod på måndag, har blivit godkänd som givare
Tills dess så tar jag en halv aspirin för att tunna ut blodet.

OT, vet personen som ska ta ut blodet från dig att du går på anabola?

Mvh
Citera
2012-07-17, 14:00
  #407
Medlem
Dr.Galenikas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bigknigt
OT, vet personen som ska ta ut blodet från dig att du går på anabola?

Mvh

Jag har inte upplyst dem om att jag tar extra vid sidan om.
Ser Nebido som en bas, en motor som jobbar på i bakgrunden och testo e är det som bygger och för min träning framåt. Man blir inte biff på Nebido!
Citera
2012-07-23, 21:01
  #408
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnoughisEnough
Vivohallen: Kul att höra ditt svar, var inte blyg med att försvara din rätt i vården.

Av någon anledning när man höjde mitt intervall med två veckor(det var i samspråk med min läkare) och jag påtalade detta till sköterskan vid nästa injekt att jag mådde dåligt och att det var väldigt märkbart varefter tog hon in en helt okänd läkare som sa att jag visst skulle ligga på 10 veckor det är normalt.

Sköterskan kan inte ta sådana beslut.. det kan en läkare däremot. Problemet var att hon bara gick och hämta honom från ingenstans och han försöker säga till mig att vara nöjd. Har aldrig träffat karln och det var uppenbart att han inte alls var insatt i mitt fall.

Jag frågade helt enkelt om han visste vad jag hette, vad ligger mitt testo på nu och var är det sagt att jag ska ligga osv.. påpekade att min läkare är hans chef vilket isig känns som ett litet problem då han sällan är på plats och svår att få tag i men därefter viker han ner sig.
"Har han sagt att du ska ha det så så gör vi så." ungefär..

Det är rätt så skrämmande isig att beslutsfattandet inom vården kan fungera på det sättet.

Det är nog bra att du inte har en övertro på Nebidon.. testosteron är ju ingen mirakelmedicin vilket många missbrukare verkar tro.
Nebido har ändå givit mig de förutsättningarna jag behöver för att kunna reparera och komma tillbaka till livet. Inget annat kommer gratis.

Tror att en många som använder AAS gör det för att bygga sig en ny personlighet och i längden håller inte det.

Hoppas du får all lycka och välgång framöver

Må väl!

Ruggigt de där du beskriver om sjuksköterskan, läkaren. Det känns allt för väl igen.
Helt jävla otroligt hur det fungerar..Det är fan mer regel än undantag.

Känner att jag blivit misstrod så pass många gånger, bemött med en sådan jävla misstänksamhet att man frågar sig gång på gång om detta är på riktigt.

Får se hur det går..

Stort tack för dom där orden.
Kan bara önska de samma och hoppas innerligt att varenda jävel här inne står på sig mot klicken avskum som förpestar vården.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback