Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-06-20, 16:02
  #373
Medlem
Dr.Galenikas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babyblue1988
Okey tack för era svar. Det värsta tycker jag är att kuken knappt funkar längre, läkaren sa att med så låga shbg värden så funkar det inte. Hoppas verkligen det fixar det problemet.

Den kommer stå, ge det lite tid!
Citera
2012-06-20, 21:11
  #374
Medlem
Mailaccounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vivohallen

Tillverkaren Bayer själva säger att Nebido ska ges var 8e-12e Vecka.
Med andra ord finns det 2 veckors utrymme för läkarna ifall det svänger och inte ligger stabilt.

Vad jag vet går man inte under 10v här i Sverige och på sjukhuset jag besöker har man ingen patient som får injektioner med tätare intervall än så.


Jag har 8v som intervall så man kan absolut ha tätare intervall än var 10é vecka. Sköter mina injektioner själv så slipper sjukhusen.

Mailaccount
Citera
2012-06-21, 10:14
  #375
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mailaccount
Jag har 8v som intervall så man kan absolut ha tätare intervall än var 10é vecka. Sköter mina injektioner själv så slipper sjukhusen.

Mailaccount

Helt underbart att höra, tyvärr verkar det inte gälla överallt.
Ska ta och prata med läkaren igen.
Citera
2012-06-21, 14:28
  #376
Medlem
Hur har ni gjort för att få dem tätare , har ni nån bra motivering till läkaren som biter när de säger att värdena ser ok ut och det inte finns anledning till tätare inject?
Citera
2012-06-21, 14:38
  #377
Medlem
Dr.Galenikas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yip_man
Hur har ni gjort för att få dem tätare , har ni nån bra motivering till läkaren som biter när de säger att värdena ser ok ut och det inte finns anledning till tätare inject?

Ett värde/siffra säger ingenting om ditt faktiska välmående, man bör alltid lyssna på patienten och försöka skapa sig en bild utifrån hur patienten mår, det gäller annan sorts behandling också.
Det gäller att ha koll på sitt blodvärde när man behandlas med Nebido, samt om man själv tillför extra testo vid sidan om behandlingen.
Citera
2012-06-21, 22:32
  #378
Medlem
Jag har börjat med hrt nu och var lite orolig över aromatisering, men så läste jag detta, gäller dette bara naturligt testo, bör man vara orolig för aromatisering på hrt? http://www.ast-ss.se/f_s/dagliga/maj...8_maj_2000.asp Har han rätt?
Citera
2012-06-21, 22:56
  #379
Medlem
Vet att man ska det lugnt och vänta med börjar fan få lite panik även fast det bara var några timmar sedan jag fick Nebido. kuken funkar inte alls nu 0% är det vanligt när man precis har börja med hrt?
Citera
2012-06-21, 23:38
  #380
Medlem
Dr.Galenikas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babyblue1988
Jag har börjat med hrt nu och var lite orolig över aromatisering, men så läste jag detta, gäller dette bara naturligt testo, bör man vara orolig för aromatisering på hrt? http://www.ast-ss.se/f_s/dagliga/maj...8_maj_2000.asp Har han rätt?

Citat:
Ursprungligen postat av Babyblue1988
Vet att man ska det lugnt och vänta med börjar fan få lite panik även fast det bara var några timmar sedan jag fick Nebido. kuken funkar inte alls nu 0% är det vanligt när man precis har börja med hrt?

1: Ge dig för helvete

2: Du har fått det förklarat att du inte behöver oroa dig för gyno på den låga dosen

3: Din lilla snopp kommer tids nog att resa sig, men du får snällt låta det verka först, det kan krävas 2-3 injektioner till, människor fungerar olika, vilket betyder att det är individuellt hur man svarar på medicin.

4: Man sätts på hrt av olika anledningar, alla lider inte av erektionsproblem.
Citera
2012-06-21, 23:51
  #381
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babyblue1988
Vet att man ska det lugnt och vänta med börjar fan få lite panik även fast det bara var några timmar sedan jag fick Nebido. kuken funkar inte alls nu 0% är det vanligt när man precis har börja med hrt?

Du oroar dig alldeles för mycket just nu.
Det kickar inte in på några timmar. 1-1½vecka innan du kan märka effekt, resten är troligtvis placebo.
Efter 3 injektioner ska du uppnå steady state men för vissa stabiliserar det sig längre fram.
Med det i åtanke kanske du ska lugna dig lite ang. din balle.

Om kuken inte fungerade tidigare fungerar den nog inte efter några timmar på Nebido.
Och fungerade den innan kanske du ska sluta tänka på den en stund.

Tids nog ska du se!
Ha nu en riktigt bra midsommar brudar
Citera
2012-06-22, 01:08
  #382
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vivohallen
Du oroar dig alldeles för mycket just nu.
Det kickar inte in på några timmar. 1-1½vecka innan du kan märka effekt, resten är troligtvis placebo.
Efter 3 injektioner ska du uppnå steady state men för vissa stabiliserar det sig längre fram.
Med det i åtanke kanske du ska lugna dig lite ang. din balle.

Om kuken inte fungerade tidigare fungerar den nog inte efter några timmar på Nebido.
Och fungerade den innan kanske du ska sluta tänka på den en stund.

Tids nog ska du se!
Ha nu en riktigt bra midsommar brudar

Men crap, så du menar att det krävs runt 3 injektioner för att apparaten ska funka igen.
Citera
2012-06-22, 08:48
  #383
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babyblue1988
Men crap, så du menar att det krävs runt 3 injektioner för att apparaten ska funka igen.
Nej han menar att du kommit upp i steady state då! Däremot känner du av den första sprutan efter ca en vecka vilket jag gjorde men har dock alldrig haft problem med raketen. Om du har problem med att få upp den pga lågt testo så bör du känna en förbättring 1 1/2-2v tycker jag annars verkar det som du noja för mycket. Hade en sån period i yngre dagar och kommer man in på dom tankarna är det djävligt svårt att få upp den. Ta det lite lugnt nu och njut av midsommar och efter några bärs så känner du att spänningarna släppt och så känner du att den börjar vakna till liv. Med vänlig hälsning
Citera
2012-06-25, 16:51
  #384
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Galenika
Ett värde/siffra säger ingenting om ditt faktiska välmående, man bör alltid lyssna på patienten och försöka skapa sig en bild utifrån hur patienten mår, det gäller annan sorts behandling också.
Det gäller att ha koll på sitt blodvärde när man behandlas med Nebido, samt om man själv tillför extra testo vid sidan om behandlingen.

Jodå den biten har man väl koll på . I mitt fall har jag inte riktigt lärt känna min läkare och vill vara väl förberedd med argument. Det finns ju trots allt de som bara tittar på värdena även om både du och jag vet att det är fel. Så frågan är vilka argument som biter hårdast på en paragrafeyttare
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback