Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-06-20, 00:10
  #361
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neo.Havoc
Det var lite ironi som kan vara svårt att läsa sej till.
Jag menar att ibland är inte endast testo lösningen på problemet. Vissa som har problem med tex ståndet kan bli hjälpta med HCG och Adex.
I USA så kan du få utöver testo cyp även HCG för kulorna och lågdos Adex mot aromatisering.
I Sverige får du svaret att Nebido inte aromatiserar, Adex används inte och HCG kan du få om du planerar på att skaffa barn men inte ihop med testo som behandling.

Ah okey inte så insatt i det hela.

Men tydligen ska jag få testo för att kicka igång hela systemet så jag mår bättre och ser att kuken verkligen funkar tror inte det ska vara något långvarigt. Men så du menar att jag borde få HCG också, aromatiserar menas att det bryts ner till massa östrogen? Adex har jag aldrig hört talas om.
Citera
2012-06-20, 00:13
  #362
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av highstakes
Skumt att man inte kan få testo och HCG samtidigt.

Det är möjligt att det finns någon androlog som gör så men svaret jag fick hos andrologen på Karolinska var att det är inte något som de sysslar med.
Citera
2012-06-20, 00:21
  #363
Medlem
highstakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neo.Havoc
Det är möjligt att det finns någon androlog som gör så men svaret jag fick hos andrologen på Karolinska var att det är inte något som de sysslar med.

Skumt, men du kör Hcg olagligt då?

Fattar inte hur dom tänker.
Citera
2012-06-20, 00:21
  #364
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babyblue1988
Ah okey inte så insatt i det hela.

Men tydligen ska jag få testo för att kicka igång hela systemet så jag mår bättre och ser att kuken verkligen funkar tror inte det ska vara något långvarigt. Men så du menar att jag borde få HCG också, aromatiserar menas att det bryts ner till massa östrogen? Adex har jag aldrig hört talas om.

Vissa kan få krympta kulor och/eller smärta i dem och då hjälper HCG. Det är inte säkert du behöver det.
Jo, aromatisering är inte så bra. Ditt nyvunna testo omvandlas till Östro med dåliga bieffekter som följd.
Lågdos arimidex (anastrozol) kan avhjälpa aromatas.
Det är individuellt och behöver inte alls drabba dig.
Citera
2012-06-20, 00:23
  #365
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av highstakes
Skumt, men du kör Hcg olagligt då?

Fattar inte hur dom tänker.

Behöver inte som tur är. Mina kulor har inte krympt och smärtar inte.
Citera
2012-06-20, 00:27
  #366
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av highstakes
Skumt att man inte kan få testo och HCG samtidigt.

Glömde att lägga till att HCG kan hjälpa till med aromatisering därav vikt med Adex i behandlingen.
Citera
2012-06-20, 00:38
  #367
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neo.Havoc
Behöver inte som tur är. Mina kulor har inte krympt och smärtar inte.

Har jag uppfattat det fel, men hcg kör man väl för att inte försämra spermiekvaliteten, fast om dina kulor inte krymper så betyder det att du har kvar egen produktion?

Jag har som sagt inte börja med testo inject än, men min ena pungkola smärtar lite, beror det på lågt testo eller vad?
Citera
2012-06-20, 03:27
  #368
Medlem
Är lite orolig om man nu får testo inject och det armoiserar till massa östra, överväger de positiva effekterna de negativa man får av allt östro, ursäkta min okunnighet, är lite svårt att sätta sig in i allt som ny på detta område. Är så jäkla nervös att saker ska gå fel efter första sticket, men å andra sidan kan det inte bli så mycket sämre med lågt testo och sjuka självmordstankar.
Citera
2012-06-20, 08:15
  #369
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babyblue1988
Är lite orolig om man nu får testo inject och det armoiserar till massa östra, överväger de positiva effekterna de negativa man får av allt östro, ursäkta min okunnighet, är lite svårt att sätta sig in i allt som ny på detta område. Är så jäkla nervös att saker ska gå fel efter första sticket, men å andra sidan kan det inte bli så mycket sämre med lågt testo och sjuka självmordstankar.
Bara lugn killen jag tänkte exakt som du men eftersom testodosen du får inte är så speciellt hög då den sprids ut på på alla veckorna den ska hålla i sig till nästa injekt så kommer inte några kraftiga östrogena biverkningar att visa sig så vidare man inte är väldigt känslig. Det är som det skrivs här att på amerikanska brädor står det att dom av sina läkare får HCG och till detta behövs Arimidex för att hålla ner det kraftiga östrogena effekterna av HCG. Jag har tagit upp detta med min läkare som inte fattade vad jag pratade om då han inte hade nån kunskap i detta mer än Nebido. Haha vilken fantastiskt läkarkår vi har här i Sverige, skandal! Ja det är mycket bättre än att ha självmordstankar du kommer bara må så mycket bättre.
Citera
2012-06-20, 09:02
  #370
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babyblue1988
Har jag uppfattat det fel, men hcg kör man väl för att inte försämra spermiekvaliteten, fast om dina kulor inte krymper så betyder det att du har kvar egen produktion?

Jag har som sagt inte börja med testo inject än, men min ena pungkola smärtar lite, beror det på lågt testo eller vad?

Som sagt, kulorna behöver inte krympa för att den egna produktionen är nedstängd. Några veckor in på min testobehandling så var mitt LH nere på 0,2 ref. (1.2-9.6) och jag hade varken mindre kulor eller smärta utan mådde prima.

Smärtan i den ena pungkulan kan bero på lågt testo. Jag hade faktiskt det innan behandling och påpekade det för andrologen men han hade inget bra svar (suck!).

Du kommer som sagt få en relativt låg trt dos så du behöver inte oroa dig för massa bieffekter.
Jag var nervös precis som du innan men det visade sig vara obefogat.
Koncentrera dig på att du kommer må jävligt bra istället.
Citera
2012-06-20, 10:28
  #371
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babyblue1988
Är lite orolig om man nu får testo inject och det armoiserar till massa östra, överväger de positiva effekterna de negativa man får av allt östro, ursäkta min okunnighet, är lite svårt att sätta sig in i allt som ny på detta område. Är så jäkla nervös att saker ska gå fel efter första sticket, men å andra sidan kan det inte bli så mycket sämre med lågt testo och sjuka självmordstankar.

Lugn killen! Nu oroar du dig för mycket.
Det aromatiserar men som tidigare talare sagt behöver du vara väldigt känslig för att det ska få några negativa konsekvenser.

Du kommer få dina injektioner på ett sjukhus.
Med tiden kommer sjuksköterskorna fråga dig hur du mår och om du märkt någon förändring.
Detta vidarebefordras sedan till din läkare.

om du skulle känna något i framtiden du tror beror på för mycket östrogen eller vad det nu kan vara berätta/rådfråga.

Hur lång tid tar det innan man mår bättre?
Individuellt!

Jag märkte en förändring i slutet av första veckan, sen får folk säga vad dom vill om långsamma estrar och halveringstider men för mig hände grejer rätt tidigt.

En morgon vaknade jag inte upp stel som en zombie längre, saknade huvudvärk och den där stela jävla nacken var borta. Upptäckte att krämpor jag trott var normala helt plötsligt försvann och jag började minnas hur det var för 10år sedan..hur man SKA må som människa helt störd känsla vilken lättnad!

Efter andra injektionen började jag känna mig lugnare och stabilare.
Jag blev inte starkare på något sätt men återhämtningen var nu nästintill uppe i normal.
Slutade svettas som en gris, började sluta tappa hår, kände mig gladare, irritation/aggressivitet borta.
Kunde återigen träna utan att tuppa av osv osv..

Sen har det bara rullat på och jag har missat skriva en jävla massa saker som blev till det bättre..
Kort o gott, hur löjligt det än låter så känner jag att jag fått mitt liv tillbaks.

SÅ Babyblue1988, Allt ordnar sig. Ge det lite tid bara så ska du se att du mår bättre.
Citera
2012-06-20, 15:57
  #372
Medlem
Okey tack för era svar. Det värsta tycker jag är att kuken knappt funkar längre, läkaren sa att med så låga shbg värden så funkar det inte. Hoppas verkligen det fixar det problemet.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback