Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-03-29, 23:52
  #1
Medlem
Cerises avatar
Folk har en jävla massa problem med sina relationer, någonting går fel, och relationen går åt skogen. En tanke som slog mig, efter att ha läst I Robot av Isac Asimov, är att robotar skulle kunna ersätta en partner. Då menar jag avancerade robotar som förstår och är programmerade till att föra konversationer med människor, vad tror ni?
Nu är jag själv inte förespråkare för någonting, och är inte så sjuk som jag kanske verkar med det här inlägget, det var bara en tanke. Det är inte omöjligt att det händer i framtiden.
__________________
Senast redigerad av Cerise 2011-03-30 kl. 00:08.
Citera
2011-03-30, 00:00
  #2
Medlem
Kan vara något för alla kåta 18 åringar som inte kan hålla kuken i styr men för en livspartner man vill bilda familj med och ha intellektuell utmaning med improviserad romantik av tror jag inte det är ett alternativ för äldre.
Citera
2011-03-30, 00:02
  #3
Medlem
Cerises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Warpfreak
Kan vara något för alla kåta 18 åringar som inte kan hålla kuken i styr men för en livspartner man vill bilda familj med och ha intellektuell utmaning med improviserad romantik av tror jag inte det är ett alternativ för äldre.

Ja tillför det glädje till någon grupp så är det väl bra.
Citera
2011-03-30, 00:32
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cerise
Folk har en jävla massa problem med sina relationer, någonting går fel, och relationen går åt skogen. En tanke som slog mig, efter att ha läst I Robot av Isac Asimov, är att robotar skulle kunna ersätta en partner. Då menar jag avancerade robotar som förstår och är programmerade till att föra konversationer med människor, vad tror ni?
Nu är jag själv inte förespråkare för någonting, och är inte så sjuk som jag kanske verkar med det här inlägget, det var bara en tanke. Det är inte omöjligt att det händer i framtiden.

Låter ju spännande att leva med en brödrost utan egna tankar och idéer angående omvärlden och livet allmänt.
Citera
2011-03-30, 00:49
  #5
Medlem
Herrtrosas avatar
Vakna, äta, jobba, läsa tidningen, äta lite till, skita, ha sex för att sedan somna. Repeat. Du ser inga robotar i oss människor?

OnT: Ptja, förutsätter vi att roboten är likvärdig partnern på alla punkter så är ett byte fullt möjligt, antar jag. Däremot verkar det inte särskilt hett att tillbringa nätterna i samma säng som en Terminator.

Sådana här lär aldrig dyka upp i den lokala sexshoppen.
Citera
2011-03-30, 01:39
  #6
Medlem
Cerises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herrtrosa
Vakna, äta, jobba, läsa tidningen, äta lite till, skita, ha sex för att sedan somna. Repeat. Du ser inga robotar i oss människor?

OnT: Ptja, förutsätter vi att roboten är likvärdig partnern på alla punkter så är ett byte fullt möjligt, antar jag. Däremot verkar det inte särskilt hett att tillbringa nätterna i samma säng som en Terminator.

Sådana här lär aldrig dyka upp i den lokala sexshoppen.

Men jo, såna där riktiga människorobotar, japanerna är en bra bit på vägen när det gäller utseendet. Sedan lägger man på någonting som liknar artificiell intelligens och lite kroppsvärme, utseendet kan man designa själv. Hur bra vore inte det?

Se det här: http://www.youtube.com/watch?v=27qJIcvpQsk
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback