Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2004-09-18, 16:33
  #1
Medlem
hejsan! kommer inte ut på internet med en dator som har win98. jag blir uppkopplad men kan inte komma ut på några sidor?
jag har kört Ad-aware 6.0 och spybot. spybot hittade några filer, som jag tog bort. kommer ändå inte ut på nån sida??
något förslag vad jag kan göra? finns det någe mer prog, som jag kan köra??



Edit: kan man ändra rubriken?
Citera
2004-09-18, 18:14
  #2
Medlem
^swestres^s avatar
Prova confa den, tror inte ad-aware löser ditt problem. Nej förresten, jag vet att det inte gör det... Och nej, win98 != internet
Citera
2004-09-18, 18:33
  #3
Medlem
jols avatar
vad är det för jävla iq-överskrift? Nä det är inte samma sak.


angående ditt problem(det du tog upp) så kan du stoppa in skivstackaren du fick med ditt abb eller läsa papyrusrullarna som medföljde skivan
Citera
2004-09-19, 02:21
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jol
vad är det för jävla iq-överskrift? Nä det är inte samma sak.


angående ditt problem(det du tog upp) så kan du stoppa in skivstackaren du fick med ditt abb eller läsa papyrusrullarna som medföljde skivan

ledsen med överskriften. kan man ändra den?! har typ suttit i 6timmar, och försökt få igång internet...
datorn andvänder ett 56kb modem, och jag kan koppla upp mig till nätet, jag är inloggad. men problemet är att jag inte kommer ut på någon sida + kan inte uppdatera nått. kan xxxdialer fucka upp något? för den hadde jag på datorn.
Citera
2004-09-19, 12:28
  #5
Medlem
SweTechs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av [G_unit]
kan xxxdialer fucka upp något? för den hadde jag på datorn.


errr ja, xxxdialer=modemkapning

har du tagit bort programmet från datorn så kan du ju prova med en ny fjärranslutning där modempoolsnumret stämmer

annars kan du ju testa att ominstallera modemet med standard rutiner, får du några felmeddelanden? hör du att modemet ringer upp?
Citera
2004-09-19, 23:16
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SweTech
errr ja, xxxdialer=modemkapning

har du tagit bort programmet från datorn så kan du ju prova med en ny fjärranslutning där modempoolsnumret stämmer

annars kan du ju testa att ominstallera modemet med standard rutiner, får du några felmeddelanden? hör du att modemet ringer upp?

hur kollar man modempoolsnumret? jag har gjort en ny anslutning.
får inga fel meddelanden. modemet är inbyggt, jag hör inte att det ringer upp. skumt som fan, när jag klickar på nätverks iconen nere i högra hörnet, så är jag ansluten till internet, men kan inte komma ut på nån sida :mad:
Citera
2004-09-19, 23:34
  #7
Medlem
M2ks avatar
Antar att du har ytterligare en dator uppkopplad eftersom du skriver här. Annars har du som första användare i historien fått telepatisk uppkoppling, tacka vår Herre.
Citera
2004-09-20, 01:57
  #8
Medlem
SweTechs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av [G_unit]
hur kollar man modempoolsnumret?

ring din internetleverantör?
Citera
2004-09-20, 01:59
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M2k
Antar att du har ytterligare en dator uppkopplad eftersom du skriver här. Annars har du som första användare i historien fått telepatisk uppkoppling, tacka vår Herre.

Hehe.. det e inte min dator...
Citera
2004-09-20, 12:09
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SweTech
ring din internetleverantör?

jag gjorde det. så det är fixat nu! det var fel på nätverks identifieringen.
tackar för all hjälp!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback