Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-03-29, 18:28
  #1
Medlem
Hur gör ni med okända tjejer/killar som tar kontakt mer er på fejjan eller på annat sätt och skriver att de är intresserade av er?

Själv brukar jag oftast bara ignonera, är själv kille och har haft ett gäng tjejer som börjar skriva spontant för att lite senare säga att de är intresserade av mig och hur bra jag ser ut.

Själv kan jag ju inte skriva det samma då jag inte tycker att de är attraktiva samt ej vill inleda något förhållande.

Hur dissar ni dessa på en bra sätt?

tex en tjej skriver Hej, tycker du ser intressant ut... vad fan ska man skriva liksom.

Visst de kanske bara vill chatta/flirta lite och inget mer, därför vore det pinsamt att skriva tex jag är inte intresserad av dig om de nu bara vill chatta lite.
Citera
2011-03-29, 18:31
  #2
Medlem
trixigts avatar
Vill man inte prata med personen så svarar man inte, easy!
Citera
2011-03-29, 18:32
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trixigt
Vill man inte prata med personen så svarar man inte, easy!


Ja precis, det har jag gjort, bara skitit i att svara när de hintar om att de är intresserade... men skulle ju va roligt att svara något för att se vad de svarar.
Citera
2011-03-29, 18:35
  #4
Medlem
Flippkids avatar
Skulle själv bara ignorera om någon skrev "Hej, vad snygg du är ", undrar dock om du skulle dissa om en tjej bara skrev något vanligt som "Hej, hur står det till?" (eller ja, något vardagligt)? Skulle du anta att denna tjej var intresserad på någon högre nivå?

Kan tillägga att jag är av det kvinnliga könet.
Citera
2011-03-29, 18:43
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flippkid
Skulle själv bara ignorera om någon skrev "Hej, vad snygg du är ", undrar dock om du skulle dissa om en tjej bara skrev något vanligt som "Hej, hur står det till?" (eller ja, något vardagligt)? Skulle du anta att denna tjej var intresserad på någon högre nivå?

Kan tillägga att jag är av det kvinnliga könet.


Ja det är ju precis det de gör, de börjar med ett vardagligt typ, Hej, läget, eller som du skrev Hej, hur står det till.

Sedan svarar man tillbaks för det är ju så "oskyldigt" sedan efter några mess så brukar jag oftast fråga Vad hade du på hjärtat då, det är då det hintas om att de är intresserade varpå jag oftast slutar att skriva.
Citera
2011-03-29, 18:53
  #6
Medlem
Flippkids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reato
Ja det är ju precis det de gör, de börjar med ett vardagligt typ, Hej, läget, eller som du skrev Hej, hur står det till.

Sedan svarar man tillbaks för det är ju så "oskyldigt" sedan efter några mess så brukar jag oftast fråga Vad hade du på hjärtat då, det är då det hintas om att de är intresserade varpå jag oftast slutar att skriva.

I see. Är det till alla tjejer eller endast till dessa du finner oattraktiva? Eller handlar det om att du inte vill ge dem förhoppningar om något seriöst förhållande?
Citera
2011-03-29, 18:58
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flippkid
I see. Är det till alla tjejer eller endast till dessa du finner oattraktiva? Eller handlar det om att du inte vill ge dem förhoppningar om något seriöst förhållande?


Både och faktis, dels vill man ju inte ge skev av att man vill ha något förhållande därav dissa på något bra sätt eller svara på ett kluftigt sätt när de skriver "Tycker du ser intressant/bra ut" för att ta död på ev ideer

Så för mig är ju inte själva flirtandet som är ett problem utan när de just skriver att de är intresserade, och så feg som man är för att såra någon brukar jag genast sluta svara.
Citera
2011-03-29, 18:59
  #8
Medlem
watashi-was avatar
Jag har nu över 40 personer som vill bli vän med mig på fejjan men de flesta är folk jag bara känner ytligt eller inte alls. Då väljer jag att inte lägga till dem, det känns som någon statusgrej att ha många vänner där även om man inte känner dem eller vet vilka de ens är.
Citera
2011-03-29, 19:06
  #9
Medlem
Roxanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reato
Ja precis, det har jag gjort, bara skitit i att svara när de hintar om att de är intresserade... men skulle ju va roligt att svara något för att se vad de svarar.


Jag förstår inte riktigt varför det skulle vara kul/intressant att se vad dom svarar om du ändå inte har för avsikt att göra något "seriöst" av det hela.

Vad är du ute efter att få höra?
Antingen skriver man bara nåt om att man tyvärr inte är intresserad eller så skiter man i att svara.
Citera
2011-03-29, 21:20
  #10
Medlem
DoomSowers avatar
Nä, jag orkar inte vara otrevlig mot någon jag inte känner. Så jag svarar och ser vad de vill, är det bara nonsens brukar man ju inte orka försöka vara trevlig.
Citera
2011-03-29, 21:36
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roxana
Jag förstår inte riktigt varför det skulle vara kul/intressant att se vad dom svarar om du ändå inte har för avsikt att göra något "seriöst" av det hela.

Vad är du ute efter att få höra?
Antingen skriver man bara nåt om att man tyvärr inte är intresserad eller så skiter man i att svara.


Jag tänkte mest att det skulle vara mer hyffsat att svara än att tiga som en mupp vilket jag gjort flertalet tillfällen.
Citera
2011-03-29, 21:42
  #12
Medlem
bastard.s avatar
Jag skulle känna mig otroligt smickrad om en tjej kontaktade mig på Facebook. Ser hon dålig ut på profilbilden så skulle jag av ren artighet fortsätta skriva med henne tills jag vet bättre - kan ju vara så att hon har bättre bilder när jag blir vän med henne.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback