Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-03-29, 13:13
  #1
Medlem
Hej!

Jag sitter med en lina 100mbit upp och ner, men jag når bara hastigheter av typ 4 mbit/s ner. Hos grannen, som använder samma lina, dvs. husets lina, kommer jag också bara upp i 4, medan han kommer upp i dryga 80. Jättekonstigt. han kommer upp i samma 80 mbit per sekund med min router. ps, vi använder samma router, apple express. det är ngt fel på min dator. Jag har förresten den nyaste macen, den med thunderbolt utgången.
All hjälp uppskattas!!!
Citera
2011-03-30, 20:12
  #2
Moderator
Rassas avatar
Får du 4 Mbit/sekund när du gör en test på bredbandskollen.se?
Citera
2011-04-01, 01:58
  #3
Medlem
Precis, från vilka ställen är det ni mäter?
Prova att hålla in alt och klicka på Airport-ikonen i menylisten. Vad står där?

Har du provat med sladd, hur är hastigheten då?
Citera
2011-04-01, 21:18
  #4
Medlem
lololFilips avatar
Jag hade nog samma problem som det du beskrivit. Slutade med att jag gjorde en systemåterställning.
Har du testat att göra en bredbandskoll genom Boot Camp, om du har det installerat? Fungerade bra för mig på Boot Camp, men inte på Mac.
Citera
2011-04-01, 22:27
  #5
Medlem
Har du voodler installerat? I sådanafall, stäng av voodler service. Kolla på bredbandskollen och återkom.
Citera
2011-05-19, 00:08
  #6
Medlem
krakkels avatar
Jag lånar tråden lite.

Jag sitter själv på 100/10 lina från alltele och det går så jävla långsamt! Får högst 15/10 mbps på bredbandskollen och en 3 minuters youtubefilm tar flera minuter att ladda. Jag sitter själv på nätverket via kabel dvs inga andra sitter på det eller lånar via trådlöst.

Vad kan vara problemet? Jag har inga krävande program i bakgrunden.
Citera
2011-05-19, 00:46
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krakkel
Jag lånar tråden lite.

Jag sitter själv på 100/10 lina från alltele och det går så jävla långsamt! Får högst 15/10 mbps på bredbandskollen och en 3 minuters youtubefilm tar flera minuter att ladda. Jag sitter själv på nätverket via kabel dvs inga andra sitter på det eller lånar via trådlöst.

Vad kan vara problemet? Jag har inga krävande program i bakgrunden.

Sitter du direkt i uttaget eller har du router emellan?
Citera
2011-05-19, 20:21
  #8
Medlem
krakkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PsyketSviker
Sitter du direkt i uttaget eller har du router emellan?

Router som SKA klara av minst 100 mbps hastighet.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback