Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-12-18, 20:46
  #61
Medlem
Nu vet man hur detta kunde hända.
Vaccinet kunde visst ta död på hjärnceller, och det är detta som hänt de som drabbats av narkolepsi.

(FB) Forskare har upptäckt varför man fick narkolepsi av svininfluensavaccinet (med mera)

Jag skapade en egen tråd om detta eftersom jag samtidigt ville diskutera själva upptäckten och ställa några andra frågor
Citera
2013-12-18, 21:19
  #62
Medlem
HarmonicAces avatar
Hepatit- B vaccin är associerat med flera fall av Guillain- Barres syndrom och gud vet hur många som fick biverkningar av smittkoppsvaccinet innan den smittan slutligen blev utrotat.

Summa sumarum är vaccin något alla solidariskt bör ta för att minska risken för den stora population, att någon promille eller del av promille reagerar med svårförutsedda reaktioner går inte att komma undan.
Citera
2016-04-08, 10:49
  #63
Medlem
Snubchurps avatar
Jag ser Aftonbladets artiklar idag om narkolepsi. Det som slår mig är att de barn och numera ungdomar som fått diagnosen är alla väldigt aktiva, rör sig väldigt mycket och drömmer om en idrottskarriär. Har inte läst så mycket kring området men finns det nått uttalat samband?
Citera
2016-04-08, 23:50
  #64
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snubchurp
Jag ser Aftonbladets artiklar idag om narkolepsi. Det som slår mig är att de barn och numera ungdomar som fått diagnosen är alla väldigt aktiva, rör sig väldigt mycket och drömmer om en idrottskarriär. Har inte läst så mycket kring området men finns det nått uttalat samband?

En tjej som gick i min klass i gymnasiet fick narkolepsi av vaccinet. Dock hade/har hon inte några idrottsdrömmar eller mer aktiv än gemene man.
Citera
2016-04-09, 00:07
  #65
Medlem
Snubchurps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Letto
En tjej som gick i min klass i gymnasiet fick narkolepsi av vaccinet. Dock hade/har hon inte några idrottsdrömmar eller mer aktiv än gemene man.

Jag förstår. Alla barn/ungdomar som fanns med i Aftonbladets artikelserie hade idrottsdrömmar, därför jag reagerade. Så fruktansvärt att drabbas i dessa åldrar då man är som mest sårbar.

Såg en dokumentär om detta på svtplay idag och den berörde mycket.

http://www.svtplay.se/klipp/7642982/...med-narkolepsi
Citera
2016-04-11, 22:49
  #66
Medlem
Denna togs för gymnasieelever med va? Jag minns dagen när vi skulle vaccineras och jag och en annan snubbe var de enda i klassen som inte tog vaccinet. Känns bra såhär i efterhand. Dock tror jag ingen i min klass fick narkolepsi.
Citera
2016-04-12, 16:35
  #67
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av guest02
Denna togs för gymnasieelever med va? Jag minns dagen när vi skulle vaccineras och jag och en annan snubbe var de enda i klassen som inte tog vaccinet. Känns bra såhär i efterhand. Dock tror jag ingen i min klass fick narkolepsi.

Givetvis var det ingen i din klass som fick det, risken är otroligt liten. Du är en idiot.
Citera
2016-04-12, 16:40
  #68
Medlem
SilentVictorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JORN.DONNER
Givetvis var det ingen i din klass som fick det, risken är otroligt liten. Du är en idiot.
Vad fan är det här för jävla kommentar?
Risken må vara otroligt liten, men ej obefintlig.

De som fick narkolepsi av Pandemrix gick i någon skolklass, och det kunde ha varit en av guest02s klasskamrater.
Det är du som är en idiot
Citera
2016-04-22, 16:41
  #69
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JORN.DONNER
Givetvis var det ingen i din klass som fick det, risken är otroligt liten. Du är en idiot.
Detsamma din jävla narkoleptiker.
Citera
2016-04-28, 11:51
  #70
Medlem
studentrolands avatar
Nu har staten köpt in ännu mer av samma vaccin...
http://www.svt.se/nyheter/inrikes/ha...lir-forbannade
Citera
2016-04-28, 19:53
  #71
Avstängd
Haha! Svenskar är så jävla lättlurade och auktoritetstroende. Själv tog jag inte vaccinet 2009 då jag anade ugglor i mossen. Vem hade rätt?! Jo, JAG!
Citera
2016-05-05, 15:58
  #72
Medlem
Svenskan har idag en hopplöst förenklad och känslomässigt utpressande text (krönika?) som pekar på de narkoleptiska ungdomarna och frågar: hur många barns skratt och ork ska släckas nästa gång (dvs i nästa epidemi)? Naturligtvis bryr man sig inte om att fylla den andra vågskålen med de barn som faktiskt dog i svininfluensan (minst 14000 dödsoffer enligt WHO, förmodligen betydligt fler i u-länderna) och de många fler barn och ungdomar som kunde ha dött om man *inte* vaccinerat. Försök föreställa er rubrikerna: Föräldrar till 300 döda barn protesterar mot sjukhusens sölande med vaccinet - Krav på folkhälsoministerns avgång.


Att en liten halv promille sedan drabbas av speciella biverkningar (och för de flesta i denna lilla fraktion är det ganska milda biverkningar) av ett vaccin är ärligt talat svårt att undgå i vissa lägen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback