Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-03-28, 23:09
  #1
Medlem
Är det så att Magic mouse inte funkar till OS X 1.5.8?

Hittar inte inställningar för den under systeminställningar, och högerklicken fungerar inte rättare sagt, inget fungerar som jag trodde. Vad är felet?


Hade varit tacksam för svar!

Edit; Har en iMac om det gör någon skillnad.
Citera
2011-03-28, 23:24
  #2
Medlem
Deliras avatar
Jo då, det ska funka.

Citat:
Ursprungligen postat av Apple.com
Systemkrav
• Bluetooth-utrustad Mac-dator
• Mac OS X 10.5.8 eller senare med programuppdateringen 1.0 för trådlös mus
• Befintligt tangentbord och mus för inställning
Citera
2011-03-28, 23:41
  #3
Medlem
Jag får den och funka, men bara i den utsträckning att röra den och trycka lite. Vill ju att högerklicken ska funka och så också, tänker man. Men vet inte hur jag ställer in det?

Även mitt tangentbord och dess snabbknappar funkar inte. Missar nog vart man ställer in det?
Citera
2011-03-29, 00:00
  #4
Medlem
systems avatar
Systeminställningar > Mus

Av någon outgrundlig anledning är Apples jävla möss oförmögna att känna av högerklick då de är nyfödda.
Citera
2011-03-30, 21:39
  #5
Medlem
Gick i PC tänk och trodde att uppdateringar och sådant gjorde sig själv när man kopplade in nya enheter. Men var tydligen tvungen göra det manuellt. Funkar fint nu!

Tack för svar iaf!
Citera
2011-03-30, 21:50
  #6
Medlem
systems avatar
Om du köpt en mus från någon annan än Apple så hade högerklicket funkat direkt. Märkigt, men sant.
Citera
2011-03-30, 22:11
  #7
Medlem
Callebois avatar
Det ska fungera. Det som inte fungerar i 10.5 som fungerar på snow leopard är touchscroll-funktionen. För att scrollen ska fungera så måste man ha senaste operativet.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback