2011-03-28, 22:58
Medlem
Slitet-Golvs avatar
http://www.inet.se/kundvagn/visa/313387/nyaste

Ska jag strunta i SSD och köra på en GTX 570 istället? Känns som att SSD inte riktigt är värt priset. Visst är det snabbheten man vill åt, men att boota windows snabbare och spel osv känns inte riktigt motiverat att betala 1899 kr för 120GB.

Kommer att köra SLI i framtiden. Vad tycks om paketet allmänt? Kommer att lira spel som BF3, BF:BC 2, CoD:BO, H.A.W.X 2 osv. Samt möjligtvis att börja med WoW igen.
Citera
2011-03-28, 23:04
Bannlyst
Släng i 3x10K rpm diskar och kör dom som stripe. (sata3) ..Men tänk på att köra en backup (eller ghost på dom ibland).
Citera
2011-03-28, 23:33
Medlem
Slitet-Golvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fettratten
Släng i 3x10K rpm diskar och kör dom som stripe. (sata3) ..Men tänk på att köra en backup (eller ghost på dom ibland).

Men ang grafikkortet, tror du att kortet klarar sig bra med dagens spel? Upplösning blir väl 1920x1080 . Det jag är ute efter är att kunna köra alla spel på höga inställningar utan lagg. Hur mycket fps bryr jag mig inte om, så länge det är över 30.

Sedan ett till 560 SOC för BF 3.
Citera
2011-03-29, 00:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Slitet-Golv
Men ang grafikkortet, tror du att kortet klarar sig bra med dagens spel? Upplösning blir väl 1920x1080 . Det jag är ute efter är att kunna köra alla spel på höga inställningar utan lagg. Hur mycket fps bryr jag mig inte om, så länge det är över 30.

Sedan ett till 560 SOC för BF 3.
Det är nog inget problem med att med 2xgxt460 i sli äns att klara det...
Men sen ska du ha en snabb dator så gäller det att splitta os/prog/spel/temp i den på fysiska diskar. sen kan du sätta in typ 24 gig minne och använda en del av det som swap/temp i en virtuell disk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in