• 1
  • 2
2011-03-28, 19:38
Medlem
virtumondes avatar
Vi alla vet att X10 Mini Pro börjar vara lite utdaterad, och att den inte riktigt följer med i alla svängar med OS-versioner och appar, men vilka alternativ har man om man faktiskt vill ha en liten telefon? Är det några på gång? Har kollat runt en del och är lite sugen på HTC, men de tycks bara bli större och större.
Citera
2011-03-28, 19:51
Medlem
htebacinoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av virtumonde
Vi alla vet att X10 Mini Pro börjar vara lite utdaterad, och att den inte riktigt följer med i alla svängar med OS-versioner och appar, men vilka alternativ har man om man faktiskt vill ha en liten telefon? Är det några på gång? Har kollat runt en del och är lite sugen på HTC, men de tycks bara bli större och större.

Tyvärr känns det som om små telefoner var inne 2005, nu är det prestanda som gäller...

Mycket svårt att veta om det är nåt på gång, du kan ju gå in på de stora tillverkarnas hemsidor och kolla pressreleases.
Citera
2011-03-28, 19:59
Medlem
virtumondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av htebacinom
Tyvärr känns det som om små telefoner var inne 2005, nu är det prestanda som gäller...

Mycket svårt att veta om det är nåt på gång, du kan ju gå in på de stora tillverkarnas hemsidor och kolla pressreleases.

2005? Njae, tillsammans med SE:s två minimobiler släpptes HTV HD Mini (Windows) -- alla tre år 2010. Eftersom 2010 inte är alltför länge sedan funderar jag nu på om de tänker fortsätta med att släppa mindre telefoner.
Pressreleases it is.
Citera
2011-03-28, 20:08
Bannlyst
rykten om en ny xperia mini

http://mobitechbuzz.com/3675/rumourx...essor-spotted/

dock rykten
Citera
2011-03-28, 20:18
Medlem
virtumondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mexes5
rykten om en ny xperia mini

http://mobitechbuzz.com/3675/rumourx...essor-spotted/

dock rykten

Ja den verkar inte ha dykt upp på Mobile World Congress i alla fall. Men ja, det är precis något i stil med det där jag ville ha fram.
Citera
2011-04-02, 11:00
Medlem
HTC Wildfire är lite större än SE Xperia Mini. Vet ej om HTC Wildfire S har kommit men den är ju en Wildfire som kommer att kunna göra saker då den första Wildfiren saknar grafikkrets och det har dom fixat på Wildfire S.
Citera
2011-04-02, 13:43
Medlem
virtumondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thatswhatshesaid
HTC Wildfire är lite större än SE Xperia Mini. Vet ej om HTC Wildfire S har kommit men den är ju en Wildfire som kommer att kunna göra saker då den första Wildfiren saknar grafikkrets och det har dom fixat på Wildfire S.

Wildfire: 107x60x12
X10 Mini: 83x50x16

Jag är ledsen, men Wildfire är hela 2½ cm längre och 1 cm bredare än X10 mini.

Wildfire S är något mindre och kan kanske jämföras med X8 storleksmässigt, men måtten är fortfarande inte tillfredsställande:
Wildfire S: 101x59x12
X8: 99x54x15
Citera
2011-04-02, 15:05
Medlem
htc gratia känns ganska liten... måtten är 103,8 × 55,7 × 11,7 mm alltså något mindre än wildfire är nog det bästa jag kan föreslå i dagsläget
Citera
2011-04-02, 21:16
Medlem
unikums avatar
Varför vill man har en smartphone med miniskärm?
Citera
2011-04-02, 22:21
Medlem
stelexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av unikum
För funktionernas skull och inte vill gå runt med en telefon stor som ett dvd-fodral
Citera
2011-04-03, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av unikum

En motfråga: Varför vill man bära runt en osmidig tegelsten som inte får plats i en normal byxficka?

För mig är det väldigt konstig att inte fler tillverkare satsar på bra och små smartphones då de borde finnas en ganska stor marknad för detta
Citera
2011-04-03, 18:47
Medlem
virtumondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johan1234567
En motfråga: Varför vill man bära runt en osmidig tegelsten som inte får plats i en normal byxficka?

För mig är det väldigt konstig att inte fler tillverkare satsar på bra och små smartphones då de borde finnas en ganska stor marknad för detta

My point exactly. Grejen med dem är väl att det blir väldigt svårt att skriva, eller navigera över huvud taget, när man har en ruta på ett par millimeter att trycka på. (Men det får det vara värt, det är ju för fasen en portabel enhet vi pratar om!)
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in