Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-03-28, 18:43
  #1
Medlem
Hur får jag tag på gamla 80tals nintendo och 80 tals mario bros kasetter?
Citera
2011-03-28, 18:44
  #2
Medlem
filts avatar
http://www.tradera.com/Spel-NES-c3_340700
Citera
2011-03-28, 18:46
  #3
Medlem
dannywtfs avatar
Finns hur mycket som helst på nätet. Hittade på ungefär 5 sekunder. Bra val av konsol!
Citera
2011-03-28, 20:33
  #4
Medlem
rattugglans avatar
Tradera, med tålamod. Nätbutikerna är i regel mycket dyrare.
Bästa är att snubbla över på nån loppis eller vindsrensning, men det börjar sina i stugorna nu..
Citera
2011-03-28, 20:53
  #5
Medlem
Tycker det är bra att du frågar innan du googlar, jag menar det verkligen. Finns många företag som säljer, via nätet, gamla konsoller och spel till ETT JÄVLA överpris. Finns polare som kommit och sagt "Vet du vad jag har gjort? Jag har köpt ett SNES och spel för bara *random-överpris-summa* kronor!! " Då dör man lite i själen.

Kolla på Tradera, blocket, och undvik avskum som conceptgames och spelfyndet (som även har försäljning via tradera.)
Citera
2011-03-30, 01:43
  #6
Medlem
Skulle vara fränt om nintendo kunde omproducera ett nes med inbyggda roms så man slipper sitta å blåsa i 20 minuter varje gång man ska spela ett spel på sin nes. Finns ju roms till datorn, men inte alls samma känsla att spela med tangentbordet Antar att det går att köpa nes kontroller med usb dock?
Citera
2011-03-30, 07:30
  #7
Medlem
Bret-Harts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xcluzive
Skulle vara fränt om nintendo kunde omproducera ett nes med inbyggda roms så man slipper sitta å blåsa i 20 minuter varje gång man ska spela ett spel på sin nes. Finns ju roms till datorn, men inte alls samma känsla att spela med tangentbordet Antar att det går att köpa nes kontroller med usb dock?

Blåsa saka du inte göra,byt connector och rengör spelen med T-röd och tops eller spegelglans medel
Citera
2011-03-31, 18:09
  #8
Medlem
Vädurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xcluzive
Antar att det går att köpa nes kontroller med usb dock?
Japp! Modifierade kontroller och även adaptrar så gamla kontroller kan gå via usb till datorn. För en spottstyver. https://www.flashback.org/t1097419
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback