2011-03-28, 02:58
Medlem
kevin123123s avatar
Jag såg på filmen "Untraceable" nyligen och någon lyckades streama sina mord på internet och FBI kunde inte göra något, dom nämnde något om botnet.

Skulle det funka i verkligheten? (Nej jag planerar inte att streama mord) undrade bara hur man skulle kunna streama något utan att det ska kunna stängas ner. I Filmen hade han ett botnet och varje gång dom blockerade hans sida byte han stället det streama ifrån.

Skulle det funka i verkligheten eller var det bara överdrivet på filmen?
Citera
2011-03-28, 03:16
Bannlyst
Varför skulle man vilja streama ett brott i realtid? Bättre att spara som fil och slänga upp på nån sajt. Givetvis går det att streama eller ladda upp anonymt och botnets används knappast till det syftet.

Om du inte vill få streamen nedplockad kan det nog bli lite svårt om du visar riktiga mord. Jag kan tänka mig att många som stör sig på det kommer att attackera servern långt innan nån polis har knackat på din dörr. För de som vill attackera kan ett botnet vara bra att ha..
Citera
2011-03-28, 03:46
Medlem
Räcker ju med att dom stänger ner domänen så är det kört. IPt kommer ju ändras varje gång du byter host. Men ja, med ett stort botnet och en konstant uppdaterad domän som aldrig blockerades så skulle dom inte kunna ta ner sidan/streamen.

EDIT:
Talar vi om livestream? Det betyder att du måste sitta uppkopplad mot servern vilket kommer att bli spårat ganska omgående.
Citera
2011-03-28, 17:26
Medlem
kevin123123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Logz
Räcker ju med att dom stänger ner domänen så är det kört. IPt kommer ju ändras varje gång du byter host. Men ja, med ett stort botnet och en konstant uppdaterad domän som aldrig blockerades så skulle dom inte kunna ta ner sidan/streamen.

EDIT:
Talar vi om livestream? Det betyder att du måste sitta uppkopplad mot servern vilket kommer att bli spårat ganska omgående.
Ja Livestream, men om vi säger så här

Jag -> Svensk Proxy/VPN -> Sydamerikansk Proxy/VPN -> Rysk Proxy/VPN -> Person #1 i Botnet -> Dom som kollar på streamen

När dom stänger ner första personen:

Jag -> Svensk Proxy/VPN -> Sydamerikansk Proxy/VPN -> Rysk Proxy/VPN -> Person #2 i Botnet -> Dom som kollar på streamen

Frågan är nog, hur lång tid tar det för dom att stänga ner en?

Och om jag bara streamar till ett få antal människor fast jag vill fortfarande inte bli spårad ifall en av dessa personer är någon myndighet, hur skulle jag göra då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in