Citat:
Ursprungligen postat av Kameljockey
text
Tänkte slänga upp en liten uppdatering om vad som händer. Ringde mina föräldrar igår kväll när det var som värst. Lägenheten var helt upp och ner, likaså min verklighetsuppfattning. De skjutsade mig till stockholms centrala jourmottagning för psykisk sjukdom, typ.
Fick träffa en behandlingsterapeut som jag tidigare har haft kontakt med och fick starkare ångestdämpande, sedan åkte jag hem till min mamma och sov ett antal timmar.
Idag har jag strukturerat upp en handlingsplan om vad jag behöver göra den närmsta veckan för att kunna ta mig ur denna djupa svacka i livet.
Till och börja med ska jag se till att bli sjukskriven på 50%. Främst för att jag inte orkar med tempot som följer heltidstjänster, vill inte bli sjukskriven på 100% eftersom det vore direkt förödande för mig, jag mår trots allt bra av rutiner.
Så ska till jobbet imorgon och sedan boka en akuttid för att träffa dels handlingsterapeuten och en läkare för att kunna ordna med sjukskrivningen. Sedan ska jag försöka hitta en person att prata med om allt mellan himmel och jord. Känner främst att jag vill träffa en man, då jag är kille och tror att det skulle vara bra för mig. Tidigare har jag bara haft kvinnliga kontakter.
Har även pratat med min flickvän som var orsaken till gårddagens otroliga ångest. Hon bor en bit uppåt i landet, där hon pluggar. Vi bestämde att vi skulle ta en liten paus ifrån pendlandet så att vi BÅDA kan styra upp våra liv. Hon mår inte heller särskilt bra just nu och våran relation var, just nu, väldigt destruktiv.
Om någon undrar något annat så fråga på. Tack för all uppmuntran och schyssta ord! Det betyder så sjukt mycket att folk man aldrig träffat eller ens pratat med bryr sig så pass mycket att de tar sig tid att hjälpa en! KEEP IT UP!