2011-03-26, 17:31
Medlem
RoaldDahls avatar
Hur länge är en som varit beroende av en drog beroende av den drogen? Hur länge sitter det i? En som är beroende av t.ex. thinner, tobak, alkohol, cannabis, kokain, heroin eller crack, är en sådan person beroende av det direkt igen trots att vb har haft ett uppehåll på 20 år?

Kan man faktiskt dö av att vara utan den drog man är beroende av? Finns det sådana droger?
Att hjärtat stoppar eller rusar iväg och får stillestånd eller att en hjärninfarkt uppstår, eller andnöd, eller... Muskelkramper kan ju uppstå vad jag förstår, men de dör man inte av väl?

Citera
2011-03-26, 17:35
Medlem
Abbadons avatar
Beroende? då pratar du om psykiskt beroende? Då gäller väl allt?

Mitt största beroende va WoW, 3 år.
Innan dess va det sport.
Citera
2011-03-26, 17:52
Medlem
The Crashs avatar
Beroende kan man vara hur länge som helst beroende på individen, om vi pratar om psykiskt beroende.
Citera
2011-03-26, 17:53
Medlem
NatureFreaks avatar
När det gäller dödsfall när man slutar så att säga "cold turkey" på en drog så är det vad jag har hört endast benso och alkohol man kan dö av. Även om man mår piss på en avtändning på t.ex. heroin, så är en avtändning på alkohol mycket farligare fysiskt. Det enda jag vet ege är att när man slutar med alkohol, (kan tänka mej att det händer ungefär samma sak med benso iom drogernas trots allt ganska lika effekter), så är det som händer att hjärtat blir otroligt stressat (det brukar väl va lugnare när man är full elr ngt?) och slutar efter ett tag att slå helt enkelt, blir typ "överhettad" och dör :0 Vissa detaljer är säkerligen felaktiga men vet att det är ungefär såhär eftersom min Morsa jobbar på akut-missbrukar-psyk-avdelningen som sjuksköterska. Hon har berättat lite om deras avgiftningsmetoder
Citera
2011-03-28, 00:50
Medlem
RoaldDahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NatureFreak
När det gäller dödsfall när man slutar så att säga "cold turkey" på en drog så är det vad jag har hört endast benso och alkohol man kan dö av. Även om man mår piss på en avtändning på t.ex. heroin, så är en avtändning på alkohol mycket farligare fysiskt. Det enda jag vet ege är att när man slutar med alkohol, (kan tänka mej att det händer ungefär samma sak med benso iom drogernas trots allt ganska lika effekter), så är det som händer att hjärtat blir otroligt stressat (det brukar väl va lugnare när man är full elr ngt?) och slutar efter ett tag att slå helt enkelt, blir typ "överhettad" och dör :0 Vissa detaljer är säkerligen felaktiga men vet att det är ungefär såhär eftersom min Morsa jobbar på akut-missbrukar-psyk-avdelningen som sjuksköterska. Hon har berättat lite om deras avgiftningsmetoder

Det är alltså farligare att tvärt sluta med alkohol.
Benso... är det såna där bensodiazepiner eller vad det heter? Tabletter mot psykisk ohälsa,
som verkar lugnande och muskelavslappnande?
Citera
2011-03-28, 00:58
Medlem
The Crashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RoaldDahl
Det är alltså farligare att tvärt sluta med alkohol.
Benso... är det såna där bensodiazepiner eller vad det heter? Tabletter mot psykisk ohälsa,
som verkar lugnande och muskelavslappnande?
Precis.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in