• 4
  • 5
2006-05-30, 23:30
Medlem
Hoffmeisters avatar
Konservera ketchup?

Tänkte ta och rycka upp den här tråden lite.

Nu är det så att jag vart sugen på att göra en jävla massa ketchup! Men då slog det mig att jag måste ju ta och konservera det också.
Hur konserverar jag det på bästa sätt? Någon som har erfarenhet inom det området?

Läste lite nånstans för länge sedan att man fyller och stänger glasburkar som man sedan kokar i ett vattenbad. Är det nått i den stilen man går tillväga?
Citera
2006-05-30, 23:32
Medlem
NinjaRövardottes avatar
Postar utan att dubbelkolla men har för mig att det står längst bak alt, under delen konserver i kokboken hur det går till. Är 100% säker att det är med i ica´s kokbok men tyverr inte många som kör med den, de flest ahar nog vår kokbok men det skall stå i den med.
Citera
2006-05-31, 00:37
Medlem
roppans avatar
Slotts rang-ketchup är den överlägset bästa. Brukar inte säljas i vanliga affärer men det är den dom oftast har i gatukök etc. Inte samma kryddning i den som den vanliga har jag fått lära mig

EDIT: Och nej, det är inget fel alls på Felix's sockerfria variant. Den smakar PRECIS som den vanliga och går hem hos mig även den.
Citera
2007-04-15, 13:26
Medlem
Ominouss avatar
Bumpar denna tråd.

Undrar om det är någon som sitter på ett supergott ketchup recept? Anser att det inte finns något som är värt titeln "ketchup" på marknaden förutom Heinz, så därför vore det intressant att koka ihop en egen ketchup.
Citera
2007-04-15, 15:10
Medlem
irrblosss avatar
Såg en nyhet från Felix i affären idag - "Herbert Felix ketchup". Köpte givetvis en flaska och avnjuter den nu till korv med bröd. Den är riktigt god, min nya favorit. Inte lika söt som vanlig tycker jag.

http://www.felix.se/produkter_detalj...odukt_id=06541
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in