2004-09-16, 22:59
Medlem
Har en delldator, med nyinstallerat win XP.
På min gammla dator stod winXP för de mästa av drivrutinerna men ej på denna nya dator.

Problemet är helt enkelt att jag inte hittar några drivrutiner för bl.a. mitt ljudkort. hittar inget på dell.se eller namn på ljudkortet i enhetshanteraren, (för att kunna tanka drivrutin på tillverkarens sida)..någon som har nått tipps?
Citera
2004-09-16, 23:05
Medlem
Sujoks avatar
Om du öppnar datorn och kollat på ljudkortet, lär ju stå något som kan tipsa dig.
Citera
2004-09-16, 23:08
Medlem
Här väldigt osäker på hårdvara men ska försöka, tack
Citera
2004-09-16, 23:19
Medlem
the_demons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herkules
Här väldigt osäker på hårdvara men ska försöka, tack
kolla bara på et kortet som du sätter in högtalare och mic =)
Citera
2004-09-16, 23:42
Medlem
jepp det va det jag gjorde, kollade det, och jag e 99% säker på att ljudkortet är integrerat till moderkortet. på moderkortet står det bara "dell" och ett par små vita klistermärken med text som "made in .."

hur bör jag fortsätta efter det här?
Citera
2004-09-17, 00:49
Medlem
the_demons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herkules
jepp det va det jag gjorde, kollade det, och jag e 99% säker på att ljudkortet är integrerat till moderkortet. på moderkortet står det bara "dell" och ett par små vita klistermärken med text som "made in .."

hur bör jag fortsätta efter det här?
fick du ingen cd skiva med datorn med alla drivrutiner på ?
Citera
2004-09-17, 00:52
Medlem
sysops avatar
dell brukar ha drivers på webben annars testa att detektera hårdvaran med typ sisoft sandra
Citera
2004-09-17, 01:04
Bannlyst
Ifall ljudkortet är integrerat så kan har det följt med en skiva där du kan installera detta. Gjorde det till min gamla Dell-dator i alla fall. Annars - ring Dell Support!
Citera
2004-09-17, 14:40
Medlem
Har köpt datorn från en kompis som skulle köpa yttligare en ny till sig själv.
Har därför inge cd skiva med drivrutiner. mycket konstigt och dåligt av dell att inte ha dessa drivrutiner på sin sida eftersom att dom är tillverkare av moderkortet.
Citera
2004-09-17, 17:04
Medlem
Hajar i poolen?s avatar
Dell har ju en liten vit klisterlapp med ett Service Tag nr. Sitter under eller på baksidan av datorn. Slår man in det på hemsidan ska alla drivers till den modellen komma upp, har du testat det? Antar att du gjort det men man vet ju aldrig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in