2011-03-25, 14:31
Medlem
... (med anledning av Fenomenet; Äldre nakna män i omklädningsrummet).

Rubriken låter ju en aning motsägelsefull och varför går jag på nakenbad om jag störs av nakna människor? Det är inte så att jag stör mig på nakna kvinnor, jag kan tycka att de är vackra. Och det är skönt att vara helt naken och känna värmen av solen och kylan av vinden. Men jag ligger på min filt och läser min bok.
Runtomkring mig finns det kvinnor i alla åldrar, färger och storlekar. De står två och två, i klungor eller ensamma med ett överdrivet kroppsspråk som ska signalera ”jag är så bekväm i min nakenhet, det är naturligt, det är såhär vi är födda!” Helt ogenerade nakna kvinnor kan stå i grupp och prata med händerna på höfterna, brösten hängandes i olika vinklar, slängandes åt olika håll när de rör sig. För att få färg ända in i stjärten ligger dessa kvinnor och skrevar med tampongsnören utstickande mellan blygdläpparna. Ska man bada från bryggan är det inte ovanligt att damerna ska upp eller ner för stegen medan man själv är på väg upp eller ner, att då få en buske ett par cm från ansiktet stör dom inte det minsta.
För att inte tala om att det bullas upp matsäck på filtar och mumsas pastasallad och bullar helt ogenerat och naket.

Vad handlar det här om? Är det fler som störs? Är du en av dom som på alla fyra letar i handväskan?
Citera
2011-03-25, 14:37
Medlem
bollats avatar
Ha ha ha

Usch, tur man inte badar "in public" (nöjer mig med badkaret)
Citera
2011-03-25, 16:53
Medlem
Man behöver inte gå till badet för att se detta. Det räcker med lokala gymmet. Fan va jobbigt det är att se håriga arslen i omklädningsrummet. Alla borde ha som prioritet att ta på sig kläderna innan de börjar snacka skit med kompisarna.

Det gäller kvinnor med (även om jag inte har gått in i tjejernas omklädningsrum sedan jag va 12 typ )
Citera
2011-03-25, 17:01
Medlem
Varför är man så jävla korkad att man går på nakenbad om man tycker det är jobbigt med naket folk?!
Citera
2011-03-25, 17:07
Medlem
Tinfoiltrolls avatar
Jag har aldrig besökt ett nakenbad men jag blir lite sugen på att prova på det när jag läser den fina trådstarten.
Citera
2011-03-25, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brainspotter
Vad handlar det här om? Är det fler som störs? Är du en av dom som på alla fyra letar i handväskan?

Förmodligen handlar det om att de är nudister och du är naturist.

Nudister anser att nakenhet är ett tillstånd i vilket man bör vara så ofta som möjligt. Man umgås nakna både ute, hemma, på fester o s v.
Naturister däremot ser inte nakenheten som ett självändamål utan som ett naturligt sätt att umgås under sommarsol med bad. När det blir kallt tar man självklart på sig.
Citera
2011-03-25, 18:45
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Jag har svårt att förstå ditt problem. Det är som om du gick till en schackklubb och du klagar på att folk spelar. Att de helt ogenerat sitter spelar schack, och att de helt plötsligt kan sätta någon schack matt.
Citera
2011-03-27, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av busapple
Förmodligen handlar det om att de är nudister och du är naturist.

Nudister anser att nakenhet är ett tillstånd i vilket man bör vara så ofta som möjligt. Man umgås nakna både ute, hemma, på fester o s v.
Naturister däremot ser inte nakenheten som ett självändamål utan som ett naturligt sätt att umgås under sommarsol med bad. När det blir kallt tar man självklart på sig.

Kände inte till denna skillnad.

Förstår ändå inte varför nudisterna inte tar mer hänsyn. Visst kan jag sitta naken på min filt och dricka kaffe men jag står inte på alla fyra och häller upp mitt kaffe, det finns det ingen anledning till. Anser jag.
Citera
2011-03-27, 18:31
Medlem
Citat:
Förstår ändå inte varför nudisterna inte tar mer hänsyn. Visst kan jag sitta naken på min filt och dricka kaffe men jag står inte på alla fyra och häller upp mitt kaffe, det finns det ingen anledning till. Anser jag.
Hänsyn till vad? Det är nog inte som att de försöker flasha, utan de gör nog samma saker de skulle göra om de hade kläder på. Du får nog ta och inse att det är din fantasi som springer iväg med dig, och det kanske är något du ska ta tag i av hänsyn till miljön du placerat dig i. "När man är i Rom..." och så vidare...
Citera
2011-03-27, 18:37
Bannlyst
Stör mig inte för jag skulle aldrig gå på nakenbad men självklart finns det många exhibitionister på sådana ställen men att klaga på det är ju som att gå på Mcdonalds och bli förbannad för att dom serverar hamburgare.
Citera
2011-03-27, 19:04
Medlem
Witticisms avatar
Citat:
Kände inte till denna skillnad.

Vafan.. Det finns ingen anledning för dig att titta på dem när de står på alla fyra. Läs din bok eller titta på molnen och låt andra vara ifred istället! De allra flesta stränder är ju inte nakenstränder, så gå till en annan strand om du blir distraherad eller leta upp en egen liten strand där du kan bada naken ensam.

Personligen älskar jag att bada naken, men föredrar att vara ensam eller tillsammans med nära vänner. Jag missunnar dock inte andra att bada nakna och tycker att det är kul för dem att de är så bekväma i sig själva att de inte bryr sig. Nakenhet ÄR ju någonting väldigt naturligt och det är ju egentligen konstigare att vi alla går omkring och känner oss obekväma i det mest naturliga och bekväma tillstånd som finns.
Citera
2011-03-27, 20:35
Medlem
Då ska jag ta vara på era råd och låta detta bli en härlig naken och naturlig sommar

(Varför göra dåliga jämförelser med schack/mc donalds då det inte på något vis bidrar öht.)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in