Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-11-13, 07:49
  #2713
Medlem
Jag har ett problem med min nivåsensor. Den är "halvt trasig"

https://www.google.com/imgres?imgurl...act=mrc&uact=8

Så ska den se ut, men den har gått av på mitten just i själva fästet, jag kan snäppa på den och allt funkar som vanligt ett tag tills den lossnar igen, efter en till två dagars körning.
Är det ok att bara använda sig av ett buntband eller två för att fästa den så att den sitter?
Alltså går den igenom besiktningen med den lösningen?
Citera
2018-11-13, 17:53
  #2714
Medlem
thomas24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Voelsen
Det står "draganordning: kula" i papperen på min bil. Jag har skruvat bort draget för att komma åt saker bättre.
Nu ska jag snart besikta, måste jag skruva dit det igen?
Ja!
Citera
2018-11-13, 22:45
  #2715
Medlem
carminaburanas avatar
Kan upplysa alla att jag bokade 4 st tider på olika beaikrnkgnsorgsn på vägen ner till Skåne ifall jag skulle bli stoppad av polis. Det blev jag inte, men glömde avboka sista tiden, så där försvann 600 spänn. Karma? Bra jobbat, som vanligt...
Citera
2018-11-14, 12:41
  #2716
Medlem
Bör man rycka toningen på framrutorna inför besiktningen? Har ca. 50% mörk film där, tillräckligt för att kunna se in i bilen utan större problem alls och se föraren. Men jag har satt dit filmen själv.


Jag bör nog rycka den va?
Citera
2018-11-19, 22:25
  #2717
Medlem
nittontrettons avatar
Min Volvo har lite bekymmer. När jag svänger skarpt åt vänster, så tänds lampam för Antisladd.
Det är rattlägesgivaren som troligen har gått sönder, och Volvo ska ha 5000 för ett byte.

Vad ska man tänkas säga åt besiktningsgubben? (Vart jag ska besiktiga när dem.kör runt byggnaden så är det såklart åt vänster dem måste svänga ....)

Detta felet har jag haft nu i 10 år, men förut var den inte så.känslig som nu, det är som sagt bara i skarpa vänstersvängar, nästan fullt rattutslag.
Citera
2018-11-30, 10:51
  #2718
Medlem
carminaburanas avatar
Glömde avboka min besiktning på dekra som den klant man är, (13 Nov), när kommer fakturan? Är det i slutet på månaden?
Citera
2018-12-16, 16:20
  #2719
Medlem
Hur testas handbromsen på en awd? och hur mycket bör den ta för min tar så att den stannar efter ungefär efter 4-5 meter om man ligger runt 10km/h är det tillräckligt?

Sen så är båda mina blinkersglas lite lösa så att man kan röra på dem lite grann men det bör inte var några problem alls? Och hur är det med dimljusen fram ,jag har båda men ingen av dem fungerar blir det 2a på det?
Och hur är det med oljeläckage under bilen, jag har ett litet läck men inte så att det står o droppar på backen hela tiden utan mest att det rinner ner längs baksidan av oljetråget, hade tänkt att dra till en tvätt hall innan bes för att tvätta under så att det inte är lika mycket olja kvar. Sen så har jag lågspolarvätska men fortfarande tillräckligt för att testa så det bör inte vara några problems alls?

Sen så har jag även något konstigt fel att min bil även om den är rejält varmkörd så ryker den som att den har nyss kallstartas så hoppas att det inte stör avgasvärdena.
Citera
2018-12-16, 17:49
  #2720
Medlem
Joomlas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nittontretton
Min Volvo har lite bekymmer. När jag svänger skarpt åt vänster, så tänds lampam för Antisladd.
Det är rattlägesgivaren som troligen har gått sönder, och Volvo ska ha 5000 för ett byte.

Vad ska man tänkas säga åt besiktningsgubben? (Vart jag ska besiktiga när dem.kör runt byggnaden så är det såklart åt vänster dem måste svänga ....)

Detta felet har jag haft nu i 10 år, men förut var den inte så.känslig som nu, det är som sagt bara i skarpa vänstersvängar, nästan fullt rattutslag.
Gammalt inlägg men jag skulle spontant kika kring ABS-krans eller -givare. Mycket billigare att börja i den änden också. Få felkoderna lästa först.
Citera
2018-12-17, 07:03
  #2721
Medlem
nittontrettons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joomla
Gammalt inlägg men jag skulle spontant kika kring ABS-krans eller -givare. Mycket billigare att börja i den änden också. Få felkoderna lästa först.


Tack. Ja men är ganska säker på att det är 'rattlägesgivaren' men absolut så vid reparation så kommer jag läsa av felkoderna innan.

Bara hoppas dem inte svänger för skarpt på besiktningen.
Citera
2018-12-20, 09:01
  #2722
Medlem
Samowiedzas avatar
Får man besikta med ett enkelt spolarmunstycke som sprutar i mitten, och således räcker till båda torkarna?

Får hitta på någon kreativ lösning annars, ska besikta idag och lyckades ta sönder mitt enda delade munstycke.
Citera
2019-01-18, 10:34
  #2723
Medlem
Min bagagelucka är trasig. Det är något med centrallåset som jag inte har orkat laga men när man försöker öppna utifrån så händer inget. Ska jag lasta grejer böjer jag mig in i baksätet bara och öppnar upp. Är för snål och lat för att laga.

Har de åsikter om detta på bilprovningen tror ni?

Tack för svar.
Citera
2019-01-18, 14:16
  #2724
Medlem
carminaburanas avatar
Mina vindrutetorkare fungerar som de ska, men har en tendens att stanna lite varstans på rutan när man stänger av dem. Jag som kör bilen ofta vet exakt när jag ska stänga av dem i cykeln för att de ska stanna i startpositionen, men det vet ju inte besiktningsteknikern. Är detta nåt jag kan få nedslag för?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback