Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-05-01, 21:26
  #2485
Medlem
kaptenhaddocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av My name is Earl
Har alla bes.stationer möjlighet att väga ett fordon? Jag ska reg.besikta en amatörbyggd trike, och den ska ju vägas.

Har stationen regbes som produkt så är kravet att de ska ha tillgång till godkänd och kalibrerad våg
Citera
2017-05-02, 06:55
  #2486
Medlem
My name is Earls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaptenhaddoc
Har stationen regbes som produkt så är kravet att de ska ha tillgång till godkänd och kalibrerad våg
OK, då ska det gå på min lokala Besikta, jag har bara inte sett en våg hos dom.
Citera
2017-05-11, 22:38
  #2487
Medlem
Bananas avatar
SIDOruta som hålls upp med tejp i avvaktan på att ny hissmekanism levereras, går det igenom?
Citera
2017-05-12, 19:54
  #2488
Medlem
thomas24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Banana
SIDOruta som hålls upp med tejp i avvaktan på att ny hissmekanism levereras, går det igenom?
Beror på mängden tejp - får inte förhindra sikten (inget färgat skikt i synfältet).
Citera
2017-05-14, 13:30
  #2489
Medlem
Kepatugos avatar
Trasig kaross, är det något jag borde göra?
http://i.imgur.com/GNxPU0g.jpg
Citera
2017-05-24, 21:39
  #2490
Medlem
Lillarapunzels avatar
850 -96 med trasig/stannad vägmätare. Kommer själv försöka skruva fram den till (någorlunda) rätt miltal (men det kommer se "tillgjort" ut eftersom att det blir till ett jämnt tusental) men om det inte lyckas kommer det bara se ut som att bilen gått typ 50 mil på drygt 1 år.
Vad tycker besiktningen om det?
Instrumentpanelen i övrigt funkar klockrent kan tilläggas - det är alltså bara vägmätaren som är trasig.
Citera
2017-05-30, 19:22
  #2491
Medlem
kaptenhaddocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillarapunzel
850 -96 med trasig/stannad vägmätare. Kommer själv försöka skruva fram den till (någorlunda) rätt miltal (men det kommer se "tillgjort" ut eftersom att det blir till ett jämnt tusental) men om det inte lyckas kommer det bara se ut som att bilen gått typ 50 mil på drygt 1 år.
Vad tycker besiktningen om det?
Instrumentpanelen i övrigt funkar klockrent kan tilläggas - det är alltså bara vägmätaren som är trasig.

Inget du behöver göra alls. Det gör ingenting om den funktionen är borta så låt det bara vara. Huvudsaken är att hastighetsmätare funkar
Citera
2017-05-30, 20:44
  #2492
Medlem
Lillarapunzels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaptenhaddoc
Inget du behöver göra alls. Det gör ingenting om den funktionen är borta så låt det bara vara. Huvudsaken är att hastighetsmätare funkar

Märkte det när jag besiktigade också
B-mannen sa att så länge hastighetsmätare + något till som jag inte kommer ihåg vad de hette funkade så var det lugnt. Vägmätaren kunde intresseklubben ta hand om enligt honom, haha...
Citera
2017-06-29, 02:41
  #2493
Medlem
PeterNosters avatar
Jag fick anmärkning på svag parkeringsbroms.
Jag fixade bromsbeläggen som hade fastnat och smörjde upp glidpinnar o.s.v.
Sen satte jag mig att vänta på ombesiktningen. Använde knappt bilen under tiden.

På ombesiktningen drog besiktningsmannen så hårt i parkeringsbromsen så att vajern till ena hjulet gick av. Ny ombesiktning.
Vad tycker ni?
Citera
2017-06-29, 11:44
  #2494
Medlem
BestCoast.s avatar
Sänkningsfjädrar -30mm runt om, är det gambling eller funkar det på ny bil?
Citera
2017-06-29, 15:06
  #2495
Medlem
Ulrik.Agrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Jag fick anmärkning på svag parkeringsbroms.
Jag fixade bromsbeläggen som hade fastnat och smörjde upp glidpinnar o.s.v.
Sen satte jag mig att vänta på ombesiktningen. Använde knappt bilen under tiden.

På ombesiktningen drog besiktningsmannen så hårt i parkeringsbromsen så att vajern till ena hjulet gick av. Ny ombesiktning.
Vad tycker ni?
Jag tycker att du ska byta vajer, och sen ombesiktiga bilen.
Citera
2017-07-03, 21:54
  #2496
Medlem
kaptenhaddocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Jag fick anmärkning på svag parkeringsbroms.
Jag fixade bromsbeläggen som hade fastnat och smörjde upp glidpinnar o.s.v.
Sen satte jag mig att vänta på ombesiktningen. Använde knappt bilen under tiden.

På ombesiktningen drog besiktningsmannen så hårt i parkeringsbromsen så att vajern till ena hjulet gick av. Ny ombesiktning.
Vad tycker ni?

Vajern ska klara testerna. Gick den av i testet,byt,ombesikta.....
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback