Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-03-24, 10:21
  #1
Medlem
Norpheuss avatar
Allas vår lilla Sverigehatande koreanlena är i farten igen. I Danmark förändrades såväl retorik som politik efter att främlingsfientliga Dansk folkeparti kommit in i folketinget. Men i Sverige tycks vi ännu hålla fast vid vårt vanliga språkbruk – i stället har SD kommit att marginaliseras. Det menar journalisten Lena Sundström.

Det faktum att SD har blivit tungan på vågen, som har avgört många omröstningar som stått mellan oppositionen och Alliansen, är förstås inte något som förändrar Lenas åsikt. Att SD lyckats bespara hundratals mijloner kronor från riksdagsdepartementet, hindrat Alliansen från att sälja ut Svenska företag och Svenska naturresurser, är förstås enbart ett bevis på Sverigedemokraternas "marginalisering".

Inlägget avslutas förstås med ordet högerextrem, Lena och alla vi andra vet ju att Sverigedemokraterna är äkta nyliberaler.

– Det blåser högerextrema vindar över Europa. Sverige är inte ett isolerat fenomen. Sveriedemokraterna surfar på den vågen.

Vad säger ni? Är SD marginaliserade?
Citera
2011-03-24, 10:28
  #2
Medlem
Atlanteans avatar
Problemet med hennes resonemang är att utvecklingen i Danmark tog flera år, medan Sverigedemokraterna endast har suttit i Riksdagen i ett halvår.
Citera
2011-03-24, 10:35
  #3
Medlem
htebacinoms avatar
Vad menar hon med marginaliserats? Anser mig ha stort ordförråd, men det begriper jag mig fanimig inte på!
Citera
2011-03-24, 11:00
  #4
Medlem
Inte.viktigts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av htebacinom
Vad menar hon med marginaliserats? Anser mig ha stort ordförråd, men det begriper jag mig fanimig inte på!

”Att vara marginaliserad innebär att individen inte på egen hand kan förändra sin livssituation till det bättre”
Citera
2011-03-24, 11:11
  #5
Avstängd
tomboxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av htebacinom
Vad menar hon med marginaliserats? Anser mig ha stort ordförråd, men det begriper jag mig fanimig inte på!

Kanske ett koreanskt ord?
Citera
2011-03-24, 11:14
  #6
Medlem
kakburks avatar
Sundström är kvinnan som ger begreppet idioti en helt ny dimension.
Allt hon säger i artikeln bygger på gamla slitna klichéer som man nu putsar av, vänder på och återreturnerar in i debatten.

Hennes hat har inga gränser. Hon påminner om sin koreanska landsfrände Hübinette som med tiden utvecklade en god portion sinnessjukdom.
Jag är förvisso allvarligt bekymrad över Sundströms mentala hälsotillstånd men jag är desto mer bekymrad över hur media kan trycka skiten som ett kvitto på hur vansinnet sprider ut sig.

Nej, SD är inte marginaliserade på det vis många som har tolkningsföreträde vill göra gällande.
Deras uttalande är ett utslag av rädsla för att det är, eller kommer att bli, tvärtom.
I sitt resonemang utgår Sundström från migrationsuppgörelsen där alliansen prostituerat sig för miljöpartiet.
Alla vet att SD på sikt kommer att kapa till sig andelar från missnöjda alliansväljare varpå Sundström och andra förvirrade tyckardignitärer desperat försöker påverka opinionen.

Trots den korta tid som gått sedan valet och den uttalade samarbetsovilja från de andra partierna så har SD varit direkt delaktiga i proportionellt ganska mycket.
Citera
2011-03-24, 11:20
  #7
Medlem
Var det inte hon skulle vara expert på Danmark? Då borde hon ju veta att DF behandlas som skit av de etablerade partierna i början också.
Citera
2011-03-24, 11:22
  #8
Medlem
TinnManns avatar
Vilken verklighetsfrånvänd liten tös...

Sen upprepar hon meningen "högerextrema vindar blåser över Europa" som om det är någon sorts magisk våg av ondska a lá Tolkien som sveper runt och fördärvar de goda. Det är ju sådan bullshit som säger allt om den syn vänstermänniskor har om väljare: dumma får som är olydiga och har blivit "lurade" av de "högerextrema". Värt att notera att allt förbi centerpolitik är "extremt" enligt dom, det har gått en oerhörd inflation i den termen.

Fy fan Sverige hur tillät ni att en jävla massa fega lismande gubbkräk och svenskhatande batikhäxor tog över erat land?
Citera
2011-03-24, 11:35
  #9
Medlem
Sympatiserar verkligen inte med SD och jag har tyckt det är ett stort problem med att de har så STOR påverkan. Iofs tycker jag alla partierna är otroligt dåliga (man kan inte tycka annat om man är liberal).

Tror att M-alliansen är ganska frustrerade för de inte kan få igenom speciellt mycket
Citera
2011-03-24, 11:36
  #10
Avstängd
mirafioris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Norpheus
Allas vår lilla Sverigehatande koreanlena är i farten igen. I Danmark förändrades såväl retorik som politik efter att främlingsfientliga Dansk folkeparti kommit in i folketinget. Men i Sverige tycks vi ännu hålla fast vid vårt vanliga språkbruk – i stället har SD kommit att marginaliseras. Det menar journalisten Lena Sundström.

Det faktum att SD har blivit tungan på vågen, som har avgört många omröstningar som stått mellan oppositionen och Alliansen, är förstås inte något som förändrar Lenas åsikt. Att SD lyckats bespara hundratals mijloner kronor från riksdagsdepartementet, hindrat Alliansen från att sälja ut Svenska företag och Svenska naturresurser, är förstås enbart ett bevis på Sverigedemokraternas "marginalisering".

Inlägget avslutas förstås med ordet högerextrem, Lena och alla vi andra vet ju att Sverigedemokraterna är äkta nyliberaler.

– Det blåser högerextrema vindar över Europa. Sverige är inte ett isolerat fenomen. Sveriedemokraterna surfar på den vågen.

Vad säger ni? Är SD marginaliserade?

Hon är så dum så klockorna stannar. SD fick 7,2 % i senaste mätningen. Debatten har ändrats massor sedan SD kom in. Inte lika PK nu längre. Massor av jobb kvar dock. Denna människa borde förvisas till någon saltgruva.
Citera
2011-03-24, 11:44
  #11
Medlem
Fula Gubbens avatar
Lena Sundström har marginaliserats i debatten. Behovet av duktiga små PK-adoptiver i den svenska samhällsdebatten är mycket mindre än hon trodde.

- F.G
Citera
2011-03-24, 11:51
  #12
Medlem
SummaSummarums avatar
SD fick 8,5% av rösterna i United Minds undersökning från Februari och 7% i Mars, det kan knappast kallas marginalisering. Vid valet förra året hade de i samma undersökning 5,3% vilket låg under det slutliga resultatet så stödet för SD ökar.
http://status.st/

Lena Sundström verkar vilja förmedla sin egen önskade verklighet till sina läsare i hopp om att den skall bli verklighet.
__________________
Senast redigerad av SummaSummarum 2011-03-24 kl. 11:54.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback