Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-03-24, 08:48
  #1
Medlem
Blev dumpad i denna veckan av killen efter ett halvt år tillsammans, vi bor ungefär 40 mil från varandra och träffades varje/varann helg och jag tyckte det fungerade väldigt bra, men tydligen inte han. Han gjorde slut via sms, fine, det kändes faktiskt.
Men nu verkar det som att han ångrar sig och sa att han inte gjorde slut utan ville ha paus istället, då blir JAG den som börjar tappa känslor för honom istället och vill bara bli av med honom, han gjorde mig riktigt ledsen, tillräckligt för ledsen. Vi har inte pratats i ett par dagar nu, inte ett ord, tycker att det är upp till honom att höra av sig eller inte.

Efter det här dök lite funderingar upp - har ni någon ungefär likadan erfarenhet att dela med er?
Har din partner någon gång bett om att pausa och då börjar du tappa känslor för partnern istället? Hur har det fungerat isf?

Tacksam för svar.
Citera
2011-03-24, 08:56
  #2
Medlem
Kokken87s avatar
Är väl ganska naturligt att man börjar tappa känslorna efter något dylikt.
Man vänjer sig väl med tanken att det är slut och på det viset distanserar man sig från relationen. Så fungerar då jag.
Långa avstånd är prövande, men det är ju ingenting omöjligt. Om man däremot inte ser någon möjlighet för att minska avståndet på en lång stund kan det säkert kännas lite hopplöst tillslut.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback