Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-03-23, 19:28
  #1
Medlem
Hej!

Skulle gärna vilja höra någon annans åsikt om min situation.

Har varit ihop med min tjej i 2år snart. Jag pluggar i Jönköping och hon i Örebro. Vi har alltid haft ett distansförhållande eftersom att jag innan arbetade som lastbilschaffis å körde nere på kontinenten så kunde man va borta ett tag. Vi år båda 24 men jag känner lixom att hon vill binda upp sig riktigt ordentligt. Ni vet flytta ihop sen å sånt men även om jag älskar henne så känner jag inte alls för det. Känner mig för ung och omogen för det. Som att jag inte lekt av mig tillräckligt festat och varit med andra tjejer och så levt mitt eget liv tillräckligt. Fast samtidigt så är de en jättego tjej och ja tycker verkligen om henne vilket gör att jag inte riktigt vet vad jag vill.. jävligt jobbig sits alltså. har någon annan varit i liknande situation vad är era tankar om detta?
Citera
2011-03-23, 19:31
  #2
Medlem
Nuvilis avatar
Ta en paus Berätta hur du känner för henne. Ärlighet varar längst säger man ju.
Citera
2011-03-23, 19:32
  #3
Medlem
Om du tycker om henne så stanna kvar. Antingen det eller hitta någon annan innan du gör slut, annars kan det bli tråkigt
Citera
2011-03-23, 19:47
  #4
Medlem
Coccinellas avatar
En god vän sa en gång till mig att om den ene i ett förhållande tvekar så tar det slut förr eller senare i nästan 100 % av fallen, så där har du svaret. I en annan tråd som du skrev i alldeles nyss räknade du ju dessutom in flickvännen som en belastning i vad du egentligen skulle vilja göra (typ ut och upptäcka världen).
Citera
2011-03-23, 19:54
  #5
Medlem
DarthNickes avatar
Ut och upptäck världen, gör slut.

Tvivel = icke funktionellt.
Citera
2011-03-23, 19:55
  #6
Medlem
Prata med henne. Antingen så kommer du få den frihet du suktar efter eller så kan hon kanske vara med på en lösare relation tillsammans.
Citera
2011-03-23, 21:02
  #7
Medlem
Att du ens funderar på det är tecken nog att det är dags att göra något. Gör slut, gör om, gör rätt.
Citera
2011-03-24, 21:26
  #8
Medlem
Tack för era åsikter e fan ingen kul sits som man sitter i alltså..
Nån skrev att jag hade skrivit i en tidigare tråd att jag tyckte att hon va en belastning. De har jag inte gjort detta e min första tråd nånsin. Man kan ju hoppas på en vänskap istället kanske å hålla kontakten så får man väl se vad som händer sen kanske.. Tack allihopa
Citera
2011-03-24, 21:40
  #9
Medlem
ChriizZs avatar
Mannen gör inte slut.. tro mig du kommer ångra dig senare när du absolut inte hittar någon som henne igen!
Citera
2011-03-24, 21:45
  #10
Medlem
Jo så kan de ju bli. vet att de e en go tjej å de e inte alla brudar som pallar med att man kan va iväg två veckor å köra lastbil men vafan de måste ju va något som fått mig att tänka i dessa banor vet dock inte vad...
Citera
2011-03-25, 00:58
  #11
Medlem
Grävulens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johanwadd
Jo så kan de ju bli. vet att de e en go tjej å de e inte alla brudar som pallar med att man kan va iväg två veckor å köra lastbil men vafan de måste ju va något som fått mig att tänka i dessa banor vet dock inte vad...

Hollywood kanske? Det finns inga fina brudar kvar om du väntar för länge. Du är 24 år, ingen tonåring, om du har otur börjar du bli tunnhårig redan nästa år. Visserligen kan du alltid skaffa en ung utländsk fru om du inte har något emot det.
Citera
2011-03-25, 07:42
  #12
Medlem
tvivel finns i alla förhållanden, mer eller mindre. drömmen om den idealiska relationen som endast finns där första månaderna under förälskelsen finns där för dom flesta men ibland, rätt vsd det är blir näsan lång. antingen så stannar du med din tjej, om det är så att du gillar henne, eller så gör du slut och tar smällen, för om du gillar henne kommer det bli en dolkstöt men som med tiden försvinner. att man kan tvivla i ett förhållande är inget konstigt, i många fall kan man komma fram till en lösning om man pratar om det.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback