Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-03-23, 11:59
  #1
Medlem
Hade beställt Tramadol från England för ett par veckor sen. Paketet kom aldrig fram och i går fick jag ett brev från tullverket.
De skriver:
Underrättelse om beslag i postförsändelse
Tullverket har den 11/3 beslagtagit 60st narkotikaklassade tabletter i postförsändelse från utlandet med dig som mottagare.
Med anledning av ovanstående ombeds du telefonledes alternativt skriftligen senast den X/X-2011 kontakta undertecknad och redogöra för din kännedom om postförsändelsen och varan som beslagtagits.
I annat fall kommer egendomen enligt §16 smugglingslagen att förverkas.
Vad ska jag göra nu? Är livrädd för vad som kommer att hända. Snälla hjälp mig!!!
2011-03-23, 12:00
  #2
Medlem
adamthekings avatar
Neka, neka och neka.
2011-03-23, 12:08
  #3
Medlem
Ducken11s avatar
Du vet ingenting, problem solved.
2011-03-23, 12:10
  #4
Medlem
samyshs avatar
Eftersom i princip vem som helst har kunnat beställa det på ditt namn (antar jag ) så är det ju bara att blå ljuga om skiten. Du har ingen aning om hur det där har kunnat beställas på ditt namn och du skulle aldrig få för dig att beställa något narkotikaklassat.
2011-03-23, 12:12
  #5
Medlem
Inte-Igens avatar
Eftersom dom andra ej förklarade så bra så gör jag det. Ring upp och säg att du ej beställt något och att det måste vara ett missförstånd. Är du ej straffa för narkotika sedan tidigare kan dom ej bevisa något. Om du är det förneka ändå, ligg lågt och ha inget hemma på ett par veckor så kan du fortsätta förneka vid eventuell husransakan. Det bör dock ej bli någon husis över en sådan liten mängd.
2011-03-23, 13:02
  #6
Medlem
albert666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cookie2010
Hade beställt Tramadol från England för ett par veckor sen. Paketet kom aldrig fram och i går fick jag ett brev från tullverket.
De skriver:
Underrättelse om beslag i postförsändelse
Tullverket har den 11/3 beslagtagit 60st narkotikaklassade tabletter i postförsändelse från utlandet med dig som mottagare.
Med anledning av ovanstående ombeds du telefonledes alternativt skriftligen senast den X/X-2011 kontakta undertecknad och redogöra för din kännedom om postförsändelsen och varan som beslagtagits.
I annat fall kommer egendomen enligt §16 smugglingslagen att förverkas.
Vad ska jag göra nu? Är livrädd för vad som kommer att hända. Snälla hjälp mig!!!

Om du har beställt från din dator så få bort den informatioenn så fort som möjligt,helst låna en annan dator.
Dom kan ju komma hem till dej o börja snoka,men det borde dom ha gjort nu redan men man vet aldrig.
Tro mej,nekar du bara så läggs det ner till 110%,har varit i samma läge som du fast betydligt mer en ett paket+ att jag blev nergolad av en kille,och ändå så la dom ner det.

Så va bara lugn,inget kommer att hända,men glöm ej,NEKA NEKA NEKA!
2011-03-23, 13:14
  #7
Medlem
Tack för alla råd!

Men tyvärr kan jag nog inte neka för:

1.) Jag betalade med kontokort
2.) Jag ringde tullen Arlanda för ett par veckor sen och frågade om det hade fastnat där.(J-a pappskalle jag är

Jag trodde nämnligen att det var okej att ta in Tramadol så länge man håller sig till mindre än 400mg tabletter eller kapslar. Och att man har ett recept skrivet av en läkare och som visar att Tramadolen är avsedd just för mig. Är det inte så? Pratade rent hypotetiskt med Tullverket & Läkemedelsverket och de säger olika saker varje gång, verkar som inte ens de vet vad som gäller

Säljaren hade glömt att skicka med receptet med leveransen och de säger att det är därför det här hände. Jag har nu fått receptet per mail skickat till mig.
2011-03-23, 13:54
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cookie2010
Tack för alla råd!

Men tyvärr kan jag nog inte neka för:

1.) Jag betalade med kontokort
2.) Jag ringde tullen Arlanda för ett par veckor sen och frågade om det hade fastnat där.(J-a pappskalle jag är

Jag trodde nämnligen att det var okej att ta in Tramadol så länge man håller sig till mindre än 400mg tabletter eller kapslar. Och att man har ett recept skrivet av en läkare och som visar att Tramadolen är avsedd just för mig. Är det inte så? Pratade rent hypotetiskt med Tullverket & Läkemedelsverket och de säger olika saker varje gång, verkar som inte ens de vet vad som gäller

Säljaren hade glömt att skicka med receptet med leveransen och de säger att det är därför det här hände. Jag har nu fått receptet per mail skickat till mig.
Det var dumt gjort
Men hoppas på det bästa och NEKA!
2011-03-23, 14:11
  #9
Medlem
DarthNickes avatar
Hoppas på det bästa.

Vad kan man åka dit för om man blir åtalad?
2011-03-23, 16:57
  #10
Medlem
Inte-Igens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DarthNicke
Hoppas på det bästa.

Vad kan man åka dit för om man blir åtalad?

Smuggling av läkemedel/narkotika?
2011-03-23, 17:02
  #11
Medlem
Mandic!s avatar
Släng brevet, du kommer inte att bli åtalad. Om dom skulle ringa dig eller nåt så neka, neka, neka..
2011-03-23, 17:24
  #12
Medlem
Noe-s avatar
Aldrig hänt mig men det låter dumt att ha något hemma på ett tag när du fått ett läskigt brev.

Hoppas det går bra, lycka till.
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback