Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-03-23, 11:03
  #1
Medlem
Har nyss köpt en MacBook Pro av en polare och behöver ett nytt batteri. Ett originalbatteri ligger på 1395 kr medan en kopia från exempelvis batteri-butik.se ligger på 480 kr eller ett från batteryclub.se på 859 kr. Kan inte se någon större skillnad i de tekniska specifikationerna, de verkar ha samma spänning och samma kapacitet. Min fråga är nu hur stor skillnad det är på ett originalbatteri och en kopia. Hur skiljer sig drifttid och livslängd? Lönar det sig att köpa ett original ändå?
Citera
2011-03-23, 11:17
  #2
Medlem
thunderstuckeds avatar
jag har kopia i nu som jag köpte på ebay, det la av efter 16 cykler. Fick skicka tillbaka och fick nyligen det nya.

Funkar bra än så länge. Köpte för under 500 inkl frakt
Citera
2011-03-31, 00:03
  #3
Medlem
batteri-butik.se skall man fly som pesten, bara googla på dom så förstår du varför, finns även trådar här inne om hur det kan gå. ReadTech har från 749 kr: http://www.readtech.se/wpt/view/71/471/23471/
Citera
2011-04-02, 20:51
  #4
Medlem
datajesuss avatar
av ren nyfikenhet kollade jag runt lite och hittade ett batteri, original eller kopia som liknar originalet, för under 300kr med frakt, mot apples 1400kr exklusive frakt.....

hur kasst det än må vara så är det värt ett försök!
Citera
2011-04-02, 22:13
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av datajesus
av ren nyfikenhet kollade jag runt lite och hittade ett batteri, original eller kopia som liknar originalet, för under 300kr med frakt, mot apples 1400kr exklusive frakt.....

hur kasst det än må vara så är det värt ett försök!

Jag skulle aldrig vågat köra på kopian.
Det är inkl frakt hos Apple. Så du vet. 1395:-
Citera
2011-04-02, 22:36
  #6
Medlem
blohs avatar
Jag har en gammal Macbook Pro (2006) som jag har bytt batteri på två gånger. Första gången original andra gången köpte jag kopia/pirat eller vad man ska kalla det. Köpte det då jag inte har några större krav på batteritid längre då min nya dator fungerar som reskompis. Hur som haver så dör datorn när batteriet når 60%. Ner till 60% går det fort, ca 30 min vid normal surfning.
Jag ångrar mig och önskar jag köpt original istället.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback