Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-03-22, 23:07
  #1
Medlem
Jag behöver råd. Eller nej....jag behöver någon som bestämmer åt mig!

Just nu har jag ett jobb med en helt ok lön som jag klarar mig bra på. Min hyra är väldigt låg men det har ett pris då jag har duschen i tvättrummet. Yiiha! Är inte så farligt egentligen......
Lägenheten är jättemysig, men jag börjar växa ur den nu känner jag när åren knappar in på mig.
Har haft kvar den pg. av att jag har en skuld på 80 tusen som jag betalar av på, runt 1200 kr i månaden ungefär....lång historia.

Saken är den att jag verkligen vill plugga nu till hösten då jag endast har en gymnasieutbildning i bagaget. Har jobbat i några år och inte med det jag verkligen vill.
Kan jag leva som student även fast jag har en skuld att betala av på (som sagt 1200 kr i månaden ungefär).
Fan....då måste jag ju sälja min bil, och göra av med en massa grejer i min lägenhet om jag ska få plats i en annan till liten studentlägenhet.....huaah....

Eller ska jag skita i plugg just nu och hitta en större lägenhet som ökar min livskvalité?


Kvalen slutar inte här....min nuvarande partner kanske kommer att flytta till hösten och då vet jag inte om det är lönt att jag flyttar närmare min respektive som ändå ska flytta.....och jag vill att vi bor relativt nära varandra.
Och så är jag en sådan som ändrar mig ganska ofta, jag bestämmer något men så faller jag tillbaka i tryggheten igen och låter tiden gå. Har lite ångest då jag tänker på att jag faktiskt haft råd att bo större om jag vill under tiden då jag inte vetat vad jag velat och jobbat på.

Så, vad tusan ska jag göra?
Hyra en större lägenhet som jag vill och fortsätta jobba (tänkte söka nytt jobb) och leva gott (alternativt att min partner då flyttar längre bort) eller börja plugga för att i framtiden kunna få jobba mer med det jag vill?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback