Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-03-22, 22:29
  #1
Medlem
Hej! Många har skrivit om utlandsstudier har bara en fråga om det.
Jag gick mitt gymnasium på folkhögskola började där som 16 år till 19, men hade hög frånvaro sen slutade jag mitt i då jag flyttade till en annan stad..
Min slutgiltiga behörighet som jag fick på papper står som särskild behörighet* i Svenska A, Religion A, Engelska A och Psykologi A? Vad är skillnaden på Grundläggande behörighet och särskild behörighet?
Ovanför den delen där min särskilda behörighet står så är det
Grundläggande behörighet*
ämnen och en ruta de fyller i ifall man har godkänt? men det har dem kryssat över? sen fick jag inget omdöme, man får 1 till 4 annars..

Nu har jag iaf börjat på Folkhögskola igen och gått ca ett halvår, så började 2010 ett år efter jag avslutat mina studier. Det är bara några veckor kvar innan sommaren men de beräknas ta ett år till om jag ska få med Sv B, matte A har jag hälften kvar att klara. Sen pluggar jag Engelska B nu så den får jag och kanske C nästa år. + Samhällskunskap,naturskunskap,religion OCH historia som de ska lägga till 2012

Jag vill åka till USA efter mina studier därför är det viktigt för mig att få klart så jag genomfört 'gymnasium' tror ni jag skulle kunna komma in på ett community college där med Sv A+B, matte A, Eng B + de andra ämnena i A? folk som är där säger att betygen inte har den största betydelsen..
Skulle jag inte komma in skulle jag bli helt tokig då jag verkligen kämpar mig igenom det här efter så många år. Annars vill jag gärna läsa det jag borde innan jag ansöker dit..

Undrar också ifall man gått på CSN lån ifall man då kan låna till utlandsstudier om man genomfört det man skulle under den tiden?

Jag tänker på det här HELA tiden då det varit mycket krångel så hoppas någon vill hjälpa mig lite
Citera
2011-03-22, 22:36
  #2
Medlem
Erik123456789s avatar
Vill du åka till USA för att det är coolt att festa o gå på galna "college-fester" som på film eller för att du vill utbilda dig till något vettigt?
Citera
2011-03-22, 23:02
  #3
Medlem
Absolut inte till att festa o ha de kul.. då hade jag tagit semester..
Jag vill utbilda mig där, samtidigt känns det bra i en varm miljö.

Men något svar på det andra jag skrev?
Citera
2011-03-22, 23:03
  #4
Medlem
Jorups avatar
Frågar likadant som ovanstående:
Varför ska du till USA och plugga?
Käka hamburgare och köra bil genom Manhattan?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback