Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-03-22, 20:04
  #1
Medlem
Repeatzs avatar
Tja!

Hur är det med graffitin i Växjö nu för tiden? Verkar som att alla stora har lagt av/flyttat? Var nere vid lagliga väggen häromdagen och det enda man ser är burse, ORK och SAR, minns att för 2 år sen var pixs här och målade en hel del, eller har jag fel? Har KFC och OHS lagt ner helt och hållet? Var också uppe vid tågtunneln vid simhallen, inte något nytt där sen sommaren 2009, likaså i cykeltunnlarna. Det kanske blir mer drag fram till sommaren?

Angående lagliga väggen, har hört att stena som tydligen äger väggen har lagt ner, kommer väggen att rivas då? Någon som har vetskap om detta?

Men det man såg på lagliga väggen nu var max 3 feta målningar, kan lägga upp bild på dom om ni vill.
__________________
Senast redigerad av Repeatz 2011-03-22 kl. 20:06.
Citera
2011-03-22, 20:31
  #2
Medlem
daverrs avatar
Kolla "graffitilove" på bilddagboken, massor av bilder från lagliga väggen 2009 och bakåt, även från andra ställen
Citera
2011-03-22, 20:42
  #3
Medlem
Disembowlers avatar
BURSE som lägger dessa tuffa panels?

http://www.kimmatthiesen.dk/graffsit...l_dsc_6522.jpg
Citera
2011-03-23, 16:27
  #4
Medlem
Isolations avatar
Känns som att graffitiscenen i Växjö är ganska stendöd för tillfället, och har varit så ett bra tag nu. Och ang. nedläggningen av stena ska detta tydligen vara sant, kan dock inte svara på om väggen kommer att få vara kvar och om den i så fall kommer förbli en laglig vägg.
Citera
2011-03-23, 19:48
  #5
Medlem
Mx_1337s avatar
Kan någon bekräfta/dementera rykterna angående växjö's lagliga?
Citera
2011-03-24, 00:50
  #6
Medlem
Repeatzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mx_1337
Kan någon bekräfta/dementera rykterna angående växjö's lagliga?

håller med dig, jag äger nog runt omkring 200 bilder på olika målningar i växjö de senaste två åren, kan lägga upp en rar-fil om någon är intresserad?
Citera
2011-03-24, 09:58
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Repeatz
håller med dig, jag äger nog runt omkring 200 bilder på olika målningar i växjö de senaste två åren, kan lägga upp en rar-fil om någon är intresserad?

det vore guldvärt!!!
Citera
2011-03-24, 16:25
  #8
Medlem
Repeatzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lately
det vore guldvärt!!!


här kommer dom, 203 bilder totalt, alla är inte från växjö, reserverar mig för dubletter och liknande, många är kanske samma som ni kan hitta på bilddagboken som nämndes innan, gissa varför.

http://data.fuskbugg.se/skalman02/Graffiti.rar
Citera
2011-03-24, 23:21
  #9
Medlem
Oljas avatar
sommaren 09 var det rätt bra drag i Växjö men det har dött ut. Den enda som är äkta är väl måns.
Angående lagliga har det varit rätt mycket snack om att riva väggen och hela stena ska flyttas, vilket leder till att kommunen antagligen kommer jämna ner allt till marken och bygga något annat trevligt.
Citera
2011-03-25, 11:36
  #10
Medlem
Inget illa menat men växjö verkar ha haft och har en skitscen, nån borde styra upp det alltså.
Citera
2011-03-25, 11:54
  #11
Medlem
klabbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lately
Inget illa menat men växjö verkar ha haft och har en skitscen, nån borde styra upp det alltså.
Där finns oanade möjligheter med andra ord
Citera
2011-03-25, 13:48
  #12
Medlem
Vafan det var ju en som blev tagen för ett par veckor sen. http://www.smp.se/nyheter/vaxjo/klot...ng(2359568).gm

I Växjö är det ju ORK som gäller, finns ju en del mindre crews ochså... Senaste nya målningarna såg jag i tunnlarna på norr... Burse, ORK, och även SEF (var ett bra tag sen man såg något av denne).
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback