Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-03-22, 18:33
  #1
Medlem
funderar på att söka till någon av dessa utbildningarna till hösten alternativt båda kan inte bestämma mig:/ någon som kan hjälpa till med något konstruktivt? inte bara välj hhs i stockholm just för att den ligger där och att den funnits längre. tex. vilka karriärer kan man få efteråt? hoppas någon kan hjälpa till
Citera
2011-03-22, 18:43
  #2
Medlem
Om du kommer in på Business and Economics så ska du gå den om inte din enda och största dröm i livet är att arbeta med just Retail Management.
Citera
2011-03-22, 18:46
  #3
Medlem
va just sådana enkla svar jag inte ville ha^^ varför är det så självklart? jag tror att jag har ganska stor chans att komma in i stockholm.
Citera
2011-03-22, 18:51
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av confucius43
va just sådana enkla svar jag inte ville ha^^ varför är det så självklart? jag tror att jag har ganska stor chans att komma in i stockholm.
Därför att det öppnar upp i princip vilken ekonomisk karriär du kan tänka dig och ger dig en avsevärt mycket bredare bas för framtiden, om du som sagt inte specifikt vill arbeta med retail management.
Citera
2011-03-22, 18:56
  #5
Medlem
jag vet inte riktigt vad jag vill förutom att jag inte vill hålla på med typ redovisning, eftersom det är sjukt tråkigt vill helst ha ett varierande och utvecklande jobb
Citera
2011-03-22, 19:06
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av confucius43
jag vet inte riktigt vad jag vill förutom att jag inte vill hålla på med typ redovisning, eftersom det är sjukt tråkigt vill helst ha ett varierande och utvecklande jobb
Grejen är den att på business and economics så väljer du inte inriktning förens i 3:an, så du får möjlighet att läsa alla ämnen på grundnivå innan du behöver välja. Oavsett val av ämne så är tillgången till utvecklande arbeten god, t.ex. sitter inte de som har läst redovisningsinriktningen och kör löpande bokföring som du kanske tror.
Citera
2011-03-22, 19:12
  #7
Medlem
ok går du där nu?
Citera
2011-03-22, 19:24
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av confucius43
ok går du där nu?
Ja, masterprogrammet dock.
Citera
2011-03-22, 19:34
  #9
Medlem
men har du gått på kandidaten innan? och hur mycket snobbar är det egentligen på skolan? jag är från landet( riktiga landet dvs inte någon småstad som stockholmare kallar landet) och är lite orolig om man skulle bli accepterad på handels:/
Citera
2011-03-22, 19:42
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av confucius43
men har du gått på kandidaten innan?
Nej, tog kandidaten utanför hhs.
Citat:
Ursprungligen postat av confucius43
och hur mycket snobbar är det egentligen på skolan? jag är från landet( riktiga landet dvs inte någon småstad som stockholmare kallar landet) och är lite orolig om man skulle bli accepterad på handels:/
Det är en skola som alla andra, och visst finns det en överrepresentation av en och annan nidbild av stockholmare men en klass är nånstans runt 300 studenter. Det kommer att finnas alla möjliga typer av människor representerade och merparten är fullständigt normala. När du skriver "bli accepterad på handels" låter det som att du föreställer dig nån sorts mellanting mellan Snabba Cash och Ondskan, och sån är inte verkligheten
Citera
2011-03-22, 19:48
  #11
Medlem
har inte ens sett snabba cash^^ nä men ska man lämna allt man har och flytta runt 70 mil, dit man inte känner någon. Vill man gärna träffa nytt trevligt folk på skolan som inte ser ner på en bara för att man inte är rik
Citera
2011-05-07, 00:50
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sabrage
Nej, tog kandidaten utanför hhs.

Det är en skola som alla andra, och visst finns det en överrepresentation av en och annan nidbild av stockholmare men en klass är nånstans runt 300 studenter. Det kommer att finnas alla möjliga typer av människor representerade och merparten är fullständigt normala. När du skriver "bli accepterad på handels" låter det som att du föreställer dig nån sorts mellanting mellan Snabba Cash och Ondskan, och sån är inte verkligheten

Haha klockrent

I övrigt håller jag med dig, givet att du inte vill jobba inom Detaljhandeln så bör man om möjligt välja Business & Economics för en bredare bas.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback