Flashback bygger pepparkakshus!
2011-03-30, 13:01
Medlem
Tjommelisas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaklundet
Så om människor hittar S&M prylar hos någon när de rotar i dennes källare eller garderob bör ringa polisen ifall dessa använts mot någons vilja? Tycker det låter som moralpanik. Det mesta i hemmet kan användas som ett vapen eller sexobjekt med lite fantasi

Så var det ju inte här.

De har inte varit "hemma hos någon". De har varit i ett, sedan länge övergivet, ödetorp.

Någon fantasi för att bedöma vad som hänt här behövs ju inte. Det är övertydligt att källaren använts för BDSM.

Miljön är så udda att det är rimligt att ana att det som pågått här inte är riktigt rumsrent. Och det verkar ju polisen också hålla med om, annars hade de ju inte anhållit Mange.
Citera
2011-03-30, 13:05
Bannlyst
Börjar fundera på om "totyrkällaren" helt enkelt blev en stor flopp för MB.

Källaren har storleken c:a 3 x 4 m med takhöjd på 2m (3x4x2) = 24m3 luft att kunna andas in.
En person i absolut vila bör klara c:a 2 tim på 1m3 luft, en som är normalt sittande bör landa lite under 1m3 tim, och en som utövar sex bör då förbruka detta på max 30 min.

24m3 delat med 2 (30 min) = 12 timmar på en person i luftomsättning 24m3
24m3 delat på 4 = 6 timmar på 2 personer i luftomsättning 24m3.

Sen ställer vi en massa värmeljus som brinner i denna källare som förbrukar än mer syre än en människa, frisk luft kan här bara komma ner via luckan och ev springor i golvet, men koloxiden är tyngre än syret och lägger sig utefter golvet. Dom bör ha fått en rejäl huvudvärk eller känt sig spyfärdiga redan efter 1 tim sex där nere såvida man inte öppnade fönstret och lät luckan vara öppen för att röra om luften, så med detta tror jag faktiskt att MB:s källare blev en rejäl flopp och att han helt enkelt tröttnade på att använda denna under kall vinter, däremot kan den ha funkat när det varit någorlunda varmt ute, så mitt stalltips är säsongs-tortyr med vinteruppehåll.....
Citera
2011-03-30, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StefanAJ
http://hallandsposten.se/nyheter/hal...l-ha-silbersky
Med all denna mediauppmärksamhet lär Silbersky älska detta målet

Det kan inte ha varit så att Sillbersky kontaktade BM? Han är som alla vet oerhört mediakåt och detta får väl han att få hicka av all hysteri!
Citera
2011-03-30, 13:06
Medlem
Inelins avatar
Citat:

Man brukar väl vara skyldig som synden när han kommer som försvarare...
Citera
2011-03-30, 13:07
Medlem
barkeepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stuxnet
Börjar fundera på om "totyrkällaren" helt enkelt blev en stor flopp för MB.

Källaren har storleken c:a 3 x 4 m med takhöjd på 2m (3x4x2) = 24m3 luft att kunna andas in.
En person i absolut vila bör klara c:a 2 tim på 1m3 luft, en som är normalt sittande bör landa lite under 1m3 tim, och en som utövar sex bör då förbruka detta på max 30 min.

24m3 delat med 2 (30 min) = 12 timmar på en person i luftomsättning 24m3
24m3 delat på 4 = 6 timmar på 2 personer i luftomsättning 24m3.

Sen ställer vi en massa värmeljus som brinner i denna källare som förbrukar än mer syre än en människa, frisk luft kan här bara komma ner via luckan och ev springor i golvet, men koloxiden är tyngre än syret och lägger sig utefter golvet. Dom bör ha fått en rejäl huvudvärk eller känt sig spyfärdiga redan efter 1 tim sex där nere såvida man inte öppnade fönstret och lät luckan vara öppen för att röra om luften, så med detta tror jag faktiskt att MB:s källare blev en rejäl flopp och att han helt enkelt tröttnade på att använda denna under kall vinter, däremot kan den ha funkat när det varit någorlunda varmt ute, så mitt stalltips är säsongs-tortyr med vinteruppehåll.....

Undrar var du fatt de siffrorna ifran....1 kubik per timme i vila later alldeles for lite.
Citera
2011-03-30, 13:10
Medlem
Inelins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaklundet
Vi kanske skiljer oss lite på den punkten. Jag själv hade antagligen aldrig gått in i ödehus och börjat snoka. Det kanske spelar roll att man hittar detta i ett ödehus, men tycker samtidigt att det kan ligga på samma nivå som att hitta S&M-prylar i skogen. Varför ska man anmäla en sådan upptäckt?
Jag hade absolut inte anmält om jag hittade S&M-prylar i skogen - om det inte fanns något specifikt som tydde på att dessa används mot någons vilja.

Som tex gagball med slang till juiceförpackning och bajsblöjor som tyder på att någon varit inspärrad så länge att de tvingats göra på sig? Medicinkartor? Killarnas instinkt var ju rätt. De gjorde rätt. Vilken TUR att de gick in och snokade!
Citera
2011-03-30, 13:10
Medlem
Citat:

Det här blir ju bara roligare och roligare. Det är f-n i mig riktig humor. Att blöjbuttplugbajsarn har valt just honom som sin offentlige försvarare säger en hel del. Jag skrattar nästan ihjäl mig!
Citera
2011-03-30, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inelin
Man brukar väl vara skyldig som synden när han kommer som försvarare...

Nja, så behöver det inte vara. Däremot om man vill bli dömd helt i enlighet med åtalet så ska man anlita "Leffe".
Citera
2011-03-30, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjommelisa
Så var det ju inte här.

De har inte varit "hemma hos någon". De har varit i ett, sedan länge övergivet, ödetorp.

Någon fantasi för att bedöma vad som hänt här behövs ju inte. Det är övertydligt att källaren använts för BDSM.

Miljön är så udda att det är rimligt att ana att det som pågått här inte är riktigt rumsrent. Och det verkar ju polisen också hålla med om, annars hade de ju inte anhållit Mange.

Det finns såklart en poäng i det du säger, men snuten framhåller ju att brottet som begicks för några år sedan inte hade några sexuella inslag. Alltså måste vi bortse från allt som faktiskt hittats i källaren nu.
Vilken källare som helst kan faktiskt användas för att stänga in någon, det är ju bara tur att den här kvinnan kommit fram nu. Hade hon inte kommit fram hade det inte funnits några tecken på brott, eller hur?
Sen att det är skumt att det rör sig om en källare i ett ödehus håller jag med om, men jag tycker även Nallen är skum där. Det är ödehuset i sig och att det funnits aktivitet där nyligen som är skumt, det har inget med S&M-prylarna att göra. Hade man hittat dem i skogen skulle man som sagt antagligen inte reagerat på samma sätt, även om man hittade just rep och handbojor.
Citera
2011-03-30, 13:14
Medlem
Inelins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Testa
Nja, så behöver det inte vara. Däremot om man vill bli dömd helt i enlighet med åtalet så ska man anlita "Leffe".

Jasså ja Kan du se Leffe framför dig: "ALLT var frivilligt. Lavemange hade bara åkt för att köpa mera... läsk..."
Citera
2011-03-30, 13:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av barkeeper
Undrar var du fatt de siffrorna ifran....1 kubik per timme i vila later alldeles for lite.
http://members.shaw.ca/tfrisen/how_m...r_a_person.htm
Citera
2011-03-30, 13:15
Medlem
Tjommelisas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stuxnet
Börjar fundera på om "totyrkällaren" helt enkelt blev en stor flopp för MB.mitt stalltips är säsongs-tortyr med vinteruppehåll.....

Jag har också undrat över syretillförseln (om nu luckan varit stängd).

Om luckan varit öppen måste det ha blivit ännu kallare därnere (med tanke på utslagna fönster osv. i övervåningen).

Så jag håller med om att verksamheten lämpligtvis borde ha varit säsongsbetonad. Men det förklarar inte juiceflaskorna med 'bäst-före'datum i januari. Nån verkar ha haft lite skoj därnere under julhelgen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in