Tjena,
Jag är inte alls insatt i det här med aktier/fonder, men det är så att jag har lite kasst med pengar nu och skulle vilja plocka ut ca 2000kr från de fonder mina föräldrar sparat till mig (därför jag ej vill prata med dem, hehe).
Allemansfond II
Balkanfond
Contura
Kinafond
Rysslandsfond
Östeuropafond
Dessa är fonderna jag har, den som ligger på högst värde ligger på ca 34 000kr och är den som heter "Allemansfond II, vilken har gått upp 67.57% (under vilken tid I don't know).
Den som ligger på lägst värde heter "Contura", som ligger på 800kr och har gått upp 113%.
Så vilken bör jag plocka ut ifrån? Mest rimligt för min del låter som att jag skulle plocka ut från "Allemansfond II", då den innehåller mest pengar vilket ger minst procentuell förändring plus att den gått upp 70% ca. Sen har jag vissa som gått ner, och dessa vore ju dumt att plocka ut ifrån eftersom de väl borde komma upp igen då det kan vara från ett land/en grupp företag som inte efterhämtat sig ifrån lågkonjunkturen än?
Det är bara att höra av er om ni behöver mer input! Kollar här någon gång då och då och hade tänkt bestämma mig ikväll för vilken jag ska välja!
Ha det gött!