Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-03-31, 00:54
  #13
Medlem
towbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drdracula141
Kanon jag tänkte 3d spel vore ju något men så använder jag min ipad till andra saker än just spel. Sedan är det skönt att kunna använda tvn som skärm.
Blev nyfiken och kollade lite mer noga. Mac mini har inbyggd HDMI-port så det är bara tuta och köra!
Citera
2011-03-31, 02:24
  #14
Medlem
drdracula141s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av towb
Blev nyfiken och kollade lite mer noga. Mac mini har inbyggd HDMI-port så det är bara tuta och köra!
Jo det har jag ju också fattat. Jag är less på pc datorer men kan ju även potionera hdd så jag kan köra win7an också vilket verkar vara lovande.
Citera
2011-03-31, 02:49
  #15
Medlem
towbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drdracula141
Jo det har jag ju också fattat. Jag är less på pc datorer men kan ju även potionera hdd så jag kan köra win7an också vilket verkar vara lovande.
Tänkte också så i början men har inte kommit på en anledning till varför det behövs än
Citera
2011-03-31, 03:53
  #16
Medlem
Eftersom att din kompis ska till New York så skulle jag tipsa på att han åter västerut från Manhattan till New Jersey. Det är inte så långt och du tjänar på det eftersom att det är längre skatt i New Jersey dock vet jag inte hur mycket men New York har en av dom högsta i alla fall.

Jag bor själv i New York och instämmer med föregående talare att du måste se till att din kompis köper den i en Apple butik. Dom olika småbutikerna i New York City är inte att lita på. Jag har hört väldigt många som har köpte saker från dom och dom slutar att fungera. Butiken stänger och du står med en produkt som inte fungerar och det finns ingen garanti kvar på den.
Citera
2011-04-01, 01:37
  #17
Medlem
drdracula141s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lindisen
Eftersom att din kompis ska till New York så skulle jag tipsa på att han åter västerut från Manhattan till New Jersey. Det är inte så långt och du tjänar på det eftersom att det är längre skatt i New Jersey dock vet jag inte hur mycket men New York har en av dom högsta i alla fall.

Jag bor själv i New York och instämmer med föregående talare att du måste se till att din kompis köper den i en Apple butik. Dom olika småbutikerna i New York City är inte att lita på. Jag har hört väldigt många som har köpte saker från dom och dom slutar att fungera. Butiken stänger och du står med en produkt som inte fungerar och det finns ingen garanti kvar på den.
Jag tänkte köpa i en Apple butik och inte någon annanstans.
Citera
2011-04-03, 12:45
  #18
Medlem
hasse_tricepss avatar
Är också inne på att beställa en Mac Mini i USA, problemet är bara att jag inte åker dit själv inom rimlig tid.

Har däremot en kompis som åker snart och funderar på om man kunde be honom köpa en och sedan skicka den till mig. Hur löser jag det på bästa sätt? Slipper ju gärna tull och extraskatt..

Är det UPS/FedEx/DHL som gäller?
Citera
2011-04-05, 14:02
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hasse_triceps
Är också inne på att beställa en Mac Mini i USA, problemet är bara att jag inte åker dit själv inom rimlig tid.

Har däremot en kompis som åker snart och funderar på om man kunde be honom köpa en och sedan skicka den till mig. Hur löser jag det på bästa sätt? Slipper ju gärna tull och extraskatt..

Är det UPS/FedEx/DHL som gäller?
Lokal skatt i USA får du betala i vilket fall.
Vill du komma undan Svensk moms så be honom slänga förpackningen och ta med den i handbagaget.
Citera
2011-04-08, 16:29
  #20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hasse_triceps
Är också inne på att beställa en Mac Mini i USA, problemet är bara att jag inte åker dit själv inom rimlig tid.

Har däremot en kompis som åker snart och funderar på om man kunde be honom köpa en och sedan skicka den till mig. Hur löser jag det på bästa sätt? Slipper ju gärna tull och extraskatt..

Är det UPS/FedEx/DHL som gäller?

Eller så reggar du dig på www.shipito.com så att du får en amerikansk adress, sedan är det bara att skicka hem den till Sverige. Värdet bestämmer du själv.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback